Yamaha DSP-Z11 styrer showet fra nå! :) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 351
    Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg laget en ny og forbedret kjøreramme, Blir alltid noe justeringer når en ny utgave av GT serien kommer ut for min del

Sammenlagt.

-dsc05496-jpg

Undersiden med avstiving og leddsystemet på framfoten.

-dsc05499-jpg

Spacer for den nye boltsirkelen til OMP rattet

-dsc05501-jpg

Koser meg her!!

-dsc05502-jpg

Ble veldig fornøyd med å få leddsystemet bort fra mellom bena!

-dsc05506-jpg

330mm OMP Super turismo vs 270mm G25

-dsc05509-jpg

Justering av vinkel til gearveksler og slidemekanisme + tilting av ratt/gear og kabelkanal.

-dsc05511-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende sveisejobb, Grumle. Skulle gjerne hatt en maken.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det tols1! Ble veldig fornøyd selv også.
    Denne riggen er nok for den litt mere dedikerte, sånn i forhold til den første jeg lagde. Denne veier en god del mere! Tyngre å flytte, men veldig stabil å kjøre på

Har funnet en side i tyskland der dem selger ferdige wheel stand. FANATEC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det ratt/pedal-stativet å bli rimelig kult syns jeg. Likte rattet.
    Og kinoen da.. Imponert over all testinga. Når du skal bygge den virkelige kinoen så kommer du til å ha en ganske bra ide om hva som skal til tror jeg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panza
    Nå begynner det ratt/pedal-stativet å bli rimelig kult syns jeg. Likte rattet.
    Og kinoen da.. Imponert over all testinga. Når du skal bygge den virkelige kinoen så kommer du til å ha en ganske bra ide om hva som skal til tror jeg
    Takker Ble meget fornøyd med OMP rattet iforhold til det orginale G25 rattet, virker som den økte tyngden i rattet/spaceren gjorde rattet mere smooth.
    Ble også mye bedre å få mere avstand ifra gearshifterne på rattet, slo borti dem litt før når det ble hektisk ratting :P

Ang. Kino'n så blir den nok mere permanent enn jeg tenkte i starten :P
    Utrolig fornøyd med lyden på film og spill. Eneste aberet er at jeg ikke gjorde mere med gulvet før jeg startet, men med to tykke tepper + 2 lag med parkettunderlag så er det ikke så veldig gulvkaldt lengre
    Og en annen ting er at jeg har brukt mye av året som har gått til å lage treningsrom i den andre delen, som jeg i utgangspunket tenkte å bruke til en større kino.

Veldig kjekt å kunne gå ned å trene en halvtime etter at de tre små er i seng, tiden strekker ikke til å trene på treningstudio om dagen gitt :P

Og man må jo også ha litt tid til å spille GT5 Ble lvl 30 her omdagen, så fikk testet redbull x1. SYK SYK bil En runde på suzuka går unna på rundt minuttet hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren så bra!!
    Ikke bare LITT misunnelig heller. Hehe.

God jul forresten

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Søren så bra!!
    Ikke bare LITT misunnelig heller. Hehe.

God jul forresten
    Takker for det weva! Brukte 3 dager på å lage ramma, men var helt klart verdt det, for den ble jævla god å kjøre med!!

God jul til deg og dine også!

Newcomer Orchard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponerende

Hei Grumle, har akkurat lest gjennom tråden din og må si jeg er imponert.
    Kinoen har blitt et ordentlig gutterom.

Hva vil du si er de største fordelene med buet lerret, merker man stor forskjell kontra flatt lerret.:???:

Ramma til Ratt/pedal-systemet ditt ble kjempebra, Kjekt med en sammenleggbar løsning.

Har vudert "Pure" malinga til lady selv da det er litt for mye refleks over og under lerretet mitt på 2,35-1 film. Har 2,35:1 lerrret, og ser hvor stort 16:9 bildet er utenfor ramma til lerretet.:evil:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orchard
    Hei Grumle, har akkurat lest gjennom tråden din og må si jeg er imponert.
    Kinoen har blitt et ordentlig gutterom.

Hva vil du si er de største fordelene med buet lerret, merker man stor forskjell kontra flatt lerret.:???:

Ramma til Ratt/pedal-systemet ditt ble kjempebra, Kjekt med en sammenleggbar løsning.

Har vudert "Pure" malinga til lady selv da det er litt for mye refleks over og under lerretet mitt på 2,35-1 film. Har 2,35:1 lerrret, og ser hvor stort 16:9 bildet er utenfor ramma til lerretet.:evil:
    Takker Orchard! Koser meg stort nedi der omdagen selv om det står igjen endel småting.

Tror nok ikke forskjellen på buet og flatt lerret er så veldig stor, har ikke prøvd flatt lerret nedi der,
    men synes det gir litt ekstra kinofølelse med buet :P
    Skal vel også gi litt mindre strølys på sideveggene + at høyttalerne bak lerretet får samme avstand fra duken samtidig som de får rett avstand iforhold til kalibreringen, iallefall hos meg så måler yamaha'n fronter og center til samme avstand.
    Var også en enorm buet lerret hype da jeg startet på rommet for ett par år siden, så da ble det bare sånn hehe.

Angående kjørerammen så hadde jeg i flere år en ramme/bøttestol løsning. Lagde den faktisk samme helgen GT3 kom ut, så iallefall 2 år før playseat kom ut med sin solberg edition. Ålreit å kjøre i, men tok alt for mye plass da den ikke var i bruk!! Synes den rammen jeg har nå er vel så god "trenger liksom ikke 10 cm med sidestøtte når man sitter forholdsvis rolig uansett" så en sofa er faktisk mere behagelig å sitte i

Pure malingen kan jeg virkelig anbefale!! Stor forskjell.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem fra tur med Color Fantasy i går, så ble en liten runde i Kiel. Kom over en butikk dem hadde jævla mye kule movie props!! Hadde vært moro å hatt en av disse i ett forrom til kino'n

Var mye snadder der, men dette var sjefen

-dsc05665-jpg

King Kong sto utenfor butikke men i samme lokalet i forbindelse med en kino

-dsc05667-jpg

Var veldig bra detaljert!

-dsc05671-jpg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Sjef i kino'n Z11 gjør en fantastisk jobb så langt!! Så nå blir det utbygging til 11.2

-dsc05824-jpg

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kinosjef!

Grattis med nytt kraftverk! Du får si ifra når det er koblet opp, så det går an å få en prøvelytt!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Grattis med nytt kraftverk! Du får si ifra når det er koblet opp, så det går an å få en prøvelytt!
    Takker! skal si ifra når det er klart for 11 kanaler jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerergratulerer!!

Dette blir superheftig, Grumle
    Gleder meg til testing!!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Dette blir superheftig, Grumle
    Gleder meg til testing!!!
    Takker Har fått koblet opp litt provisorisk 11.2 nå, så bare send på en mld da du har tid til en lytt

Men etter at z11 kom i hus så må jeg nok bare innse at jbl'ne er modne for utskifting. Så kan nok hende det blir noe DIY etterhvert.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Veldig usikker på om jeg skal bygge nye ht eller beholde jbl'ne!

Etter 3 punkts måling og Y kalibrering i sweetspot ble det bare helt utrolig bra!! Har ikke brukt eq'n i 1800'n og gjorde heller ikke det i starten med z11 pga jeg syntes det tok bort endel dynamikk, men etter ett par timer med kalibrering i dag sitter alt som ett skudd med eq!

Og for et fantastisk løft det ble med 4 precense!! Hele rommet fylles med lyd og effekter Selv om precense ikke er dedikerte kanaler så klarer yamaha'n å gjøre det hele veldig troverdig! + at den klarte å kalibrere front suberne opp mot baksubene mye bedre en det jeg har fått til så bassen ble skikkelig stram og fin! Eneste minuset er at xtz'ne ikke klarer å lage like ren bass som svs'ne så spørs nok om jeg må oppgradere front subene etterhvert. 2 stk sb13 i front kanskje ? og så må jeg lage 4 stk precense som matcher lyden til jbl'ne litt bedre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått byttet ut xtz'ne med 2 stk SVS SB12 NSD. Og ble akkurat det løftet jeg hået på!! Utrolig musikalske suber! Perfekt i front imo. Og dem er utrolig stille, måtte nesten venne meg til den nye lyden. Var mye lyd som var borte, men dette var bare støy fra xtz'ne Utrolig genialt med den limiteren som er i sledge forsterkeren, slipper å være redd for at dem skal bunne når man drar på litt skikkelig

Men nå ble manglene i L820 som fronter enda mere merkbare! Synes dem spiller utrolig bra på film! Men mangler en god del på musikk Rart det kan være så stor forskjell på film og musikk! musikk på film låter faktisk veldig bra.
    Har ikke helt skjønt hva som skjer, men tror at de små lukkede kassene rett og slett jobber for mye sånn at lyden blir litt annstrengt når man skal sette seg ned å lytte.

Kikket endel på JBL LS40 og LS center og tror kanskje jeg skal prøve meg på en sånn frontrekke. Tenkte å beholde L820 bak siden det virker som dem har endel ting til felles med LS serien og at dem er laget for å henge rett på veggen.
    Dumt å ikke ha like høyttalere rundt det hele, men tror LS serien kommer til å løfte lydbildet på film uansett

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de du har er vel nogent tung drevne også mener jeg å huske, skulle hatt et skikkelig kraftverk til å dra dem vet du, lol.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    de du har er vel nogent tung drevne også mener jeg å huske, skulle hatt et skikkelig kraftverk til å dra dem vet du, lol.
    Hehe, skulle nok ikke ha solgt nad'n Men var samme problemet på musikk med den og Såpass billige, kompakte og tungdrevne høyttalere har nok sine begrensninger hehe.

Men blir jo aldri ferdig med kino'n!! Den ene oppgraderingen drar den andre med seg :P Har bestemt meg for å ikke låne penger for å få rommet ferdig så da må man jobbe ekstra og prioritere de pengene man får av den jobben.
    Men begynner faktisk å se enden på det nå.... Tror jeg

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lol

Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Hehe, skulle nok ikke ha solgt nad'n Men var samme problemet på musikk med den og Såpass billige, kompakte og tungdrevne høyttalere har nok sine begrensninger hehe.

Men blir jo aldri ferdig med kino'n!! Den ene oppgraderingen drar den andre med seg :P Har bestemt meg for å ikke låne penger for å få rommet ferdig så da må man jobbe ekstra og prioritere de pengene man får av den jobben.
    Men begynner faktisk å se enden på det nå.... Tror jeg

ja husk de 2 siste ordene i den setningen, för du vet ordet av det har du planer om å bygge "garasje" med 30 kvm kinorom på toppen.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •