Yamaha DSP-Z11 styrer showet fra nå! :) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 351
    Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La dette innlegget sammen med det forrige.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Flott kino du har fått deg grumle

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Flott kino du har fått deg grumle
    Takk for det

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Grumle, detta blir griselekkert! Ble ekstra imponert over det buede DIY lerretet Hvordan strammer/fester du duken? Er det mulig å fjerne lerret på en enkel måte for å komme til høyttalerne? Sist men ikke minst: God Jul!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Hei Grumle, detta blir griselekkert! Ble ekstra imponert over det buede DIY lerretet Hvordan strammer/fester du duken? Er det mulig å fjerne lerret på en enkel måte for å komme til høyttalerne? Sist men ikke minst: God Jul!
    Takk for det begynner å bli fornøyd bak i rommet, men mye som står igjen ellers. skal gjøre om mye når det gjelder framveggen! Håper på ett par rolige månder på jobben, sånn at jeg kan drive med litt lerret ramme bygging der
    Skal ta endel bilder når den endelige løsningen er klar tegningene er foreløpig kun i hodet :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hjertelig takk for en hyggelig opplevelse hos deg i går, Grumle
    Det var yderst heftig og se "Drag me to hell". Fy flate... Har sett filmen to ganger før, men jeg greide allikevel å skvette, få frysninger samt le høyt!

Den kinoen din er enormt bra, og enda er du ikke ferdig

Ser frem til videre filmer der, gitt!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk sjøl, for hyggelig selskap og god ord! Drag me to hell var bare helt konge

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skjedd stort her de to siste måndene. Men fikk to skilt designed by bond her omdagen, og har skaffet en psp go for styring av ps3 når man hører musikk, kjekt å slippe å skru på pj når man kun skal lytte på noen låter!

-dsc03640-jpg

PSP go fungerer bra som fjernkontroll for ps3'n. kjekt å bruke skjermen på den når man styrer ps3. Slipper å sette på pj når man hører musikk, og man ser hva man driver med når yamaha'n står i pure direct

-dsc03643-jpg

Tok også ett bilde av ledstripset, har ett på hver side av rommet og er utrolig fornøyd med lyset de gir!! Med dimmer og fjernkontroll funker det meget bra! Skal lage en skråplate i taket, sånn at ledstripsen blir skjult fra lytteposisjon.

-dsc03642-jpg

Slenger jaggu med ett bilde til og jeg, når jeg først driver her :P

-dsc03641-jpg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel kanskje sagt det før, men skryt kan ikke gis for ofte. Dette ble utrolig fint! Bare kjør på med bilder, gjerne av lerret og løsningene du har valgt der også. Må spørre om en ting, hvor mye måtte du gi for de prehullete gipsplatene? Ser at de kan fåes i forskjellige typer med forskjellige mønster på hull. Kommer muligens til å benytte dette i utstikkertak rundt veggene under stjernehimmelen, og prehullingen vil nok være bra for akustikken.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig bra

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Har vel kanskje sagt det før, men skryt kan ikke gis for ofte. Dette ble utrolig fint! Bare kjør på med bilder, gjerne av lerret og løsningene du har valgt der også. Må spørre om en ting, hvor mye måtte du gi for de prehullete gipsplatene? Ser at de kan fåes i forskjellige typer med forskjellige mønster på hull. Kommer muligens til å benytte dette i utstikkertak rundt veggene under stjernehimmelen, og prehullingen vil nok være bra for akustikken.
    Var faktisk så utrolig heldig at jeg fikk disse platene av en kompis som er snekker, De brukte dem på en større instutisjon for psykisk syke og det ble 6 plater til overs, noe som passet perfekt til meg Platene var 2mx1.2m btw, så ikke helt standard gipsmål.

Han husket desverre hverken leverandør eller pris :/

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    utrolig bra
    Takk takk

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotters
    Nå gjennstår det bare å bytte soffa?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Flotters
    Nå gjennstår det bare å bytte soffa?
    Sofa'n er helt klart moden for utskifting! men om det blir sofa som kommer inn er usikkert :P Ble egentlig litt gira på 3 stk midi buddabags Hadde hvertfall blitt en utrolig fleksibel løsning!!!

LicenceToChill - Hengekøyemannens bevegelse mot stress: club hamacas - dj hamacas - ChillBill - Chill Bill - hengekøyetreff - laidbacklounge - laidbackbuzz - hengekøyer - hengestoler - buddabag - babyvugger - hengekøye - budda-bag - sittesekker -

Hovedgrunnen til at jeg ikke har skaffa ny sofa er at jeg ikke har funnet noen som passer.

Det jeg har vært på utkikk etter er en 3 seter i mørk stoff og lav rygg med stresless funksjon på alle sitteplassene. Og som har innebygged fothviler!
    Egen puff ville ha kommer i konflikt med døra inn til rommet.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Sofa'n er helt klart moden for utskifting! men om det blir sofa som kommer inn er usikkert :P Ble egentlig litt gira på 3 stk midi buddabags Hadde hvertfall blitt en utrolig fleksibel løsning!!!

LicenceToChill - Hengekøyemannens bevegelse mot stress: club hamacas - dj hamacas - ChillBill - Chill Bill - hengekøyetreff - laidbacklounge - laidbackbuzz - hengekøyer - hengestoler - buddabag - babyvugger - hengekøye - budda-bag - sittesekker -

Hovedgrunnen til at jeg ikke har skaffa ny sofa er at jeg ikke har funnet noen som passer.

Det jeg har vært på utkikk etter er en 3 seter i mørk stoff og lav rygg med recliner funksjon på alle sitteplassene. Og som har innebygged fothviler!
    Egen puff ville ha kommer i konflikt med døra inn til rommet.
    Sånne såkalte sakkosekker tror jeg blir vil fungere veldi godt som akustikk materiale, så faktisk ingen dårlig ide.

Noe i denne duren? Bare 3 stk uten like stort mellomrom?
    Hjemmekinosofa for kresne filmentusiaster. 3-seter fra Fence Audio - Netthandelen.no
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Sånne såkalte sakkosekker tror jeg blir vil fungere veldi godt som akustikk materiale, så faktisk ingen dårlig ide.

Noe i denne duren? Bare 3 stk uten like stort mellomrom?
    Hjemmekinosofa for kresne filmentusiaster. 3-seter fra Fence Audio - Netthandelen.no
    Kan kanskje være vanskelig å finne eksakt sweetspot med saccosekk løsningen, men er ikke SÅ viktig på film. Tror midi sekkene veier i overkant av 30kg pr stk, så har litt trua på at dem kan fungere godt som basfeller

Ser iallefall utrolig gode ut! og dem er ikke fyllt med isoporkuler som den orginale saccosekken, disse er fyllt med skum så tipper den "bråker" endel mindre når man rører seg i dem.

Står det går fint 2 voksne i en midibag om man sitter, så om man setter to bak og en forran kan man være 6 voksne som ser film.
    Eller at jeg og samboer'n tar en bak hver og våre 3 smårollinger sitter sammen i en forran. om man er 2 stk kan man ha en hver og bruke den siste til fothviler og om man vil ha litt trening så kan man jo bruke disse og yppe til putekrig :P

Har kikket på flere løsninger i likhet med den du linket til, men rommet er bare 270cm bredt. Blir fort veldig store de sofa'ne!
    Det nermeste jeg har kommet som passer i rommet er dreamscreen sofa'n dem selger på avshop.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Var faktisk så utrolig heldig at jeg fikk disse platene av en kompis som er snekker, De brukte dem på en større instutisjon for psykisk syke og det ble 6 plater til overs, noe som passet perfekt til meg Platene var 2mx1.2m btw, så ikke helt standard gipsmål.

Han husket desverre hverken leverandør eller pris :/
    Ok. Skal sjekke hos byggevarefirmaet jeg bruker på pris for platene jeg lurer på. Her er en link til siden:

Gyptone Rigitone BIG

Og et par bilder fra siden. Øverst platen som er aktuell. Denne hadde også passet til stjernehimmel hvis den kan bøyes og trekkes med molton:

-8_18-jpg

-prod_rigitone-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Er ganske sikker på at det er BIG 8-15-20 jeg har. Har ikke prøvd å bøye disse, men tror faktisk dem knekker litt fortere enn standard gips pga tynne felt mellom hullene.
    Men dem må vel bløtes før bøying ?

Så dem hadde spesielle 6.5mm plater for bøyde himlinger der.

Han jeg fikk platene av sa dem hadde laget optisk stjernehimmel noen steder med de samme platene jeg fikk, tror dem brukte alle 8mm hullene til det. Hadde blitt veldig kult sa'n

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tenke meg at disse perforerte platene knekker temmelig lett med alle hullene som gir "perfekte knekkespor". Men far min er pensjonert snekker, og han sier han har vært med på bløting av gips og at det funker fint. Hadde lagret noen gipsplater i garasjen, som er litt fuktig i disse tider, og det var som å bære spagetti
    Hadde egentlig tenkt å bruke tynne huntonittplater til stjernehimmelen, men hvis jeg slipper å borre 800 hull betaler jeg gjerne litt for ferdig perforerte gipsplater! :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Jeg kan tenke meg at disse perforerte platene knekker temmelig lett med alle hullene som gir "perfekte knekkespor". Men far min er pensjonert snekker, og han sier han har vært med på bløting av gips og at det funker fint. Hadde lagret noen gipsplater i garasjen, som er litt fuktig i disse tider, og det var som å bære spagetti
    Hadde egentlig tenkt å bruke tynne huntonittplater til stjernehimmelen, men hvis jeg slipper å borre 800 hull betaler jeg gjerne litt for ferdig perforerte gipsplater! :-D
    Hadde nesten vært moro å testet selv og det, bøying av gips
    Men må nok være veldig forsiktig med pappen som sitter på gipsen!
    Har du tenkt å bue dem kun ene veien ? eller som en kuppel ? skal du sage ut buer i reisverket som gipsen skru's i da eller ?
    Ser så utrolig kule ut de kino'ne på AVSforum som har laget buede tak med stjernehimme iallefalll!! hva takhøyde har du btw ?

Helt ening ang. ferdig perforerte plater ja! hehe

Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •