Noen som kan låne meg en lydtrykkmåler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Noen som kan låne meg en lydtrykkmåler?

Jeg har et nytt hus hvor ett av rommene i kjelleren er avsatt til lydrom. :-D Men de som har satt opp huset har tatt en snarvei når det gjelder himling i rommet. I stedet for lydbøyler har de skrudd fast tre 36x48 lekter som de igjen har skrudd fast 36x48 lekter med 40 cm avstand og så dobbelt lag med gips i disse igjen. I kontrakten har vi avtale om lydhimling. Jeg mener det de har satt opp ikke er en lydhimling. Det mener også min takstmann og teknisk kontaktperson i Husbyggernes landsforbund.

Men jeg kan godta løsningen som er utført om den fungerer i praksis. I den forbindelse skulle jeg gjerne ha lånt en lydtrykkmåler for å få utført skikkelige målinger. Jeg har forsøkt med pc og mikrofon, men kan ikke gå god for resultatet.

Litt mer info om rommet. Kjelleren er utført i thermomur (isopor som fylles med betong [5 cm isopor - 15 cm betong - 5 cm isopor]). To av veggene i rommet er i slik thermomur. Så er den tredje veggen dobbel lydvegg i tre og den fjerde er brannmur utført i Leca lydblokk. Den siste veggen skal kles med en lydabsorberende plate .
    Oppå kjelleren ligger det 26 hulldekke (betong), med 3 cm trinnlyddempende plater fra Rockwool og på toppen er det 7 cm betongpåstøp med gulvvarmerør. Totalt er det altså 36 cm + himlingen i lydrommet.
    Rommet er ikke ferdig. Har mange andre ting som skal ferdigstilles før jeg får begynt med dette rommet. Jeg skal legge ut bilder av fremdriften når rommet ferdigstilles.
    Men nå var det altså lydtrykkmåler... Anybody?
    Jeg bor på Romerike og jobber i Oslo Sentrum.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Case closed!