LED belysning, erfaringer?!? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 164
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se der ja

Samme opplevde jeg i Bulgaria... Jeg og min kompanjong som var med gikk å siklet mer på LED lampene en Damene :twisted: :-? :neutral: :twisted: :???:

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som driver nettbutikk med LED lys. Her er det godt utvalg og gode priser.

Sjekk ut LEDteknikk Webshop | led | lysdioder | leds | spot | powerchip | nova | luxeon

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja Dette ser bra ut.. Er det mulig å kontakte denne vennen, for å få en katalog?? liker ikke siden er litt bling bling Liker bedre å sitte å bla i en katalog i godstolen med en kaffe

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Se her ja Dette ser bra ut.. Er det mulig å kontakte denne vennen, for å få en katalog?? liker ikke siden er litt bling bling Liker bedre å sitte å bla i en katalog i godstolen med en kaffe
    De har nesten akkurat startet dette firmaet. Ta gjerne og ring til de, og det gjør ingen ting å ta en tlf på kvelden inne normal tid.

Ring tlf. 932 15725 og snakk med Martin.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den Skal ringe de i morgen

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersken
    Merkur er ofte brukt (miljøskadelig)
    Om du mener mercury så er det kvikksølv jeg har aldri hørt om et stoff som heter merkur...

Ellers synes jeg prisene på led's virker ganske stive, er vel mulig å lage noe billigere selv?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene kommer ned etterhvert som salget øker!! var akkurat det samme med downlights også den gangen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vi driver også med led-lys. Vi fører de aller siste typene som har lysfarge helt likt vanlige glødelamper og som lyser bra. Selv bruker jeg nå kun led-lys hjemme hos meg selv.

Nettstedet er: LED lys er energisparende lys for hus og hytter - LED-lys.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Hei, vi driver også med led-lys. Vi fører de aller siste typene som har lysfarge helt likt vanlige glødelamper og som lyser bra. Selv bruker jeg nå kun led-lys hjemme hos meg selv.

Nettstedet er: LED lys er energisparende lys for hus og hytter - LED-lys.no
    Hehe, hvis du ser i elektrotråden vår så finnes linken til siden deres allerede her inne på forumet ;-)

Men si meg er kraftigere led en 3w langt unna med GU10 Sokkel? Hadde vært konge med 5W og gjerne slik at man bare kunne bytte ut Downlightspærene med nye ledpærer og beholde trafo og dimming og alt, men sukk det er vel enda en tid til eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Hehe, hvis du ser i elektrotråden vår så finnes linken til siden deres allerede her inne på forumet ;-)

Men si meg er kraftigere led en 3w langt unna med GU10 Sokkel? Hadde vært konge med 5W og gjerne slik at man bare kunne bytte ut Downlightspærene med nye ledpærer og beholde trafo og dimming og alt, men sukk det er vel enda en tid til eller?
    Vi kan skaffe gu10 pærer på 9w. Problemet med LED gu10 er at de jo er 220v og da har en innebygd trafo som foreløpig vanskeliggjør dimming. Jeg regner med at det kommer, men foreløpig så er det kun 12v pærer (som da ikke har innebygd trafo) som kan dimmes. Vi kan kan også skaffe 9w 12v pærer (mr 16) som kan dimmes.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktig å huske på, er at de fleste dimmere og trafoer i dag må ha en minimums belastning for å fungere. Men det vil komme typer som fikser dette nå etterhvert har jeg hørt.

Ved bruk av 12v LED pærer, så ha de fleste trafoene i dag minimum 20W belastning. Det går ikke bra mot 3 stk 1W LED.

Det fine med LEDen, er at man selv lett kan montere på farge på pærene. Dette går med spotter også, men da må man inn med glass som koster litt mer enn plastfolie.

Den eneste erfaringen jeg selv har med montering av LED er noen jeg satt opp i en garasje for noen uker siden. Eieren ville ha 1 av 9 skulle være normal 50W halogen spot for å se forskjellen.

Med en takhøyde på ca 3 meter, så ble det meget mørkt i garasjen med 9 spotter (8 LED). Dette var spot pærer med 8-12 LED i hver pære (Glemte å telle). Det blir vel litt bedre når man ikke akuratt har skrudd av en 500 W arbeidslampe. Men det merktes stor forskjell hvor den ene 50W pæren var.

Men LED vil nok utvikle seg utrolig den nærmeste tiden. Tipper om ett 2-3 år så er de fleste problemene fikset.

Men i dag vil jeg ikke anbefale LED som normal belysning, kun for dempet kose belysning osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det som er viktig å huske på, er at de fleste dimmere og trafoer i dag må ha en minimums belastning for å fungere. Men det vil komme typer som fikser dette nå etterhvert har jeg hørt.

Ved bruk av 12v LED pærer, så ha de fleste trafoene i dag minimum 20W belastning. Det går ikke bra mot 3 stk 1W LED.

Det fine med LEDen, er at man selv lett kan montere på farge på pærene. Dette går med spotter også, men da må man inn med glass som koster litt mer enn plastfolie.

Den eneste erfaringen jeg selv har med montering av LED er noen jeg satt opp i en garasje for noen uker siden. Eieren ville ha 1 av 9 skulle være normal 50W halogen spot for å se forskjellen.

Med en takhøyde på ca 3 meter, så ble det meget mørkt i garasjen med 9 spotter (8 LED). Dette var spot pærer med 8-12 LED i hver pære (Glemte å telle). Det blir vel litt bedre når man ikke akuratt har skrudd av en 500 W arbeidslampe. Men det merktes stor forskjell hvor den ene 50W pæren var.

Men LED vil nok utvikle seg utrolig den nærmeste tiden. Tipper om ett 2-3 år så er de fleste problemene fikset.

Men i dag vil jeg ikke anbefale LED som normal belysning, kun for dempet kose belysning osv.
    Du har nok da kun prøvd LED med gammel teknologi. Våre 3w led spotter lyser som en 20w halogenspot og gir i de fleste tilfeller nok lys i massevis. Lysfargen er også så og si lik med halogen. Så fremtiden er allerede her, det gjelder bare å velge de riktige produktene. Se LED lys er energisparende lys for hus og hytter - LED-lys.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å så er det jo allerede i dag mange trafoer som står rundt omkring som starter på 10w belastning, men si meg Grimstad. Leverer dere egen trafo med en spesiell dimmer til den 3w eller kan man benytte eksisterende trafo og dimmer. Grunnen til at jeg spør er at jeg hos Svigermor har et opplegg som står hvor den ene trafoen blir veldig varm og tar kveld av og til. Jeg skulle gjerne byttet ut noen av spottene med led og beholdt noen halogen en så lenge. (Kostnadsspørsmål forbundet med å bytte alt med en gang) Er dette mulig? Vil jo da få både halogen og led på samme trafo slik at det vil jo ikke bli noe problem med trafoens minimumsbelastning, men jeg vil få redusert varmen i kassen hvor trafoen/ene ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å så er det jo allerede i dag mange trafoer som står rundt omkring som starter på 10w belastning, men si meg Grimstad. Leverer dere egen trafo med en spesiell dimmer til den 3w eller kan man benytte eksisterende trafo og dimmer. Grunnen til at jeg spør er at jeg hos Svigermor har et opplegg som står hvor den ene trafoen blir veldig varm og tar kveld av og til. Jeg skulle gjerne byttet ut noen av spottene med led og beholdt noen halogen en så lenge. (Kostnadsspørsmål forbundet med å bytte alt med en gang) Er dette mulig? Vil jo da få både halogen og led på samme trafo slik at det vil jo ikke bli noe problem med trafoens minimumsbelastning, men jeg vil få redusert varmen i kassen hvor trafoen/ene ligger.
    Du kan bruke eksisterende trafo, men ikke eksisterende dimmer. Dvs at du kan bare la den stå (bruk den enten på fullt eller helt av) og så heller montere inn en trådløs dimmer som du bare legger inn i veggen. Fjernkontrollen virker allikevel.
    En led-dimmer virker også på vanlige halogen spoter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grimstad:

Er det slik at du driver denne siden du linker til?? og at du kan dette med LED??

Jeg lurer bare vi holder på å komme oss inn i denne verdnen ( ikke som din konkurrent men som kunde

SÅ jeg bare spør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grimstad:

Er det slik at du driver denne siden du linker til?? og at du kan dette med LED??

Jeg lurer bare vi holder på å komme oss inn i denne verdnen ( ikke som din konkurrent men som kunde

SÅ jeg bare spør
    Jo jeg var vel ikke like tydelig på dette i denne tråden. Men ja, jeg er medeier i firmaet (Sola-co as) som driver led-lys.no. Vi leverer også LED gatelys. På Stoa utenfor Arendal har vi flere stolper med slikt lys. Vi regner med at dette kommer til å bli enerådende om bare få år.

Så jeg kan nok en god del om LED, men ikke alt... Min styrke består vel først og fremst i at jeg har prøvd nesten alt der er tilgjengelig av LED og vet hvilke forskjeller der er...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ bra!

kan du sende meg litt info om deg på PM

Jeg er elektrikker som brenner for LED og vil bruke LED til ALT! Men problemet mitt pr i dag er at jeg ikke har nok tilgang og heller ikke noen å støtte meg på!

Har kun noen få pærer fra Sylvania og noen fra DEFA!

Har dere flere en det som er på siden??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg stille nok et spørsmål, kan denne led-dimmeren deres på noe vis betjenes uten fjernkontroll? Feks med en enpolt bryter med returfjær? Hvor stor last tåler denne dimmeren? I dette tilfellet vil den nok måtte tåle 5-7 x 35W i tillegg til 2-4 ledlamper, kan det gå bra? Ser ikke for meg at svigermor vil gå med på å lete etter fjernkontrollen når hun vil ha lys på badet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ bra!

kan du sende meg litt info om deg på PM

Jeg er elektrikker som brenner for LED og vil bruke LED til ALT! Men problemet mitt pr i dag er at jeg ikke har nok tilgang og heller ikke noen å støtte meg på!

Har kun noen få pærer fra Sylvania og noen fra DEFA!

Har dere flere en det som er på siden??
    PM er sendt. Vi har betydelig flere pærer enn de vi har på sidene våre. Vi har har her bare gjort et utvalg som vi mener er det mest aktuelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg stille nok et spørsmål, kan denne led-dimmeren deres på noe vis betjenes uten fjernkontroll? Feks med en enpolt bryter med returfjær? Hvor stor last tåler denne dimmeren? I dette tilfellet vil den nok måtte tåle 5-7 x 35W i tillegg til 2-4 ledlamper, kan det gå bra? Ser ikke for meg at svigermor vil gå med på å lete etter fjernkontrollen når hun vil ha lys på badet ;-)
    Nei, led dimmeren vår klarer kun 60w. Men sannsynligvis kommer vi nå snart til å ta inn en som ser ut som de vanlige (rund knott på veggen til å vri på og trykke på) som klarer 250w. Men da må du nok sannsynligvis bytte ut den dimmeren du har i dag....

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •