Noen tips før snekkeren kommer og tetter igjen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen tips før snekkeren kommer og tetter igjen?

Heisann,

Nå begynner prosjektet vårt å ligne hus. Vi skal ha en loftstue som også skal fungere som TV/lyd rom. Og da trenger jeg et par tips før vi kler veggene.

Selve veggene blir kledd med spon - og vi tenker oss en flatskjerm på minst 40". 50" er det som frister mest for øyeblikket.

Som dere ser av bildet så er det et relativt rektangulært rom, med noe skrå ned mot fasaden. Tanken er å ha TV/stereo på veggen mot trapp. Denne er på ca 3.6m.

Vi legger inn en dedikert 16amp kurs fra sikringskap og til dette området (midt på veggen) her blir det også uttak for ethernet (det blir det i alle rom i huset).

Følgende bilde viser veggen mot trapp:

Noen formeninger om jeg trenger noe ekstra spikerslag mtp. å henge opp TV? eller vil sponplata holde.

Her er andre siden av rommet:

Det kan bli en utfordring med lyd og vinduer, men i første omgang så skal lameller prøves.

Jeg skal også legge opp trekkerør til hvert hjørne bak slik at vi kan få opp et enkelt multikanalssystem (bose frister veldig)

Er det andre lure ting jeg burde gjøre på dette stadiet?

mvh
    Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på røyr fra bak stereobenken og opp til flatskjermen, sånn at du slepper å ha synlige kabler opp til tv?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Har du tenkt på røyr fra bak stereobenken og opp til flatskjermen, sånn at du slepper å ha synlige kabler opp til tv?
    Jepp, jeg så det var et meget pent oppsett på minhjemmekino der dette var gjort - så det er notert.

Må bare finne ut hvor høyt jeg skal ha TV. Har en DAC, squeezebox, forsterker, snart ny pre og en bose muligens - så en bred 2/3 hyllers benk i front kan muligens fungere. Da blir det vel at TV fort må opp i 70/80cm høyde. Må se litt på hylleløsninger fra montana før jeg bestemmer meg.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jepp, jeg så det var et meget pent oppsett på minhjemmekino der dette var gjort - så det er notert.

Må bare finne ut hvor høyt jeg skal ha TV. Har en DAC, squeezebox, forsterker, snart ny pre og en bose muligens - så en bred 2/3 hyllers benk i front kan muligens fungere. Da blir det vel at TV fort må opp i 70/80cm høyde. Må se litt på hylleløsninger fra montana før jeg bestemmer meg.
    Det du kan gjøre, er å stikke til nærmeste elektrikersjappe, og kjøpe 1,5m med 50mm stivt PVC rør, og et 50mm bend i 90grader, og en jukseboks. Dette legger du ut i passelig høyde ved gulvet, med bendet seff. og lar de 1,5m med rør stikke rett opp, i center av der du vil ha tv'en, når veggen er ferdig, og du har montert tv'en i den høyden du vil ha den, så kapper du et 73mm hull akkurat over der som røret kommer opp, og kutter over det også, og kapper ut bunnen på boksen, så kan du trekke det du vil der.

I 50mm er det fint plass til HDMI, VGA, Strøm, hva du måtte ønske.

Lykke til, det er morro å bygge hus!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny begynner det å ligne noe!

Nytt tv er handlet inn og kom på veggen i dag. Viasat montøren var der igår og monterte parabolen.

Det neste store spørsmålet er hva jeg skal gjøre med kilde. PS3 virker jo lovende mtp blueray støtte. Prisen er jo ganske moderat. TV'en er et Philips 42PFL7772D/12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •