Bakvegg mot pipeløp - hjelp....?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakvegg mot pipeløp - hjelp....?

I mitt teoretiske design av en hjemmekino som visstnok aldri skal bli noe av...gud det tar lang tid og planlegging og osv. Men, pipe ja;

Jeg har en stor vinkelstue av en kjeller som jeg vil dele i 2, hvor 1 del blir kontor og gjesterom og del 2 blir dedikert hjemmekino. Der jeg vil sette opp bakvegg til hjemmekino, er det i dag et pipeløp ut i rommet med 3 sider.

Hvis jeg deler av rommet vil jeg bli nødt til å "skjule" den en siden av pipeløpet og ergo blir det bare 2 sider igjen (den ene siden av disse to har inspeksjonslukene - no prob).

Så, før jeg spør en feier og en takstmann (kjenner hverken den ene eller andre), er det noen som har noen formeninger om dette "bryter" en eller annen forskrift?

Og hvis ikke; med denne hjemmekinoen som da ikke får noen vinduer, blir dette da regnet med BRUTTO eller BO areal av en takstmann.

Takk på forhånd for noe som det er til aldri vil bli implementert (må gå å henet lykkepillen i påvente av svar) :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    I mitt teoretiske design av en hjemmekino som visstnok aldri skal bli noe av...gud det tar lang tid og planlegging og osv. Men, pipe ja;

Jeg har en stor vinkelstue av en kjeller som jeg vil dele i 2, hvor 1 del blir kontor og gjesterom og del 2 blir dedikert hjemmekino. Der jeg vil sette opp bakvegg til hjemmekino, er det i dag et pipeløp ut i rommet med 3 sider.

Hvis jeg deler av rommet vil jeg bli nødt til å "skjule" den en siden av pipeløpet og ergo blir det bare 2 sider igjen (den ene siden av disse to har inspeksjonslukene - no prob).

Så, før jeg spør en feier og en takstmann (kjenner hverken den ene eller andre), er det noen som har noen formeninger om dette "bryter" en eller annen forskrift?

Og hvis ikke; med denne hjemmekinoen som da ikke får noen vinduer, blir dette da regnet med BRUTTO eller BO areal av en takstmann.

Takk på forhånd for noe som det er til aldri vil bli implementert (må gå å henet lykkepillen i påvente av svar) :-?
    Når jeg snakket med "plan og bygg eta." når jeg skulle bygge om en garasje til kino så de at det MÅTTE være to rømningsveier (vindu/dør) for at det skal være godkjent bruksrom (krav på størrelse på vindu både høyde og bredde).

Snakket også med takst mann om rommet da stilte de krav om at det minst måtte være 220cm høyde(hvis det er et tema) + rømmnigsvei. for at det skulle gå under BOA.

Så spørsmålet er om det skal være godkjent av plan og bygg, så er det visse krav du må oppfylle.

håper det hjalp litt
    lykke til.....

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 rømningsveier fikser jeg, i dør form, men HVA med PIPA?

(takhøyde på 220 tror jeg er feil....lykkepillen funker....)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •