Mur gulv med tynt teppe på

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mur gulv med tynt teppe på

På mitt snart nye kino rom er det mur gulv med ett tynt vegg til vegg teppe på. Jeg lurer på hvordan dette vil påvirke lyden. Er det negativt eller positivt med murgulv?

Hva med spikes? Er dette nødvendig? Jeg innbiller meg at bassen kanskje vil bli påvirket av dette. Den vil vel ikke spre seg så mye i gulvet. Noen som har erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mur Gulv med tynt teppe på

Hei!

I en installasjon hvor høyttalerne er plassert litt ut fra sideveggene, så vil ofte første lyden som treffer lytteposisjon være direktelyden fra høyttalerne og den neste vil være refleksjon fra gulvet.
    Det vil være en smaksak hvor mye du ønsker å dempe denne refleksjonen, men jeg vil anbefale deg å prøve deg frem med å legge et tykt teppe mellom lytteposisjon og høyttalerne. Få så hjelp av noen til å fjerne dette, mens du sitter å lytter og vurder hvordan du liker forskjellen.

Betonggulvet er i utgangspunktet ikke et problem, jeg vil heller si at det er en fordel. Sørg bare for å kontrollere tidlige refleksjoner med et teppe.

Gjør også det samme med sideveggene, men prøv deg frem med forskjellige tykkelser på materialet.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •