Ting å huske på ved nybygg og kinorom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Samboeren min må ha lyden ganske høyt på TV'en når hun ser Hotel Cæsar mens jeg ser på konsert, men det går greit ( for min del ).
    Synes du burde skru opp enda mer hvis hun ser på slikt (så lenge det er greit for din del)....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips ang. lydvegger:

Hvis man må sette opp en ekstra utenpåliggende vegg mot nabo e.l. er det viktig å kle veggen med tunge plater. Bruk helst 2 lag gips, og isoler med minimum 10 cm steinull. Uten tunge plater kan man nesten fylle i så mye isolasjon man vil, og lage veggen tykk uten den helt store effekten.

Det er også viktig å unngå konstruksjoner som transporterer lyd. Himlinger bør ha færrest mulige kontaktpunkter på midten (henges opp i vegg) og lydbøyler benyttes hvis man trenger ekstra forankring.

Ellers er det jo viktig å benytte seg av dempetriks som skum eller spikes når høyttalere og suber skal plasseres.

Når det gjelder trekkerør, så pass på å velg stor nok diameter. Har smertelige erfaringer med coax trekking i tynne rør. Det er bokstavelig talt et blodslit.

Lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til:
    Det med lydtransport gjelder selvfølgelig stendere i lydvegger også. Hold en cm avstand mellom stender og veggen bak, og fest kun oppe og nede. Dette gjør en stor forskjell ! Har selv satt opp en lydvegg utenpå skillevegg i mur mot nabo og sett effekten av akkurat dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •