Siemens wave radiobuss

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Siemens wave radiobuss

Heisann!

Jeg tenkt til og fikse trådløs styring av lys i leiligheten. Jeg får ganske gunstige priser ettersom jeg er elektriker. Har etter mye leting funnet ut at Siemens wave radiobuss er det beste ettersom de faktisk leverer noe som ser ut som folk!

Det positive med Siemens wave radiobuss er et stoort valg mellom div rammer
    Se her!

Jeg har da plukket ut Delta miro med glassramme!

Wave radiobuss er samma ulla som x-comfor og elko wireless, MEN wave radiobuss støtter EIB Selvom EIB ikke blir aktuelt da jeg kun har mulighet for lysstyring. fjernkontrollen er også liten og fancy.

Kan også fåes med hvit blått eller rødt led lys. (tror dette også passer på wireless)

Se her!

Det jeg da lurer på er om noen her har erfaringer om denne serien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexk
    Heisann!

Jeg tenkt til og fikse trådløs styring av lys i leiligheten. Jeg får ganske gunstige priser ettersom jeg er elektriker. Har etter mye leting funnet ut at Siemens wave radiobuss er det beste ettersom de faktisk leverer noe som ser ut som folk!

Det positive med Siemens wave radiobuss er et stoort valg mellom div rammer
    Se her!

Jeg har da plukket ut Delta miro med glassramme!

Wave radiobuss er samma ulla som x-comfor og elko wireless, MEN wave radiobuss støtter EIB Selvom EIB ikke blir aktuelt da jeg kun har mulighet for lysstyring. fjernkontrollen er også liten og fancy.

Kan også fåes med hvit blått eller rødt led lys. (tror dette også passer på wireless)

Se her!

Det jeg da lurer på er om noen her har erfaringer om denne serien?
    Heisan - jeg er i samme fase (lete og forskefasen) - Jeg ser på systemet Control4 (.no) men ser også på Hager Tebis. De har også EIB støtte og koster ikke skjorta..

PS: Denne mannen/gutten har peilig på det du snakker om (og han er elektrikker) Svantekiller (link) til tråden der han vanker her på AVF.

Lars.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no

PS: Denne mannen/gutten har peilig på det du snakker om (og han er elektrikker) Svantekiller (link) til tråden der han vanker her på AVF.

Lars.

Vel.... peiling og peiling. Har interesse...

Mr. trådstarter dette siemens systemet hvordan er prisene?? Ser bra ut dette også. Jeg liker slike systemer som er seriøse.....

Når det gjelder dette du liker Lars så er jeg skeptisk, og tror ikke dette kommer til norge på mange år!! Når det gjelder sterkstrømmen ja. Men svakstrømsdelen likte jeg. Det er egentlig ikke så mange alternativer der bortsett fra Lexcom og Elko link home.. Men det har ikke samme mulighetene som Control 4.

Skulle gjerne å ha likt å sett NORSKE priser på Control 4

Snabb edit Jeg liker Hager og kommer aldri til å bruke noe annet :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge solar 06 katalogen koster en 230v wave radiobuss dimmer kr700,- En 1 kannals radiobuss vippe mellom 7-800,- avhengig av fargen. En glassramme koster ca 200,-. Så vil tro det er ganske likt prisen på andre systemer.

Vil igjen minne om at wave radio buss støtter EIB\KOONEX.

Rammene finnes også i mange slag ekte tre!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker forresten ikke designet på haager, Siemens har et mye større utvalg og støtter akkurat de samme funksjonene som hager.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker forresten ikke designet på haager, Siemens har et mye større utvalg og støtter akkurat de samme funksjonene som hager.
    Prisene er ihvertfall ca de samme..

Hva mener du med utvalg??

Dessuten så er vi IKKE enig i design Jeg likte ikke siemens sitt!

Dessuten så kan du jo kjøre de opp mot Elko + som jeg finner designmessig som en drøm!!! Det kan du nok med Siemens også, men da må du kjøre bus...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for lat til å lete!!

Hvor mange Watt tåler dimmemodulene i dette siemens systemet??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er absolutt ikke lat.. for siemens sine sider er uforståelige med mindre du er tysk.

De tåler 420 watt

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... det er BRA!! det er ikke mange som er over 350 som jeg innbiller meg hager sine er eller var det 300??

Uansett så liker jeg tanken på å kombinere litt bus og litt trådløse sendere.

Jeg har IKKE erfaring med Siemens som jeg har sagt Men jeg har erfaring fra Elko Wireless og Hager

Du har tydeligvis ikke så mye erfaring med slikt. Og da vil jeg anbefale Elko wireless, da dette er enkelt og det er bankers Men du må GJERNE utforske dette siemens og komme med fyldig rapport For det ser interessant ut. Men hR en følelse av at det er stort sett det samme som Hager sitt system som også støtter Bus og dette nye som ikke har kommet enda ( Slik at du kan styre hvitevarer)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener med utvalg er designet på rammer\brytere.. Må ærlig inrømme at jeg var litt kjapp på avtrekkern og dømme hager da jeg ikke vet om det finnes flere design for bryterne..

Har du forresten sett igjennom hele delta serien? må vel finnes noe til enhver smak derDelta serien

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener med utvalg er designet på rammer\brytere.. Må ærlig inrømme at jeg var litt kjapp på avtrekkern og dømme hager da jeg ikke vet om det finnes flere design for bryterne..

Har du forresten sett igjennom hele delta serien? må vel finnes noe til enhver smak derDelta serien
    Hager har ikke "egne" brytere bortsett fra disse wireless med panel, de støtter det meste..

Har sett på disse MEN jeg liker ikke den øst europeiske utførelsen... Vet ikke hvorfor men jeg liker KUN elko design Sikkert vane Elko + ALU med lys er en SIKKER vinner

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke designet på elko wireless heller jeg da hehe.. Irriterer meg over at sirkelen i midten ikke er en bryter\dimmer.. Denne sirkelen er den FØRSTE en uvitende besøkende vil prøve og trykke på samtidig som de ser i taket og klør seg i huet for at det ikke skjer noe

Forresten jeg har erfaring med slikt.. Har drivi litt med EIB da jeg er elektriker, og det er vel ikkenoe hokkus pokkus og sette opp en trådløs bryter som en annen bryter.

Blir noen mnd til jeg prøver siemens, men melder ifra om resultatet.)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra vi er forskjellig