92ttz sin nye hjemmekino/kontor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

92ttz sin nye hjemmekino/kontor

Heisan

Har nå blitt tid for å flytte anlegget ut av stua og få det inn et dedikert sted. Har for tiden et gjesterom og et kontor i andreetasje med gang mellom. Gjesterom blir mer brukt som lagerrom enn til gjester så jeg tenkte å sla sammen disse rommene. Da får jeg et rom som er 3,70 x 7,25. Et problem er at det er mange vinduer og dører i dette rommet og jeg vil gjerne også beholde kontorplassen hvor ISDN og router pluss pc er lokalisert. Sånn jeg ser det er det kun et sted jeg kan ha prosjektor og da blir avstanden fra linsa til vegg max 3,20m. Er dette greit? Se vedlagte sketchup skisser, beklager kvaliteten 3D er ikke helt min greie.

Den klossen bak i venstre hjørne kommer til å bli et garderobeskap med skyvedører. Har ikke bestemt meg om det skal bli speildører eller tre. En annen ting jeg lurte på er om jeg skulle installere en gardin på tvers av rommet for å kunne "lukke" hjemmekinoavdellingen når den er i drift. Hva slags innvirkning vil det ha på lyd. Vurderte også 7.1, men i og med det er åpen løsning på den ene siden så blir det litt vanskelig hvis ingen har noen geniale løsninger til meg. Har evt en Tag Mclaren 250x2 forsterker stående klar.

Anlegget består av følgende utstyr.

Tag Mclaren AV32R DP prosessor (eksisterende)
    Tag Mclaren DVD32R Dvd spiller (eksisterende)
    Tag Mclaren F1 fronthøytalere (eksisterende)
    Mointor Audio GSLCR Center (eksisterende)
    Monitor Audio GS10 Bak (eksisterende)
    Tag Mclaren 250MR Monoblokk x 2 (eksisterende) til F1'ene
    Tag Mclaren 250x3 Forsterker (eksisterende) Til Ma'ene
    Sony VW60 Prosjektor (Bestillt)
    Lerret ?????? Tar i mot forslag er litt blank på dette
    HD Satelitt ??????? Blir vel CD, men vet ikke hvilken boks
    HD DVD/Bluray ?????? Vente på kombispiller

Har ellers ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe en Nauru 3 seters sofa eller 3 løse reclinere. Har bestemt meg for downlights over hele rommet med x antall soner og fjernkontroll som jeg kan styre fra Iprontoen min.

Setter stor pris på innspill og gode ideer og kommentarer på ting jeg har glemt. Rommene blir revet til torsdag og elektriker kommer fredag/mandag.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer ting fort. Har bestillt sofa av denne type: EL RAN > Sectional confiration chart for model:

hos en norsk forhandler. Modell HTC3 og i sort hud/pvc til den nette sum av 12500,-. Han skulle bestille en del i morgen med levering i november.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett utstyr som fortjener et dedikert rom ja. Skal gå fort fremover dette ser jeg. Du må huske å legge ut mange bilder, for det er vi glad i.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering.

Rommet er nå rensket og har fått lagt det meste av elektrikerør. La 32 mm fra skrivebordet og bort til hvor jeg skal ha anlegget og la inn en 10m HDMI i kabel fra Clas. Måtte justere litt på pluggen for å få den igjennom, men gikk greit. Har også lagt 32 mm rør fra anlegget og opp i taket til prosjektor og bestillt Supra HDMI kabel til denne. Kom over og kjøpte en 4:1 HDMI switch 1080p/HDMI 1.3 fra Ebay og den er nå på vei. Skal legge opp 2 dedikerte kurser for forsterkerene og sub. Har nå begynnt å montere gipsplater.

Har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Vurderer og gå til 7.1 Som dere ser er det åpent den ene veien og jeg vurderer en tung gardin der, men det betyr at jeg ikke har noen vegg og montere de på. Derfor lurte jeg på og bruke MA's in ceiling høytalere. Har dette noe for seg eller er rommet for lite. Det blir rundt 3,7 x 4,5 som er kinoavdelingen.

2. Vil den planlagte gardina funke?

3. Jeg har bestemt meg for rammelerret til den bestillte vw60 og tror jeg kan bruke et på rundt 100". Har 3,7 m fra vegg til vegg. Bør jeg kjøpe 16/9 eller 2,35:1. Har ikke tenkt å kjøpe ekstra linse til 60'en, men er litt usikker på hvordan det funker med 2,35:1 uten.

4. Farge på vegger. Som sagt så gipser jeg vegger og kommer til å legge på glassfiberstrie. Jeg legger vanlige hvite takess i taket og merbau skipsgulv i laminat på gulvet. Kommer til å ha to soner med downlight så jeg kan dempe kinoavdelingen og har også tenkt og bruke lystette gardiner, men dette er et rom som også skal brukes til daglig så jeg føler ikke for å male det sort eller grått. Noen som har noen forslag til hva slags farger som funker til dette.

På forhånd takk

Legger ved noen bilder og som dere ser så er dette et tilbygg som ble bygget for ca. 20 år siden. Veggen uten isolasjon er inn mot den gamle ytterveggen på huset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •