Jeg har bygget meg nytt hus og har satt av et rom i kjelleren på ca. 4 x 6 m. Jeg fikk snikkerene til å henge opp dobbelt lag gips i lydbøyler i taket før de ga seg. Jeg har endel å gjøre med de andre rommene i kjelleren før jeg kan begynne på "lekerommet" mitt. Men planene for rommet går å godgjør seg i bakhodet. Jeg lurer på å lage krummede vegger slik at på rommet blir smalest ved gulv og tak. Og i tillegg til dette skrå taket slik at det blir lavest i den enden som hovedhøytalere og lerret blir stående. Har prøvd å søke litt rundt på nettet for å finne ut om det er noen "minstekrav" til krumming av vegg og vinkel på skråtak for å få noen akustisk god effekt. Skal sette opp egne stendere (1 1/2 x 4") for dette rommet, slik at det blir tilnærmet en rom i rom løsning. Jeg har altså alle muligheter for rommet, og tak høyden under lydhimling er ca 2,40 m så jeg kan bygge endel ned for å få til en skrå løsning her uten at det blir trangt. Jeg håper dere kan komme med noen innspill på om jeg er på ville veier her, eller om dette er noe jeg bør jobbe videre med.