Hager Tebis TX/KNX/EIB - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 340
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slettet.

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke vitsen med denne TX 100 hvis den er så dyr.... da er det jo like greit å kjøpe KNX programmet (ETS 3) og bruke en bærbar pc. Og da har du mange flere muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Så på prisen for ETS3 software: KNX Association *::*[Official website]*»* KNX Tools *»**»* ETS *»*Prices & Ordering
    950 Euro (eks. MVA)= ca. NOK 8.200,- (eks. MVA)
    I tillegg til MVA kommer service gebyr.
    Fant ikke noe pris på interface som en må også ha.
    Vet ikke at ETS3 kan brukes til å programmere RF baserte enhetter. Da vel må man ha en spes. RF (PC interface).
    Det er gøy med EIB/KNX !!!
    Gøy er det nok. Dyrt også. Dette er nok bare beregnet for proffer, der noen tusenlapper i engangsutgift bare er en bagatell.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må hive meg på denne tråden da jeg har fått innstallert Hager systemet i mitt nybygde hus. Har romkontroller i alle rom samt en del trådløse brytere. Kjører lys og varme styring gjennom systemet. Må si meg meget fornøyd (etter 5 måneder) men føler meg litt "lurt" med tanke på programmering. Fikk en forståelse ifra installatør og leverandør om at jeg etter innstallering og programmering kunne gjøre endringer uten programmerer. Derfor brydde jeg meg ikke noe med å kjøpe TX100. Nå i ettertid ser jeg jo at dette er feil. Etter bruk av systemet ser en at det er en del brytere som en vil gi andre funksjoner samt legge til andre funksjoner (samt noen er feilprogrammert ett lys er feiladressert til utelys tidsstyringa), dette er jo litt av påenget med slike systemer. Men for å gjøre disse endringene må jeg ha programmeringsverktøyet (ETS eller TX100). Hvis de hadde vært tydelig på dette fra starten av hadde jeg selvfølgelig kjøpt prgrammeringsverktøyet. Ville spart inn TX100, hvis jeg hadde programmert selv (det kostet jo en TX100 i timebetaling når installatøren gjorde det). Har nå i ettertid fått tilbud på TX100 til 4500,-, men jeg "mekler" fortsatt med om at jeg skal ha den med i total pakken (har jo tross alt handlet utstyr for 80000,- hos dem). Hvis noen har ETS eller lignenede program til "gode priser" for å kunne programmere Hager systemet, er jeg veldig interessert.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du klarer å kjøpe en TX100 for ca. kr. 6.500,- så må dette bli en OK pris.
    Men blir ikke forbauset om at den koster enda mer...

Ut fra hvilke grunnlag kan du si dette??

søke på internett??

Noen ganger så er det ikke bare å søke på internett for å få et svar.. Dette er da tydelig et slikt spørsmål...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke via Internet.
    Om jeg husker det riktig så ringte jeg til Hager distibutør i Norge og spurte om prisen. Er det noe galt med det?
    Ikke noe veien med det! men det er måten du skriver på! Og hvis du hadde snakket med distrubutør så hadde du vel visst prisen? og ikke tippet som du gjør nå??? Man må da få lov til å lure

En riktig måte hadde vært:

Etter samtale med Hager distributør så har den en veiledende pris på over 6500 kr..

Men når det er sagt så har jeg problemer med å skjønne service instillingen til diverse firmaer i dette landet. Det er mange som får rare svar og ikke får den hjelpen de trenger...

Jeg kjenner meg ikke igjen i det mange skriver her inne..

For eksempel dette vegarr skriver. Hadde det vært hos meg så hadde du selvfølgelig fått noen endringer gratis.. Ikke hele tiden men ihvertfall den første tiden, og IHVERTFALL det du hadde krav på... eller betalt for...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal unnskylde leverandøren litt, da de var helt ferske/"blanke" på Hager systemet (EIB/KNX generelt) før de begynte hos meg. Men som tidligere sagt, vil absolutt anbefale Hager for andre, ble også rimeligere enn X-comfort og Elko sine sytemer i mitt sitt tilfelle. Samtidig er jo romcontrollerne ganske så "kule", synes nå jeg. Jeg var også avhengig av kombinasjon BUS og trådløst da jeg har tømmerhus. Legger ved noen bilder av styringsskap (sikringsskap) med dimmemoduler etc. samt romcontrolleren.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig

Det er jo bra at leverandør har tatt steget da men burde fortsatt ha fulgt deg opp litt..

Men si meg. er denne kurs plansjen ( den der kursene står merket ) de eneste papirene du har??

Eneste minuset var sikringene de har valgt, ikke fordi dine er dårlige men fordi jeg er sær

De rom kontrollene er jo til å dø for

Og på et tømmerhus er et slikt EIB helt GENAILT!!!!!! verken mer eller mindre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Stilig
    Men si meg. er denne kurs plansjen ( den der kursene står merket ) de eneste papirene du har??
    Neida, jeg regner med at du savner adresseskjema (Inn og utganger) samt "kursbetegnelse" for bryter/dimmemodulene. De ligger foreløpig rullet sammen ved måleren, men skal renskrive og henge de ved kursplansjen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blant annet.. Tenker på enda mer papirer jeg

Men det er bare fordi jeg sitter å jævler med slike papirer selv, og får vondt inni meg når jeg ser at andre ikke trenger slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx 100

For de som har Hager sitt system og ikke programmerer frister jo å skaffe den fra Frankrike, hvis auksjonen ikke tar helt av: A SAISIR CONFIGURATEUR HAGER TEBIS. TX 100 COMPLET en vente sur eBay.fr (fin le 04-Déc-07 19:00:21 Paris)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og denne kofferten er med "full pakke" radio konverteren og greier, denne koster over 10k veil i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er det noen som har noen anbefalinger vedr. gode installatører av Hager i Oslo?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bare skeie ut med et helt annet spm til deg svantekiller. Hva mener du om 2 polet dimmer på bad når det gjelder 12v downlights? er dette strengt talt nødvendig hvis trafoen er utenfor eller i taket?

På jobben har vi lagt opp 300 nye leiligheter med enpolet brudd til 12v downlights, men vet ikke selv hva jeg skal syntes om dette.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christerr
    Hei. Er det noen som har noen anbefalinger vedr. gode installatører av Hager i Oslo?
    Kanskje Hager selv kan svare på det? Velkommen til Hager - Distrikter. Hvis de har oversikt over sånt da...

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexk
    Skal bare skeie ut med et helt annet spm til deg svantekiller. Hva mener du om 2 polet dimmer på bad når det gjelder 12v downlights? er dette strengt talt nødvendig hvis trafoen er utenfor eller i taket?

På jobben har vi lagt opp 300 nye leiligheter med enpolet brudd til 12v downlights, men vet ikke selv hva jeg skal syntes om dette.
    Jeg er ikke elektriker, men svarer hvordan det ble gjort hos meg. Når de innstallerte 12v downlights på badene, sa elektrikeren at det var krav med topolet brudd på bad. Da dimmemodulene jeg brukte og romkontrolleren i Hager TEBIS ikke var 2 polet så ble det programmert en trådløs bryter med 2 polet brudd på badene. Dermed ble dette løst.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarr
    Jeg er ikke elektriker, men svarer hvordan det ble gjort hos meg. Når de innstallerte 12v downlights på badene, sa elektrikeren at det var krav med topolet brudd på bad. Da dimmemodulene jeg brukte og romkontrolleren i Hager TEBIS ikke var 2 polet så ble det programmert en trådløs bryter med 2 polet brudd på badene. Dermed ble dette løst.
    Vel. jeg er elektriker, og verken jeg eller kolegaene mine forstår hvorfor det skal være topolet brudd på 12v. det er jo allerede en selv krets (safety extra lov voltage) som betyr at det er jævla trygt med andre ord

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexk
    Vel. jeg er elektriker, og verken jeg eller kolegaene mine forstår hvorfor det skal være topolet brudd på 12v. det er jo allerede en selv krets (safety extra lov voltage) som betyr at det er jævla trygt med andre ord
    Ja, må jo selvfølgelig si meg enig i dette. I samme slengen kan jeg spørre om hvorfor "min" elektriker insisterer på at utendørs støpsel (IP67 kapsling) må festes 1,5 meter oppe på veggen? Dette er som regel upraktisk og ikke visuelt veldig pent. Samtidig ser jeg at en kan ha støpsel i hagen med spyd (230v) mare centimeter over bakken

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •