Hjelp til montasje av dimmer til 3x50W G10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gardgj
    hva med 300 GL er denne også støyfri? prøvde se etter info i dokumentasjonen men fant ikke... den er jo halve prisen... mener det var slike jeg hadde der jeg bodde før og de bråka hvertfall ikke...
    Fra elko.no:
    RS16/300GL DIMMER PH
    Benyttes til glødelampe.

RS16/315 GLE PH
    Benyttes til glødelamper og lavvolt halogen med de fleste typer elektronisk trafo.

Betyr dette at det bør være GLE for 230v spot, selv om det ikke er noen trafo inne i bildet?

(SS)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hehe, man lærer så lenge man lever vettdu

For meg er det enkelt.

Norwesco er komfyrstikk og Micromatic er topolte dimmere resten er enten Hager EIB eller Elko.... Ikke billigst men 132% sikkert
    Brukte Elko i det firmaet eg jobbe i før, men det nye firmaet mitt bruker stort sett Norwesco. Kan bruke elko på småjobber o.l., men dei ser helst at me tar ut NW. Dette sikkert pga. gode avtaler med NW, og at selgerene derras er usedvanlig hyglige og hjelpsomme! Og at dei støtter oss på firmaturer!!
    Noke smarthussystem har eg ikkje vore borti enda, da det bare er noken få hus på øyo eg bur på som har tørt å tatt steget. Me har ein på jobb som har montert det 3-4 ganger, og han sverger til lexmark.
    Tenkte eg skulle innstalere det her heima no når eg pussa opp huset, men det endte med stort sett standardutstyr (fra elko! )

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Fra elko.no:
    RS16/300GL DIMMER PH
    Benyttes til glødelampe.

RS16/315 GLE PH
    Benyttes til glødelamper og lavvolt halogen med de fleste typer elektronisk trafo.

Betyr dette at det bør være GLE for 230v spot, selv om det ikke er noen trafo inne i bildet?

(SS)
    315 GLE bruker du!! Jeg mener at denne "nye" 315 som kom nå har tatt over for 300 også, er litt usikker men mener dette

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å som jeg har sagt i andre tråder, vi i vårt firma bruker aldri Elko-dimmere på 230 V Halogen, dette på grunn av den dyrekjøpte erfaringen vi har gjort oss med å måtte bytte defekte dimmere (Takler ikke kortslutningen i billige halogenpærer uten egensikring) Elko har selvfølgelig erstattet dimmerne, men jobben har vi jo måttet ta på oss selv. Nå bruker vi Micro Matic sin AB 600, da den kom het det at den var en universal-dimmer men nå selger de den som ren 230 V Halogendimmer. Denne tåler kortslutningene gang etter gang, og så er den forholdsvis rimelig, ikke generer den støy heller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du datablad på denne?? Jeg er også lei av å bytte 215 GLE etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger på Micro Matic

velg produkter/lystyring/dimmere og så finner du alt du vil vite om AB600 der.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... akkurat, ikke akkurat den designperlen jeg håpet på Men har denne den samme funksjonen som den 2 polte med impuls??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke påberope meg at jeg har brukt den topolte med impuls, men inbiller meg at det skulle være noe av det samme. Ikke noe designperle nei, men når du monterer den inn i elkorammer så blir det greit nok liksom... Å så slipper jeg dra tilbake for å bytte dimmer ikke minst... Hjemme ville det uansett ikke vært noe problem, for jeg kjøper jo skikkelige pærer...

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Microlux Touch-dimmer

Er det noen som kan hjelpe meg med tilkobling av denne dimmeren? Vare-/elnummer: 1472255
    Har en slik dimmer liggende hjemme, kan denne brukes til å dimme 230V halogenlampe hvor det kommer kun L (Brun) og N (blå) fra lampa?

Koblingsskjema
    http://www.micro-matic.no/admin/comm...sp?fileid=7038

I og med at jeg bare har blå og brun ledning fra lampa, må jeg da trekke nye ledninger tilbake til lampa som jeg kobler på disse 2 kråketegna som vist på koblingsskjemaet?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring elektriker

man trenger ikke det nei. Men hvor er dette? å hvorfor velge en 2polt dimmer hvis det ikke er på bad?

Noe det tydeligvis ikke er siden det kun kommer ned bryterledning fra lampa

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •