Støyredusering av AV-skap

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyredusering av AV-skap

Er det noen som har lydisolert et AV-skap i hjemmekinoen der man har komponentene sine (inkl. HTPC)?
    Er idéen med å kle det innvendig med eggekartong helt idiotisk?
    Er ikke dette en god form for å bryte ned lydbølger?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg så mye erfaring med å støydempe akkurat dette her, men har støydempet mang enn pc i min tid.

En kombinasjon av asfaltplater og "sølvplater" for å motvirke generel støy har fungert finfint for meg før. 'your mileage may vary' osv, men de asfalt platene er relativt billige (vertfall i hifi / hjemmekino forstand) og de sølvplatene koster ikke masse de heller. Ser litt fancy ut med reflekterende sølvplater bak døra i racket også kan jeg tenke meg .

Og for de som lurer på om ikke sølvplatene er livsfarlige rundt elektronikk.. ikke egentlig. Har målt dem og tror du skal jobbe litt for å få gjort noen alvorlig skade på noe som helst pga. dem.

En kombinasjon av asfalt,sølvplater og eggekartong hadde kanskje fungert, men jeg hadde testet asfalt og sølv først. Har som sagt hjulpet meg mucho mas før.

Det skal vel også nevnes at det finnes bedre produkter for støydemping enn hva jeg foreslår her, men disse produktene jeg nevner finner du i din lokale bilrekvisitta foretning og de koster relativt lite.

Si fra hvordan det går og hva du ender opp med å prøve da!

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eggekartonger fungerer visstnok heller dårlig til lyddemping. Når det gjelder å få ned lyden på et AV-skap så tror jeg jeg hadde startet med å få ned lyden på enkeltkomponentene og så etterpå
    vurdert om selve skapet kunne hjelpe i tillegg. Det er vel ikke så veldig mye annet enn HTPC'en i et slikt skap som bråker? Isåfall er en full utskiftning av vifter med stillegående versjoner fra
    feks ELK Papst en veldig grei start. Har man tatt runden med å bytte ut de 4-6 viftene man vanligvis finner i en PC så er det natt og dag i forskjell. Er man ikke komfortabel med å bytte
    vifter i strømforsyningen så finnes det idag veldig stillegående alternativer å få kjøpt. Og har man i tillegg en gammel harddisk man hører godt, så hiv den og kjøp en Seagate Barracuda 7200.7 i
    den Gb-størrelsen man trenger. Niks mer harddisk-lyd.

OK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •