Elko Wireless, noe å satse på? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 187
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alexk
    X comfor bryterne ser ikke ut i måneskinn etter min mening.. Jeg hadde aldri klistra noe sånt på veggen. Men det er min mening

Enig. Litt av grunnen til dette er vel fordi vi nordmenn er vant til elko sitt utstyr.
    Hvis du ser på hva noen av de andre produsentene gir oss så er de lik disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig med deg. Har brukt endel tid med dette systemet, og dommen er klar. Dette er typisk "clas ohlsson " vare. plug and play med IR og manglende funksjoner. Og det er ikke vi som driver i bransjen ikke interessert i.

Slik er det. For oss er det kvalitet som teller og en produsent som oppsøker oss og viser oss varene og forteller oss hvorfor dette er bra. Disse produktene gjør det motsatte de poengterer at DU kan gjøre det og at FOR DEG er dette det beste på en slik måte som man selger klokkeradioer på ekspert. Derfor vil jeg ikke kalle dette produktet som noe vi vil ha...

Så den påstanden din/deres viser at dere ikke har noe respekt for oss i faget som vil gi kunden det beste, og som er villig til å finne alternativer som vi er komfortable med å sette vårt varemerke på. Derfor så må vi finne systemer som gir oss garantier og som har et system som gjør at vi alltid får hjelp hvis det skal gå i stykker. Det er alfaomega for at vi skal leve.

Jeg skjønner at dere synes dette er genialt. Men hvis dere setter dere ned og leser alt som står mellom linjene så skjønner dere fort hvorfor dette er så billig og bra etc etc.. Men hva skjer den dagen dette streiker?? Eller noe annet slår seg vrangt.

Ting som rekkevidde, koblingsklemmer, sikkerhet osv osv er tydeligvis ikke så viktig, det som er viktig er å finne et produkt som er billig og si at det er det beste og kalle oss som driver med dette hverdag for noen inkompetente idioter som ikke har peiling. Vi lever av dette vi, dere andre kan vel ha det som en hobby...

Så til slutt. Grunnen til at vi viser systemer som koster mye mer er fordi at dette er kvalitet tvers igjennom, hadde det ikke vært for dette så kunne jeg også ha anbefalt systemer som du får kastet etter deg, og som sikkert gjør en like bra jobb for kunden. Men i yrket vårt er det ikke det det handler om.

Kvalitet - sikkerhet - trygghet koster det får du fra fagfolk. Hvorfor tror du vi ellers anbefaler dyre systemer? Det som er skremmende er at dere tror det er fordi vi skal tjene mest mulig penger, det er skremmende men sant.. Det er ikke derfor det gjøres, det som er viktig for oss når vi forlater jobben er at VI vet at det er kvalitet og at VI vet at dette er noe som holder. Om kunden føler seg snytt for at han finner et system som ligner på Nille er for meg likegyldig.

Det var dagens preken, før man hugger løs på oss håndverkere så er det en grunn til at vi ikke anbefaler det billigste fordi vi skal tjene penger vi gjør det for dere sikkerhet og vår samvittighet. hvor vidt dette blir trodd bryr jeg meg ikke om, men jeg vil ha meg frabedt slik surmuling.... Dette gjelder generelt og er ikke myntet på person.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Amen!
    Da var vi ferdige med hallilua til alle elektrikere i verden. Det eneste som ødeleger noe er at på et sted sier du at du er opptat av tryghet og kvalitet mens på et annet sted sier du at så lenge kunde kan gjøre noe selv så: "...Derfor vil jeg ikke kalle dette produktet som noe vi vil ha..."
    Der har vi det igjen. DU må jo se mellom linjene.. De spør om hjelp. De sier at de klarer dette selv og ikke vil betale for elektrikker etc etc.. Da prøver jeg å hjelpe de. Er ikke det bedre en at en "hobby elektrikker" hjelper de?? Er det ikke snakk om trygghet da??

Og til det andre så sier jeg en ting: Du er ikke elektrikker Du aner ikke hvordan det drives derfor så holder du munn og ikke legger deg borti noe du ikke har peiling på!! Du har lest noe på nettet som er "genialt" Bra for deg, en som ikke har relevant erfaring og ikke vet noe om hvordan ting er oppbygd blir ofte imponert av reklame av "verdens beste" og enkleste. Men det gjør deg ikke i stand til å legge ut mot folk som har dette som levebrød og som opplever relatierte ting hverdag...

Mitt syn på dette geniale systemet ditt

Det er sikkert bra, men det er for mange dubbedingser og plug and play saker som gjør at det er ubrukelig for oss, og slik jeg så det så sendte de kun IR og det er noe som er forkastelig ( rett meg hvis jeg har feil )

Så vil jeg spørre pent. Er det mulig å oppheve dommer som er klar ???
    Hva mener du?? Det er bare å spørre Jeg er bare impulsiv og litt hissig når det kommer til slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha muligheten til og fjernstyre alle lys i leiligheten min og samtidig kunne skru dem av og på manuelt. Fks på kjøkkenet har jeg enpolet bryter på benkarmatur. Denne kan lett fjernstyres med et elko wirelss rele, MEN hvordan **** skal jeg betjene denne manuelt uten og bruke det feans bryterpanelet? jeg vil ha en enkel enpolet bryter!! :mrg reen:

Går det an og "forbi koble" dette? Kanskje med et impuls rele?

Jeg er selv elektriker, men har ikke og gidder ikke sette meg inn i dette systemet hvis dette ikke er mulig.. Da kan jeg rett og slett ikke anbefale det for noen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke det går med Elko Wireless. Du trenger nok en "pille" i et EIB-system for å kunne gjøre noe slikt. Da kan man velge omtrent hvilken som helst bryter. eller bare slå ledningene sammen om man vil hva mener du er gale med bryterene til Elko wireless/+ da? syntes de så litt snåle ut til å begynne med, men nå liker jeg dem. det er vel bare en vanesak, slik det ofte er.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    tror nok ikke det går med Elko Wireless. Du trenger nok en "pille" i et EIB-system for å kunne gjøre noe slikt. Da kan man velge omtrent hvilken som helst bryter. eller bare slå ledningene sammen om man vil hva mener du er gale med bryterene til Elko wireless/+ da? syntes de så litt snåle ut til å begynne med, men nå liker jeg dem. det er vel bare en vanesak, slik det ofte er.
    Vel, syntes det er unødveldig med et slikt bryterpanel når man bare trenger en vanlig bryter til og betjene benkarmaturer med!

Syntes også designet er flott! men hva med den sirkelen i midten? Hvorfor i all verden er ikke dette et dimmehjul?
    Standardopsettet på bryterpanelet er EN knapp som er av, EN som er på, En som er DIM opp, EN som er dim ned? hvor høl i huet er ikke dette..

Desutten mener jeg at hvis man først skal ha automasjon i huset så må det da være litt mere en et bryterpanel og velge mellom??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har det på kjøkkenet nå, så slår jeg av og på benkarmaturet med 1/0, mens pil opp/pil ned slår av og på spottene i taket med ett kjappt trykk, mens om man holder knappene inne, dimmes spottene opp og ned.
    Må si med enig i at designet med sirkelen i midten er litt snål om du ikke liker pil opp/ned, 1 og 0 kan disse knappene byttes i andre knapper med andre symboler. Litt lite utvalg ja..hadde vært greit å ha litt forskjellig design å velge mellom. det er tross alt innmater vi betaler for.. eller er det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har det på kjøkkenet nå, så slår jeg av og på benkarmaturet med 1/0, mens pil opp/pil ned slår av og på spottene i taket med ett kjappt trykk, mens om man holder knappene inne, dimmes spottene opp og ned.
    Må si med enig i at designet med sirkelen i midten er litt snål om du ikke liker pil opp/ned, 1 og 0 kan disse knappene byttes i andre knapper med andre symboler. Litt lite utvalg ja..hadde vært greit å ha litt forskjellig design å velge mellom. det er tross alt innmater vi betaler for.. eller er det?
    Det er også irriterende at det ikke er en felles knapp for av\på.. det hadde tilatt en funksjon ekstra. eller går det an og programmeres?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å programmere. Det siste jeg kommer til å gjøre i leiligheten min, er å pusse opp gangen. Ved inngangsdøren skal jeg da ha en alt av-knapp.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også irriterende at det ikke er en felles knapp for av\på.. det hadde tilatt en funksjon ekstra. eller går det an og programmeres?
    Det går an! hvis du programerer alt i scenario modus fungerer hver knapp hver for seg. Som betyr at en knapp er av/på mens en annen er dimm opp/ned etc..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å programmere. Det siste jeg kommer til å gjøre i leiligheten min, er å pusse opp gangen. Ved inngangsdøren skal jeg da ha en alt av-knapp.
    Det er jo et must men hva skal du bruke de andre knappene på? Da IGJEN hadde det vært greit med en annen bryter

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et must men hva skal du bruke de andre knappene på? Da IGJEN hadde det vært greit med en annen bryter

Helt enig. Grunnen til at elko har valgt så "få" brytere er enkel: Det koster penger, og hvis de lager 1 som er "universal" så kan de lage mange av denne og hold kostnaden nede. Det var vår "lokale elko mann" som fortalte meg dette...

Og egentlig er det jo en fornuftig tanke, en annen ting er jo at dette også er en ny satsing av Elko. De er ute etter å tjene penger og har ikke ressurser til å lage et 100 % produkt og bygge ut etter behov, da snakker vi om skreddersydde knapper og flere fjernkontroller. For det finnes jo bare 1 type av de også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bryteren i gangen har fire knapper. en til alt lys av, en til lys i gang på, en til lys i gang av. den siste kommer mest sansynelig til å slå på lys i kjøkken siden jeg har en delvis åpen løsning fra gang til kjøkken. det blir aldri er problem å bruke opp knappene

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du programmert de som scenarioer da eller?? eller hvordan har du gjort det??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke programmert noen scenarioer enda. Det får komme etter hvert.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svantedödaren: Sikler på litt hager-greier. Er det tebis tx der jeg kan kable, kombinert med litt radio knx for fjernkontroll og andre trådløse dingser? Er ikke så lett å se forskjellen på disse ts/tx-variantene, men ser ut som komponentene stort sett er de samme?

Og en ting jeg spurte om tidligere, men ikke fikk svar på: buss-kabel, kan de trekkes i samme rør som 230v? Er ferdigtrukked PN i rør nå, er det lov? Eller kan man evt trekke om til PR, og da legge i samme rør?

Hvordan kan jeg styre ting v.h.a. pc? Internetgateway ser ikke ut som det jeg vil ha, vil bare ha en enkel kobling mellom pc og tebis-"netttet", slik at jeg kan snakke med komponentene. Har lest brukermanualen til tx100 og tx460, sikler fælt nå...

(SS)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Svantedödaren: Sikler på litt hager-greier.
    Du også

Du kan kombinere de trådløse og de med kabel akkurat slik du måtte ønske det
    Mix i vei.

Og en ting jeg spurte om tidligere, men ikke fikk svar på: buss-kabel, kan de trekkes i samme rør som 230v? Er ferdigtrukked PN i rør nå, er det lov? Eller kan man evt trekke om til PR, og da legge i samme rør?
    Om det er lov... Tja... si det du Hvis man vil er alt lov.

Men dette er hva Hager sa om saken ( har vært i denne situasjonen selv )

De anbefaler å IKKE gjøre dette, dette kommer av eventuelle støy problemer som kan oppstå. Jeg tror ikke på det og mener det går greit. Problemet er vel at Bus kabelen og det andre ikke går inni et rør... Men om det er PR eller ikke har ikke noe betydning.. Det er støyen som kan spille en rolle her altså.

Hvordan kan jeg styre ting v.h.a. pc? Internetgateway ser ikke ut som det jeg vil ha, vil bare ha en enkel kobling mellom pc og tebis-"netttet", slik at jeg kan snakke med komponentene.
    Det tror jeg ikke du kan uten Gatewayen. Har ikke tenkt på saken før, men tviler på det. Men hvorfor vil du ha en PC til å snakke med komponentene da? Den program enheten snakker jo perfekt sammen med de og der kan du gjøre hva du vil. Den nye er lett å forstå også og det er nesten som en liten pc.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •