Elko Wireless, noe å satse på? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 187
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er en liten Elko wireless historie fra virkeligheten
    Dette "beviser" at slike produkter har en stor nytteverdi og gjør "normale huseiere" veldig glad og får dem til å føle seg litt "stolte" ?!?!?

Ble idag ferdig med en normal enebolig som hadde Downlight på kjøkken, stue, gang og Loftstue. Disse hadde en vanlig dimmer.. Huseier og en venn?? snakket om hvor kult det hadde vært å kunne sitte i sofaen og dimme lyset...

en tur på otra og 1,5 time senere kunne han det! Det beste ( for han ) Var at de dimmerne som var montert ble byttet med vanlig bryter. Dette betyr for han at prisen på wireless kontra vanlig på disse stedene med Downlight ble 250 ekstra pr modul og 1400 i fjernkontroll. Og 1, 5 time i jobb... Altså for rundt 3-4 k fikk han fjernkontroll på lysene.....

OG I følge meglere jeg har god kontakt med kan en slik "minimal" investering gjøre huset ditt MYE mer attraktivt og det øker verdien på boligen med 10 ganger det du engang betalte for det...

Dette er et eksempel fra idag.. så det er klart et STORT marked på dette, det som er problemet som jeg også diskuterte med grossist idag er at INGEN er klar over dette, og de fleste elektrikkere er alt for sløve i timen. Dette er fremtiden og er slik som ihvertfall gjør min arbeidsdag mye mer interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hager EIB/KNX

Jeg har nettopp bygd hus og installert et komplett Hager system. Sjekket opp de andre sytemene (ELKO, x-comfort osv.), og kom fram til at Hager var det gunstigste (pris, kvalitet og fremtidsrettet), for meg. Kjører både trådløst (brytere og fjernkontroll) og BUS styring. Har dimming på alt av lys, samt kjører varmestyringen på lysbryterne (romcontrollerne). I og med at jeg har satt opp et tømmerhus og ville ha skjult annlegg sparte dette systemet meg for mye boring i 8x11-16" tømmer. Må si at jeg er foreløpig veldig fornøyd (har hatt det i bare 3 uker ennå), samt at det ble en rimeliginvistering kontra de andre leverandørene. Vet ikke helt hva som er vanlig pris for et el-annlegg i et hus, men til meg kom hele el-installasjonen (inkludert Hager systemet) på ca. 110 000. Tror man beregner ca. 80 000 for standard system (nytt hus). Hvis noen har flere spørsmål, så ta kontakt. Anbefaler systemet på det varmeste, også ved rehabiliterimg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    -----------
    Tot. mat. kostnad (inkl. MVA) - kr. ????

Mangler jeg noe i mat. utgifter?
    Du glemmer blant annet differansen mellom 315 gle og en bryter. som er ?

I tillegg så er prisene du har totalt meningsløse, hvordan du får frem disse vet jeg ikke. Men de er ikke i nærheten av det jeg klarer å gi.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarr
    I og med at jeg har satt opp et tømmerhus og ville ha skjult annlegg sparte dette systemet meg for mye boring i 8x11-16" tømmer. men til meg kom hele el-installasjonen (inkludert Hager systemet) på ca. 110 000. rehabiliterimg.
    Der har vi det en "vanlig kunde" dette sparte firmaet for så mye jævelskap at du aner det ikke, jeg har vært med å installert endel tømmerhus og det er underskuddsprosjekt fra dag 1....

et vanlig hus bank hus UTEN noe annet en minimalt med punkter UTEN lysutsytyr
    ligger vel på 60k tenker jeg. Kommer jo an på størrelsen. Men da er det så simpelt at det kunne ha vært installert på 80 tallet

eks. 10 downlight er 8 k.. Varierer fra landsdel til landsdel

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en del av innleggene dine SvanteKiller,og synest du fortjener ros for att du deler dine kunnskaper og genuine interesse med oss på forumet

Du virker på meg som du har yrkesstolthet,og det er en flott egenskap !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva 315 gle er. Men OK.
    Kan du bli så vennlig og sette opp mat. liste som ble brukt med priser (til kunde).

Jeg fikk priser ved å søke på Internet. Derfor ligger det en link til salgstedet.
    Prøvde du å trykke på den?
    315 er en dimmer som koster 800 til kunde altså det er - 800 pr modul

Og igjen disse prisene du linker til har ikke rot i sannheten MIN det var det som er og var poenget! Det er mulig jeg ga denne vedkommende en MEGET fin pris. Men vennlige kunder som spør pent og som behandler meg med den respekten jeg fortjener som en fagarbeider får dette.

Materiell liste og priser har jeg en plass i dokument mappen men den ligger heldigvis ikke her. Den ligger der den hører hjemme i hyllen min på jobb.

Men OK La oss ta dette

315 GLE -800kr
    Wireless - 1100

300 i differanse altså 900 totalt.

Fjenkontroll 1300

Totalt så langt 2300
    Bryterne som ble montert på igjen var med på det opprinnelige anbudet derfor 0 for kunde

Totalt så langt 2300

Arbeidstimer utenom anbud 3? som er tja la oss si 650 i timen?

650 * 3 = ca 2k

Altså totalt ca 4k.

Dette er et ca anbud med priser tatt fra mitt hode...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et annet spørsmål: hvordan kobler du dette sammen? Noe som dette:
    vanlig AV/PÅ bryter ---> PLUS WL DIM 250W -----> spotter. Er dette riktig?
    Hvis du har en slik wireless så trenger du kun strøm til lampen og den brune ( en av de to som kommer opp) kjører du igjennom dimmemodulen altså inn og ut
    Det er slik som du beskriver det ja. Men dette gjelder kun 1 fase den andre fasen går rett til lampen uten å gå innom denne modulen

hkmod25 Hvis du brukte PLUS WL DIM 250W, hvorfor brukte du ikke da med en gang - PLUS WL BRYTER 4K DIM ??? Er det på grunn at den koster dobbelt så mye, dvs. ca. 2.200,- per stk. ???
    I utgangspunktet skulle det ikke være noe annet en en vanlig dimmer altså uten wireless styring. Dette er en lystyring som brukes kun ved spesielle tilfeller. Vanligvis så brukes det kun en dimmer på veggen ( istedenfor en vanlig bryter.) Det som ble litt overflødig her er den bryteren som man strengt tatt ikke trenger da fjernkontrollen har kontroll på alt )

OOOOOOPS! Leste litt fort. Grunnen er at den andre 4k saken KUN er av og på og IKKE dimming, og da hadde jo poenget vært borte.. Derfor den 4k er kun et rele som kan brukes hvis du kun har behov for av og på. Men med tanke på prisen så ser jeg ikke poenget i å bruke den MED MINDRE: Det er belastninger som er større en 250W eller at du skal styre flere lys samtidig i flere rom eller soner ( Utelys )

Tror dette dekker dine sp?? Hvis ikke spør igjen, skal ut så jeg bare rabler ned det første som faller meg inn

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det på grunn at den koster dobbelt så mye
    Ja det er det! En dimmemodul takler 250W mens denne 4K takler 1380w eller noe slikt. Derfor koster den mer

Så ikke dette i sted

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi snakker litt forbi hverandre her? Men du har rett i det du skriver men av alle disse er løsning nr 1,5 er den beste, enkleste og riktigste med tanke på pris og behov.

Den er slik at du har wireless MEN du har en hovedbryter som du kan slå av alt med. Hvorfor vet jeg ikke men jeg mener det er det beste.
    Og å bruke den trådløse 4 k ( jeg trodde det var en annen!!! ) OG en wireless modul er smør på flesk og TOTALT bortkastet!!

Det er viktig å planlegge en slik installasjon hvis ikke blir det dyrt om man skal sette opp duppedingser overalt, kunne ha laget et perfekt oppsett men ikke nå og ikke før noen spør meg

god natt og god helg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...eg ville ikke komme så bombastisk imot bruk av en trådløs kontroller som en "PLUS WL BRYTER 4K BATT" egenlig er. Ved å bruke den i stedet for en "mekanisk" bryter sparer man installasjonskostnader..
    Jeg mener fortsatt at en trådløs bryter og en Fjernkontroll er bortkastet penger. Det man sparer på el installasjon tar man igjen på egenkostnad på utstyret.

Om man skal dra en installasjon så lang kan man like gjerne dra opp et Hager EIB system som da koster ca det samme men som er 100% mer fleksibelt.

Kan godt komme med et HAger forslag med priser. Men hva er det vi snakker om egentlig?? Har vi fastsatt hva det skal inneholde?? Har falt av litt jeg

Elko Wireless er ment til minimal bruk og ikke noe storveies, det er min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sikkert finne priser ja.. MEN nå vet jeg hva jeg mente med disse 4k bryterne dine!!

Du trenger ikke den "dyre# med innebygd dimming! Den du trenger er:

PLUS WL BRYTER 4K BATT Hvit kr 1.160,00

Dette reduserer da prisen med ca 1750 pr modul som er godt og vel 5000

Lag en ny oversikt du

Grunnen er at du har jo en dimmemodul i taket. Derfor trenger ikke bryteren å ha dimmemodul, da en "vanlig" bryter som den over styrer dimmemodulen
    Ha tungen rett i munnen er viktig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar feil her med så kraftig prisreduksjon :-(
    Erstatter du "Alt i ett" løsning så må du bruke da Dimmer modul + radio knappen. Så her er et nyt forslag (priser fra elhandel.no):

1. ELKO Wireless. (Variant 1)
    3 stk. - PLUS WL BRYTER 4K DIM (ca. kr. 2.900 x 3)
    1 stk. - WL FJERNKONTROLL (kr. 1.700,-)
    ----------------------------------------------------

Forklar meg hvordan du skal løse dette i praksis???? Det er umulig!! hvordan skal du styre downlightene trådløs hvis det er en trådløs bryter.. Dette er umulig beklageligvis?? Vet ikke men det er umulig å lage det enkelt

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Forklar meg hvordan du skal løse dette i praksis???? Det er umulig!! hvordan skal du styre downlightene trådløs hvis det er en trådløs bryter.. Dette er umulig beklageligvis?? Vet ikke men det er umulig å lage det enkelt
    http://www.elko.no/wsp/elko_nor/webo...plate=productv

ELKO Wireless bryter 4k dim er en kombienhet med bryterpanel og innebygd dimmer. Den innebygde dimmeren kan styres lokalt med 2 av knappene på bryterpanelet og/eller via radiosignaler fra andre bryterpanel i systemet. Dette er altså ikke bare bryteren, men også dimmer i samme enhet. Dermed går det fint å både dimme lokalt med bryteren og med fjernkontroll.

(SS)

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •