Da var ventetiden endelig over :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da var ventetiden endelig over :D

Da har vi endelig overtatt det nye huset, og det klør i alle 10 tommeltottene
    etter å starte på et dedikert rom i kjelleren

Kommer nok til å være endel ting som skal fikses før jeg kan starte med kinorommet,
    men må jo begynne å planlegge litt

Har tegnet en kjapp skisse over hvor sånn ca det ser ut, Og det er to rom
    som er aktuelle..

Det ene rommet er litt bredere, men der kommer det til å bli ei pipe i ene hjørnet
    om jeg skal flytte bakveggen lengra bak.

Mens det andre rommet har en inspeksjonsluke for pipa og egentlig i smaleste laget ?

Tenkte å bruke SMX perforert lerret. og med bredde på 240 så blir det ca 15 cm på hver side etter at rommet er ferdig. så regner med at rommet blir ca 2.70cm
    Synes dere dette høres for smalt ut ?

Har også tenkt kun en 3 seter i rommet + noen saccosekker

Alle bildene er av det smaleste rommet btw.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kanskje at 270cm bredde på rom og 240cm på lerret hørtes lite ut, men det kommer jo litt an på hva slags høyttalere du har tenkt å bruke. Kjedelig om høyttalerne skjermer for bildet ;-)

Har selv ca 3.70 bredde på rommet og ca 230cm bredt lerret og det går akkurat med tanke på høyttalerene og avstand til sideveggen..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegn heller bilde av AV-veggen, dvs med lerret, høyttalere og evt komponenter hvis du skal ha disse ståene i rack/møbel under lerret.

Tror nok også at SMX lerretet du har valgt er vel stort i forhold til å få plass til høyttalere (dersom du ikke allerede har en lur løsning på det da)
    L820 som du har nå er jo 39cm brede i alle fall. Kanskje du ser for deg en løsning med høyrefront, center og venstrefront under lerret, bygget inn i lignende AV-vegg som du har nå?
    Eller var det SMX som egnet seg til å plassere høyttalere bak? Var det det Rolf Hult hadde gjort? hmmm....

I stedet for å flytte bakveggen kan du kanskje bygge et rack i veggen med AV-utstyret der, slik at du har aksess bak, og at frontene går i flukt med nåværende vegg? Smooth å slippe å se komponentene når du hviler øyet på den nye SMX duken? da har du kort kablingsvei til projektoren også, som jeg tenker meg kommer nesten bakerst i rommet.

Lyd er halve opplevelsen! :-D

Ellers, gratulerer med dedikert rom!

DrE

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å flytter for harde livet her, så blir ikke mye til svar enda :P

Joa, var noe ganske likt som det Rolf Hult har gjort jeg tenkte på
    Så 3 stk LC2 bak lerretet.
    Og så hadde jeg tenkt å ha teknisk rom bak baffelveggen.

Har vel egentlig gått mere og mere over til å prøve å få til det bredeste rommet, Det er også lengst unna leieboer'n. + at den veggen i midten er bærevegg, så tipper den stopper endel lave frekvenser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •