Blaa's stuekino - En sped begynnelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blaa's stuekino - En sped begynnelse

Alt er gått som det skulle i banken, jeg er blitt gjeldsslave men også innehaver av hus. Får ikke begynt å gjøre noe enda, da de som bor her ikke får ferdistilt sitt nye hus før i september... Men leieboere er alltid greit å ha en liten periode.

Har funnet ut at jeg skal gjøre om på det som i dag er kontor, og heller gjøre det om til mitt soverom. Også blir det parkett på gulvet i stedet for dype blå vegg-til-vegg tepper. Kommer garantert til å involvere dere med oppdateringer underveis.

Jeg fikk en fiks idé her i går kveld, hva med å trekke høyttalerkablene til bakhøyttalerne under parketten? Og felle ned et sett med terminaler til hver høyttaler i parketten, så hvis bakhøyttalerne må flyttes er de bare å koble de fra gulvet?

Noen som har gjort dette allerede?? Fant noen terminaler på dynebel.no, men de var jo hele 52,1mm lange!?!?.. Noen som vet om en annen måte å gjøre dette smertefritt på??

Bilder og slikt kommer noe senere, når jeg endelig overtar huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor grovt trekkerør trenger jeg dersom jeg vil trekke en HDMI-kabel og en coaxial-digitalkabel fra pc på kontoret og ned til stuekinoen??

Eller kan jo spørre på en annen måte, hvor grovt må et trekkerør være for at en skal få gjennom en HDMI-plugg?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok ha minst 32mm... det er ca 28mm innvendig, ta å mål på en plugg...
    Kan være greit å ha noe å gå på, for det kan fort låse seg i en sving...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke så mye svinger her heldigvis. Hadde jeg hatt tilgang på en HDMI-plugg hadde jeg ikke hatt dette problemet..

Hvor stor er en HDMI-plugg blir da spørsmålet??

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det frem med fresen da Frese et langt fint bredt spor. Hva er unner teppet tror du? Spon? gammelt tregulv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •