Hus kjøpt - uinnredet loft: Kino ferdig! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106
    Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det folkens! Hyggelig med tilbakemelding underveis

Fant i dag ut hvordan jeg skulle få plass til ht- vegg-boksene.
    Trikset var å knekke ut den ringen i el-boksen hvor skruene sitter. Har prøvd å forklare under bildene som er vedlagt!

Ved siden av ht-boksen, er sub. Denne er jeg usikker på hvordan jeg skal gjøre det med , men kjøper nok et blind-lokk av ett slag og skrur i en rca -f og lodder på kabelen bak.

Lagde også en tråd der jeg lurte på hvordan jeg skulle feste sub-kabelen til platematen som jeg skal ha ved sentralen. En kar fra dynabel hjalp godt til, og jeg fikk et forslag som bør fungere. Link til tråden hvor dere kan se løsningen:

http://avforum.no/forum/kabler/66407...late-lost.html

-veggkontakt1-jpg

Her ser dere el boksene til sub og ht. På ht siden har jeg knekt ut ringen dere ser står under. Denne ser jeg ikke behovet for heller med disse ht-boksene, da jeg må skru ht-boksen fast i veggen, og ikke sammen med el-boksen under.

-veggkontakt2-jpg

og da ble det plass til ht-boksen uten modding

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir flått! Likte fargevalget du har tatt meget bra. Nå antar jeg du ser frem til montering av utstyr og lyttetester?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Rolf! Jeg gleder meg som en unge

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg teppe og sofa i hus i går!
    Fikk lagt teppe, og plutselig så det ut som et rom gitt

For å få sofaen inn måtte døra skrus ned og da gikk det på millimeteren..

Koblet også opp annlegget fort og gæli i går kveld, og kunne konstatere at lyddempingen nedover var meget god. Satt på musikk med godt bassdrag, og kunne vanskelig høre bassen ned. Veldig godt fornøyd! Døra til resten av loftet har jeg ikke tettet rundt, så der rant jo lyden ut, men annet var ikke å forvente

Sofaen er av den nye Ibiza, som har fått seg nytt trekk, og ser litt finere ut enn den gamle etter min mening : Ibiza sofa - bohus
    3 individuelt regulerbare seter, og høye nakkestøtter = høy sittekomfort til en grei pris!

Teppet er som følger: Concerto velourteppe fargen er 41 (mørk brun)

Dessverre er frua i køben på messe, og har tatt med seg kameraet. Og i morgen skal vi til Cran Canaria en uke, så bilder vil ikke komme før vi er tilbake

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går forøvrig å lurer veldig på hvilken proj jeg skal ha i rommet..

(Prisramme inkl lerret ca 14000)

Det største problemet er kasteavstanden, som fra linse til lerret blir kun ca 3 meter (avhengig av dybde på proj). Dvs jeg har 3,37 fra vegg til vegg, og lerrettet kommer til å gå kanskje 5 cm ut fra veggen? 3,32. Og dersom projectoren er 30 cm dyp har jeg bare 3,02

På en 92" lerret som jeg har mest lyst på, så utgår de fleste dlp projectorene jeg har sett på dersom jeg forstår calculator pro riktig.

Sitteavstanden blir ca 3 meter. Rommet kommer til å bli veldig mørkt, så lyssterk proj er ikke så viktig. TW700 får jo mye skryt, men mest i sammenheng med stue der man ikke har så god lyskontroll.. Kanskje andre passer mitt rom bedre?

Dersom noen har gode forslag til mitt rom, er jeg lutter øre

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi tilbake fra Gran Canarien, og har tatt et par bilder av nyinstallasjonene

Ibiza recliner (har ikke fått satt på føttene enda (men foten til fotografen kan skimtes ) og teppe
    -sofa2-jpg

spotter: (disse er det 2 av)
    -spotter1-jpg

testing av utstyr
    -racktemp2-jpg

Monitor audio RS6 / center , denon 2807, xtz 12"
    -racktemp1-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-end AV-tøfler, ser jeg

Hva slags HT-kabler har du i veggene, og hvor mange meter ble det til slutt?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake fra ferie til snøen, så virker liksom alt så kaldt så tøfler må til

Men AV-tøfler er det ikke, da de genererer så inni hampen med statisk elektrisitet. Skulle sette på cd spilleren etter jeg hadde loffa over teppet, og det gnistra litt gitt og cd spilleren slo seg av. Ingenting ødelagt, men fikk en liten karamell ops:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva slags HT-kabler har du i veggene, og hvor mange meter ble det til slutt?
    sorry, så bare tøffel-komentaren

Kjørte supra 4.0 classic til ht, og supra SubLink til subbuttakene.

La opp til 7.2, og tipper 45 m ht kabler og 15 m sub kabler som ligger skjult i veggene. (har ikke terminert disse i boksene enda, men regner med å se på det i løpet av de nærmeste dagene)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    sorry, så bare tøffel-komentaren
    Det var det første som slo meg da jeg så posten din, resten av innlegget mitt kom etter at jeg leste resten av tråden :-)

Dette blir et bra rom!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det første som slo meg da jeg så posten din, resten av innlegget mitt kom etter at jeg leste resten av tråden :-)
    Aha

Dette blir et bra rom!
    Takker Hellnoob.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser supert ut.

Hva koster forresten gipsplatene sånn ca?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får jeg lyst på nytt hus igjen :neutral:

Dette blir stilig!

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet er kasteavstanden, som fra linse til lerret blir kun ca 3 meter (avhengig av dybde på proj). Dvs jeg har 3,37 fra vegg til vegg, og lerrettet kommer til å gå kanskje 5 cm ut fra veggen? 3,32. Og dersom projectoren er 30 cm dyp har jeg bare 3,02
    Hvis du ikke har kjøpt PJ enda, hva med Optoma HD65? Ser ut som den klarer 92" på 3.16m og den er ganske liten, så det kan jo gå.

Ellers ser det bra ut dette!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Dette ser supert ut.

Hva koster forresten gipsplatene sånn ca?
    Takk Razortec. Nå kjøpte vi mye matrialer samtidig til et helt loft, så vi fikk et pakketilbud på alt, men jeg tror gipsplatene var spesifisert til ca 34 kr pr
    m2, så da ca 99,- for en 240 X 120 plate. Jeg hadde 2 lag gips (vegg/tak) på tilsammen ca 92 m2, og da blir det vel en pris på ca 3150 inkl mva for hele rommet.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Nå får jeg lyst på nytt hus igjen :neutral:

Dette blir stilig!
    Takk for det DrErling!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Hvis du ikke har kjøpt PJ enda, hva med Optoma HD65? Ser ut som den klarer 92" på 3.16m og den er ganske liten, så det kan jo gå.

Ellers ser det bra ut dette!
    Takk St3ffaN. Har ikke kjøpt pj enda. Har også sett på HD70/65 men selv med 3,16 så blir Throw Range akkurat for lite etter mine beregninger.
    HD65 er 19 dyp, og lerrettet kommer ca 5 cm ut fra veggen, så da er jeg nede på 3,13 fra linsa (rommet er 3,37), så da er jeg manko 3 cm.. doh

Så det ser ut til at valget går mot DLP og 77" eller LCD og 92", og det heller mest mot LCD/92", da sitteavstand er ca 3,2 med tilbakelent recliner

Et spørsmål til Projector calculator. Jeg ser at 92" blir satt til å være 204 cm bredt, mens når jeg går inn på avshop og ser på 92" lerrett så er billedstørrelse satt til 200 cm. Dersom jeg setter bredde på pj central til 200cm så kommer hd65 innenfor kasteavstanden (310 cm), og jeg ville ha kunnet brukt denne i rommet på 92". Så hva er korrekt?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..så da er jeg manko 3 cm.. doh
    Med litt flaks så viser kanskje Projector calculator 3cm feil? Kan jo hende du får fylt opp hele 92" selvom det er 3cm for lite. Får du ikke plassert lerretet 2-3 cm ut fra veggen isteden?

Et spørsmål til Projector calculator. Jeg ser at 92" blir satt til å være 204 cm bredt, mens når jeg går inn på avshop og ser på 92" lerrett så er billedstørrelse satt til 200 cm. Dersom jeg setter bredde på pj central til 200cm så kommer hd65 innenfor kasteavstanden (310 cm), og jeg ville ha kunnet brukt denne i rommet på 92". Så hva er korrekt?
    204cm er nok mer riktig.

Nå veit ikke jeg kasteavstander for Epson TW700, men det er vel det beste valget i prisklassen hvis du skal gå for LCD.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Med litt flaks så viser kanskje Projector calculator 3cm feil? Kan jo hende du får fylt opp hele 92" selvom det er 3cm for lite. Får du ikke plassert lerretet 2-3 cm ut fra veggen isteden?

204cm er nok mer riktig.

Nå veit ikke jeg kasteavstander for Epson TW700, men det er vel det beste valget i prisklassen hvis du skal gå for LCD.
    Jeg plasserer lerrett-kasssetten på veggen, så det er bare spørsmål om hvor mye ut fra veggen et standard nedtrekkslerret kommer ut fra bakveggen. Altså hvor langt ut fra kassetten lerrettet kommer.. Kanskje det ikke er mer enn et par cm? Har ikke hatt noen pj før så er usikker her. Kanskje noen behjelpelige sjeler her som gidder måle?
    Jeg har ca 3 cm (skal måle når jeg kommer hjem) håndtak til vindu som kommer bak lerrettet, så det er det minste jeg kommer ut fra veggen.

TW 700 er en het kandidat. Har også sett litt på Sony AW15 som skal være god i mørke rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et dreamscreen V3 Motorisert 16x9 92" lerret og selve duken kommer 10.5cm ut i fra veggen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skycam
    Jeg har et dreamscreen V3 Motorisert 16x9 92" lerret og selve duken kommer 10.5cm ut i fra veggen.
    Takk for svar skycam!
    Jeg tror de motoriserte er litt spesielle da det skal være plass til mye i kassetten så de går vel lenger ut enn nedtrekk. Avshop skriver at dybden på nedtrekk kassetten er 7 cm, så noe under det er det ihvertfall.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •