Trådløs signaloverføring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs signaloverføring

Hei

Har den digitale parabol tuneren i stua nede med hjemmekino i 2 etg. ønsker å få signalene opp til reciever'n til hjemmekinoen. Noen som har prøvt trådløs løsning?

Brede

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har prøvd OneForAlls løsning til over 1000-lappen, og det fungerer særdeles dårlig. Hvor dårlig resultatet blir kan være avhengig av annet trådløst utstyr i, eller i nærheten av, huset. Har testet på TV og projektor. For å si det sånn; PÅ TV var det ikke særlig bra, på projektoren rett og slett uaktuelt. :cry:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja, har prøvd OneForAlls løsning til over 1000-lappen, og det fungerer særdeles dårlig. Hvor dårlig resultatet blir kan være avhengig av annet trådløst utstyr i, eller i nærheten av, huset. Har testet på TV og projektor. For å si det sånn; PÅ TV var det ikke særlig bra, på projektoren rett og slett uaktuelt. :cry:
    Takk, tiger'n. Da blir det å dra kabler, hva vil du anbefale av kabeltyper?

Brede

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker da jeg sitter med samme dilemma selv. Tenkte først på s-video, men da må man strekke lydkabler parallelt (= totalt 3 kabler). Alternativet er s-video og TOS-link kabel (= 2 kabler). Alternativ 3 er å trekke en ordinær antennekabel fra RF-modulator på den digitale tuneren og ned til en HTPC med TV-kort, eller en videomaskin (= 1 kabel for bilde og lyd). Alternativ 4 er å trekke en nettverkskabel (en DIY Scart til bilde og lyd).

Har ikke omgjort noen av disse i praksis, da jeg kvier meg for å ta frem drillen...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir alt. 4, da jeg skal ha en videomaskin der oppe. Gir deg tilbakemelding når utført (mål: neste helg)

Brede

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at trådløs funker for 14" og mindre. Kvaliteten er tildels svært dårlig. One for All sin løsning er forsåvidt relativt bra, men i forhold til en kabel blir det som å sammenligne Citrøen og en bra bilmerke. :-) (som lada .feks.) :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Kan bekrefte at trådløs funker for 14" og mindre. Kvaliteten er tildels svært dårlig. One for All sin løsning er forsåvidt relativt bra, men i forhold til en kabel blir det som å sammenligne Citrøen og en bra bilmerke. :-) (som lada .feks.) :wink:
    Bra poeng det der! 8)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har nå prøvd TV-link fra Phillips (både type 1200 og 1400). Disse gir OK lyd, men bilde blir noe grøtete. I nødsfall kunne dette fungert men ved videre testing viser det seg at signalene "detter ut" når noen passerer i mellom sender og mottaker. Settet er levert igjen (takk til Elkjøp for 30 dagers fristen). Den billigste kostet 1600 kr som er mere enn hva kabling koster.

Har nå kjøpt coaxial kabel for bilde og skal i neste uke kjøpe audio kabler. Strekket blir på ca. 20 meter.

Ved parabol-tuneren har jeg en scart-veksler slik at jeg også kan se på VHS filmer på PJ'n.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •