Skjuling av kabler, proj og lerret i stue ?? Hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjuling av kabler, proj og lerret i stue ?? Hjelp..

Jeg er midt i husbygging og river meg i håret i forhold til hvordan jeg skal løse projector/lerret i stue + waf..Opprinnelig ønsket jeg å bygge inn lerret+proj i tak, men ser ikke ut som jeg finner noen løsning uten å ha inspeksjonsluke etc..det tar seg ikke bra ut i en stue..Så da ender jeg sannsynlig opp med vanlig takmontering og legge trekkerør frem til der jeg skal ha proj....Men da dukker min siste hodepine opp..Det er jo ikke mulig å trekke DVI/HDMI kabler gjennom et trekkerør pga endekontaktene...Lar det seg gjøre å trekke dette å terminere kontaktene i etterkant ?

Alle tips, trisk og råd taes imot med STOR takk...
    Jeg ser også på en multiromsløsning der jeg trekker høytaler og cat5 til alle rom for betjeneingspanel..foreløpig ser speakercraft sin løsing mest interessant ut...

Mvh
    MrG

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Jeg er midt i husbygging og river meg i håret i forhold til hvordan jeg skal løse projector/lerret i stue + waf..Opprinnelig ønsket jeg å bygge inn lerret+proj i tak, men ser ikke ut som jeg finner noen løsning uten å ha inspeksjonsluke etc..det tar seg ikke bra ut i en stue..Så da ender jeg sannsynlig opp med vanlig takmontering og legge trekkerør frem til der jeg skal ha proj....Men da dukker min siste hodepine opp..Det er jo ikke mulig å trekke DVI/HDMI kabler gjennom et trekkerør pga endekontaktene...Lar det seg gjøre å trekke dette å terminere kontaktene i etterkant ?

Alle tips, trisk og råd taes imot med STOR takk...
    Jeg ser også på en multiromsløsning der jeg trekker høytaler og cat5 til alle rom for betjeneingspanel..foreløpig ser speakercraft sin løsing mest interessant ut...

Mvh
    MrG
    Skal jo gå å sette på endekontaktene men ellers kan du skjære opp røret på 1 side og putten ledningen nedi.. Da vil røret automatisk "lokke" seg igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Skal jo gå å sette på endekontaktene men ellers kan du skjære opp røret på 1 side og putten ledningen nedi.. Da vil røret automatisk "lokke" seg igjen..
    Hmm, god tanke - men å trekke noe slikt opp gjennom vegg og bortover et tak ser jeg for meg kan bli en skikkelig utfordring ?...Forrige gang jeg lå trekkerør skjult i taket var det tøft nok å få gjennom høytalerkablene

MrG

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips. Kjøp rammelerret. Monter det på en plate. Få noen til å male noe kunstnerisk på platen. Når du ser film har du lerret. Etterpå snur du det og har et stort bilde på veggen istedet. Syns det er finere enn feks et nedtrekkbart i taket....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Et tips. Kjøp rammelerret. Monter det på en plate. Få noen til å male noe kunstnerisk på platen. Når du ser film har du lerret. Etterpå snur du det og har et stort bilde på veggen istedet. Syns det er finere enn feks et nedtrekkbart i taket....
    Det der var faktisk en særdeles god ide :-) Hmm, må tenke litt alternativt - en av grunnene til nedtrekkbart lerret var at jeg skulle ha en sånn DV gasspeis på veggen..bygger 15-30 cm ut. Får se om jeg kan finne alternativ plassering av den

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk store rør!!!

Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Men da dukker min siste hodepine opp..Det er jo ikke mulig å trekke DVI/HDMI kabler gjennom et trekkerør pga endekontaktene...Lar det seg gjøre å trekke dette å terminere kontaktene i etterkant ?
    Jeg brukte 40mm el-rør i veggen. Får jo plass til en loff om eg vil. Anbefales!!

E-man

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •