WAF solskjerming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WAF solskjerming

Lenge siden jeg har sett noen tråder på dette temaet.
    Jeg bygger hus og planlegger å bygge projekter og lerret inn i taket i stuen..Men jeg har mye stuevinduer og må på en smart og diskret/pen måte få lyskontroll i rommet. Det beste hadde sikkert vært utvending blending - men de jeg har sett koster jo halve kongeriket. !! Det stiligste jeg har sett er til vlux vinduer, men det har selvsagt ikke jeg

Forslag ?

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Lenge siden jeg har sett noen tråder på dette temaet.
    Jeg bygger hus og planlegger å bygge projekter og lerret inn i taket i stuen..Men jeg har mye stuevinduer og må på en smart og diskret/pen måte få lyskontroll i rommet. Det beste hadde sikkert vært utvending blending - men de jeg har sett koster jo halve kongeriket. !! Det stiligste jeg har sett er til vlux vinduer, men det har selvsagt ikke jeg

Forslag ?

Hmm...svigerforeldrene mine har puttet inn noe fancy "rullegardiner" som er mørk grå(sotet) på innsiden og blank(speilaktig) på utsiden....holder både varme og lys ute Disse dekker HELE vinduet(slipper veldig lite lys inn)

Evt. så blir det vel persienner som er å annbefale....disse fåes i tre og stål/aluminium. Der aluminium logisk nok er billigst Og tre koster hus,skjorte og 12 kameler :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe slikt NORSOL® - Utvendige persienner du er ute etter? Kan vel fot bli dyrt om du har noen vinduer, men det blir jo noe billigere om du velger å stå over motorstyringen i første omgang.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvendig persienne er vel først og fremst god til å reflektere varmestråling, selv om de også tar mye lys også. Men de gode variantene koster typisk 7-9000 pr vindu...om du da ikke satser på slike som bøyes og rives av i første vindkast.

Jeg har ikke perfekt lyskontroll selv, men har kommet fram til at en todelt løsning tar bort lyset tilstrekkelig, selv med kraftig ettermiddagssol rett inn:
    Mørke cordfløyelsgardiner (tar front- og sidelyset) og tett gardinbrett (tar strølys oppover, dette er vesentlig!). Gardinbrettet kan faktisk byttes ut med et pledd, dersom du gidder å slenge det opp hver gang...:-?

Så er det opp til deg hvor høy WAF en slik løsning får. Ett tips er å kontakte en systue eller dedikert gardinbutikk. De tar ofte ikke mer enn 150,- gardina i syarbeid.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme utfordringen sjølv.. Ender opp med dobbelt lag med scenemolton som klippes og syes til akkurat å passe vinduene. Festes så på rundstokk i overkant og henges opp foran vinduene. Lager diskret lite feste så det enkelt kan hektes av og stues vekk.

Dette var eineste løysing både eg og kona kunne leve med. Vil ha 100% lyskontroll og da var det ikkje snakk om å ha noke permamnent fekk eg beksjed om.:P

No blir rullene ganske små når dei taes ned, så er det og raskt og enkelt å henge opp igjen når ein skal sjå film. Bilder kjem i tråden min.

Det kom på 2500,- for scenemolton og 200,- i rundstokk. Prisen var forsåvidt ok med tanke på at det blir heilt heilt mørkt og ser ganske så pent ut.:-)

Når me så skal sjå film så tar det ikkje lengre tid å henge opp enn det tar hente ein brus i kjøleskapet samt åpne ein pose digg.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Har samme utfordringen sjølv.. Ender opp med dobbelt lag med scenemolton som klippes og syes til akkurat å passe vinduene. Festes så på rundstokk i overkant og henges opp foran vinduene. Lager diskret lite feste så det enkelt kan hektes av og stues vekk.

Dette var eineste løysing både eg og kona kunne leve med. Vil ha 100% lyskontroll og da var det ikkje snakk om å ha noke permamnent fekk eg beksjed om.:P

No blir rullene ganske små når dei taes ned, så er det og raskt og enkelt å henge opp igjen når ein skal sjå film. Bilder kjem i tråden min.

Det kom på 2500,- for scenemolton og 200,- i rundstokk. Prisen var forsåvidt ok med tanke på at det blir heilt heilt mørkt og ser ganske så pent ut.:-)

Når me så skal sjå film så tar det ikkje lengre tid å henge opp enn det tar hente ein brus i kjøleskapet samt åpne ein pose digg.
    Dette høres sånn circa ut som løsningen for meg. Leter egentlig etter en slags film (kanskje av latexlignende materiale?) som kan klistres (selvklebende) rett på vinduet, og så dras av etterpå. Er det noen som vet om det finnes noe sånt, og om man kan henge det opp og ta det ned svært mange ganger? Jeg har ingen anelse hva scenemolton egentlig er. Er det noe slikt?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scene molton er en form for filt som man bruker i teater og slikt. Selv bruker jeg dette bak gardinene mine, men kommer til å sy det fast slik at jeg på en måte for forrede gardiner.

Norsk Sceneteknikk AS: Molton
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •