Kabelspaghetti - kabelskjulere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabelspaghetti - kabelskjulere

Kunne postet denne til "Kabler", men følte at den hører bedre hjemme her.

Finnes det noen smarte triks for å skjule kabler i forbindelse med hjemmekinoanlegg?
    Regner med at en del av dere har mer sofistikerte "rom" enn meg. Jeg opererer med vanlig stue og har etterhvert fått en bråte med fæle kabler både sentralt foran (tv, ps3, dvd, forsterker, logitech wireless dj, videospiller etc) og til sidene og delvis bak grunnet surround-høytalere og antenneledning.

Når jeg bodde i Frankrike solgte de myke rør som var spjæret. Her kunne man dytte mange mindre kabler inn i en større og derved skape mer orden i kaoset. Her er det selvfølgelig mulig å bruke andre rør som ikke koster millionen pr meter bare fordi man gir det navnet "kabelskjuler".

Hvordan løser dere dette? Bruker dere slike rør eller surrer dere bare kabler sammen i bunter med strips eller tape? Andre metoder? Bak list kan sikkert være best på sidene og bak. "Spaghettien" i front må dog skjules på en annen måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes slike rør du snakker om på clas ohlson tror jeg. minner om støvsugerrør bare at de er spjæret

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til bakre kanal kan du for eks bruke http://www.biltema.no/archive/images...o/btn_info.gif om du ikke har de aller tykkeste kablene, så er denne ganske diskret (16*16).

ellers har du flere utvalg her Clas Ohlson - Kabelkanal Kabeloppheng Kabler og kontakter El og elektronikk handle bestill postordre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •