Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 33 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 660
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Trådløs funksjonen er jo mer eller mindre ett must da...
    Umulig å være uten det i en SVART kino i allefall.... Da vil fjernkontrollen bli din beste venn...
    Det blir da aldri bekkmørkt så lenge prosjektoren står på. Om noe sånt som at strømmen går skulle skje, fungerer jo ikke lyset uansett hvordan det styres...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker ang. belysning..

Jeg skal ha 8 spotter i taket. I tillegg har jeg tenkt på 3 stk Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag på hver vegg. De lampene er på 2x35w, da får jeg totalt 700w belysning.
    Er det totalt overkill?

Rommet blir nokså mørkt, antakelig en eller annen brun- eller gråfarge på side og bakvegg, og tilnærmet sort på frontvegg, og vegg-til-vegg teppe. Jeg skal som nevnt ha dimmere på lyset, men trenger jeg så mye lys?
    JEg blir i godt humør om noen kan komme med tips om andre vegglamper som er egnet i mitt rom, uten å koste altfor mye (under 500kr) pr stk.

Newcomer O'bello sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Systemet du beskriver er helt genialt, og akkurat det jeg er på utikk etter. MEN, og det men'et er stort, PRISEN DA MANN!! Jeg må tygge en del på den der....
    Har du sett noe pris på dette? Spurte ELKO hva dette ville koste, men først skal det innom grossist og så skal det innom elektriker også... bla bla.. så han kunne ikke svare på det gitt. Her gjelder det å kjenne en trikker!
    Synd at elko ikke har samme bryterpanel/dimmere uten trådløsfunksjonaliteten...
    Mener du som ikke skal fjernbetjenes?? Da er det vel bare å trekke lyssonene rett i veggdimmeren. Sett opp dobbelbryter, så blir det to bokser som styrer fire soner.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til lys, er det bedre å ha 100w for mye, enn 100w for lite.

Du har uansett muligheten til å dimme, så ser ikke på 700w som noe problem.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Har du sett noe pris på dette? Spurte ELKO hva dette ville koste, men først skal det innom grossist og så skal det innom elektriker også... bla bla.. så han kunne ikke svare på det gitt. Her gjelder det å kjenne en trikker!
    HER ser du prisene til Elhandel.no, de er vel kjent for gode priser..

Sitat Opprinnelig postet av O'bello
    Mener du som ikke skal fjernbetjenes?? Da er det vel bare å trekke lyssonene rett i veggdimmeren. Sett opp dobbelbryter, så blir det to bokser som styrer fire soner.
    Det er enkleste løsning, men jeg hadde håpet å slippe unna med en enkelt bryter da vettu....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Hvor kjøpte du det makita settet?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har kikket på Waveman-systemet til Clas? Litt primitivt i forhold til ELKO sitt antagelig men prisen er jo en brøkdel. Ser også at Clas Ohlson er forhandler for Telldus Technologies AB Ser litt spennende ut. Dog, programvaren er gratis så jeg går ut fra at det er litt knot for å få det til å "spille" skikkelig...

Ellers har du alltids SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. SmartHus. Der har de en del utvalg i mellomklassen.

Newcomer Perius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet rundt omkring etter lys/strømstyring selv.
    Fant Framtidshuset - X10 produkter
    Virker som ett godt alternativ som er lett å bygge videre på. Eller oppgradere etterhvert.
    Dimme modulene virker ikke på elektroniske "trafoer" men må ha viklede trafoer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Angående belysning på loftet vårt.

Hei Pirium.
    Ville bare si at du trenger ikke å tenke mer på belysningen, da jeg har handlet 4 par vegglamper i Bergen i dag.
    Disse tror jeg vil bidra til en meget bra ""rom i rom"-følelse, og de lyser veldig bra midt i søtflekken.

http://www.ojtre.no/katalog/lampe/Vegglampe_thumb.jpg

Hilsen Kjerringa

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Heisann
    Hvor kjøpte du det makita settet?
    HER

Jeg kan anbefale å handle der. Fikk bestandig svar på alle mailer i løpet av kort tid, forholdsvis kort leveringstid..

Hele settet kom seg på ca. 4000kr inkl. frakt og mva.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madde
    Hei Pirium.
    Ville bare si at du trenger ikke å tenke mer på belysningen, da jeg har handlet 4 par vegglamper i Bergen i dag.
    Disse tror jeg vil bidra til en meget bra ""rom i rom"-følelse, og de lyser veldig bra midt i søtflekken.

http://www.ojtre.no/katalog/lampe/Vegglampe_thumb.jpg

Hilsen Kjerringa
    Flotte greier! Da trenger jeg ikke tenke mer på lampene. Jeg har forresten benyttet dagene du er borte til å kjøpe gulvstående høyttalere til stua, fikk et tilbud på jobb jeg ikke kunne si nei til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier! Da trenger jeg ikke tenke mer på lampene. Jeg har forresten benyttet dagene du er borte til å kjøpe gulvstående høyttalere til stua, fikk et tilbud på jobb jeg ikke kunne si nei til.

Kjempebra, da kan jeg sette de fine porselensfigurene jeg også kjøpte oppå dem, funderte litt på hvor de skulle plasseres:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]om noen kan komme med tips om andre vegglamper som er egnet i mitt rom, uten å koste altfor mye (under 500kr) pr stk.

Quoter meg selv, da det begynner å haste litt.. Jeg er sikker på at noen har noe matnyttig å komme med!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så hyggelig å se at "byggherre" og W kommer så greit til enighet om belysning og dekorasjon i kinoen. Vegglamper i furu og porselensfigurer (søte katter eller lubne englefigurer kanskje?) på høyttalerne blir jo kjempekoselig.

Men vegglamper... hva med denne?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HER

Jeg kan anbefale å handle der. Fikk bestandig svar på alle mailer i løpet av kort tid, forholdsvis kort leveringstid..

Kan bekrefte at disse er kjappe...
    Mitt sett (6 deler) ble bestilt rett før helga og er nå på Gardermoen. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HER

Hvor fikk du tak i delene til ladern som du bygde om?

Er du fornøyd med makita settet?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men så hyggelig å se at "byggherre" og W kommer så greit til enighet om belysning og dekorasjon i kinoen. Vegglamper i furu og porselensfigurer (søte katter eller lubne englefigurer kanskje?) på høyttalerne blir jo kjempekoselig.
    Vel... :?

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men vegglamper... hva med denne?
    Den var kul, men er litt usikker på om den er riktig for mitt/vårt bruk. Det ser ut som man kan bli blendet av lyspæra på denne, den blir jo i mitt tilfelle pekende rett mot sitteplass, selv om man kanskje ikke har disse max oppdimmet når man sitter i rommet. Uansett ser jeg for meg at ei lampe som kaster lys både ned og opp er rett vei å gå, det blir tross alt et stykke mellom takspottene og kneveggen som kanskje blir dårlig opplyst om man ikke kaster lys via skråtaket...

Uansett løsning, furulamper er IKKE aktuelt!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. lysstyring, så fikk jeg nettopp tlf med et hyggelig tilbud fra min elektriker på Moeller Xcomfort, så det spørs om jeg går for det. Da må jeg bare bestemme meg for om jeg skal ha med fjernkontroll, og isåfall hvilken av Moellers typer....

Noen som har erfaring med Moeller Xcomfort?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Hvor fikk du tak i delene til ladern som du bygde om?

Er du fornøyd med makita settet?
    Jeg plukka delene fra en PSU, men du kan bestille de fra Elfa f.eks. Har ladet mange batterier nå, laderen fungerer perfekt.

Fornøyd?
    For å si det sånn, jeg som er vant til bare <1000kr driller, blir nesten litt skremt av makitadrillen. Litt sånn "shock and awe"-følelse. I går skrudde jeg sammen noen 2"x4" med 6x120mm skruer, og da brukte jeg KANSKJE så mye som halv "gass" på avtrekkeren. Da jeg satte drillen på borring, dro den skruehodet (ca 12mm) gjennom 2x4", fortsatt på halv gass..... :shock:
    I tillegg er den drillen en av de letteste proffdrillene på markedet, om jeg har oppfattet riktig.

Sirkelsaga er også en drøm å bruke, i og med at den er trådløs. Suveren når jeg løper fra loftet og ut i garasjen for å kappe noe, og skal opp igjen å kappe mer.
    Den er også kraftig nok til å fint kappe 2"x4", så lenge man ikke bender fast bladet.

Bajonettsaga har jeg bare brukt 1 gang til å kappe en gammel stender. Den gjorde jobben den, men jeg ser ikke at jeg har den helt store bruken for den, mulig den legges ut for salg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett løsning, furulamper er IKKE aktuelt!
    Hehe, det hadde i så fall blitt ..."pittoresk"... på en måte

Det virker vel for såvidt som om de lampene til Clas er omtrent spot-on hva du er ute etter. Jeg bare googlet litt og kom kjapt over en sak som så kul ut, men de hadde jo en del annet kult i den butikken da. Men prisene var vel stort sett også deretter...

Side 9 av 33 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •