Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 660
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Kjapp post før man skal få noen timer på øyet:

Er det noen som har erfaring med Hunton sine "Silencio" trinnlydplater? Jeg vil ha en løsning med flytende gulv, som bygger minst mulig. Skal ha vegg-til-vegg-teppe, så jeg må ha gulvspon som øverste lag i gulvet, men vil ha en løsning som bygger minst mulig. Jeg kommer til å droppe doble vegger/rom-i-rom, da jeg ikke ser behovet for det lenger pga at vi har flyttet barnesoverommet, så det er i motsatt ende av huset i forhold til hvor kinoen blir plassert. Kneveggene i kinoen vil ha direkte kontakt med etasjeskillet, så jeg vil ikke få max effekt av et flytende gulv, spesiellt mtp demping av bass til stua i etasjen under. Jeg vil alikevel legge flytende gulv for å dempe så mye som praktisk mulig.

Så..

Kjøper jeg Rockwool/glava 20mm trinnlydplater og legger 13mm gulvgips og 22mm gulvspon oppå der igjen, eller Silencio i 24mm med 22mm spon på toppen? Ser at silencio skal kunne legges uten kantstøtte, slik at man får mindre mekanisk kontakt med undergulvet...

Hjelp og erfaringer mottas med stor takk!
    Jobber daglig innenfor tømrer bransjen og annbefaler å gå for silencio platene.
    Dewlat ville jeg nok dråppet, det finnes så mange bedre merker til en fornuftig penge. Bosch, Makita, hitatchi, protool.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Jobber daglig innenfor tømrer bransjen og annbefaler å gå for silencio platene.
    Kan du fortelle hva som gjør at du vil anbefale silencio?
    Har du erfaring med rockwool/glava sine plater også?

Mener absolutt ikke å være mistroisk, jeg er bare nysgjerrig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Får du bestilt Dewalt til norge no da? Meiner Dewalt har sett ned foten her, og at du må bestille det til ei adresse i usa i tilfelle. Kan foresten anbefale makita. Bestilte fra maxtool.com, og er storfornøyd.
    Når jeg la et nytt DeWalt-produkt i handlekurven og gikk til Checkout, fikk jeg beskjed om at DeWalt-produkter ikke kan selges utenfor amerika, og Norge kom ikke opp som et valg under "country". Gjør man det samme med en av "refurbished"-modellene, får jeg ingen advarsel, og frakt til Norge blir beregnet. Regner derfor med at man kan kjøpe brukte produkter, bare ikke nye.
    (Skjønner ikke helt logikken,men)

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg la et nytt DeWalt-produkt i handlekurven og gikk til Checkout, fikk jeg beskjed om at DeWalt-produkter ikke kan selges utenfor amerika, og Norge kom ikke opp som et valg under "country". Gjør man det samme med en av "refurbished"-modellene, får jeg ingen advarsel, og frakt til Norge blir beregnet. Regner derfor med at man kan kjøpe brukte produkter, bare ikke nye.
    (Skjønner ikke helt logikken,men)
    det er pga konkuranse fra importøren i norge...
    samme med hifiklubben i danmark de sender heller ikke til norge..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg skjønner grunnen til at de ikke sender til Norge, at man skal handle fra importøren som har Norge som område osv, det jeg IKKE skjønner er hvorfor man da kan få kjøpe "refurbished" modeller fra samme nettbutikk.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket priser på ebay? Tror du kan gjøre gode kjøp der og!

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg skjønner grunnen til at de ikke sender til Norge, at man skal handle fra importøren som har Norge som område osv, det jeg IKKE skjønner er hvorfor man da kan få kjøpe "refurbished" modeller fra samme nettbutikk.
    jo for den norske importøren selger ikke brukt..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Har du sjekket priser på ebay? Tror du kan gjøre gode kjøp der og!
    Har ikke funnet bedre priser der enn på amerikanske nettbutikker hittil. Nå er ikke jeg noen kløpper på eBay heller da, så gi meg gjerne tips om noen kommer over noe! Som sagt, jeg er ikke låst til DeWalt.

Når det gjelder kapp- og gjærsag, må jeg vel smøre meg med tålmodighet til neste tv2 hjelper deg, de skal teste 12 stk..

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk etter dewalt på eBay Global handel – verdensomspennende handel med gjenstander i alle dine favorittkategorier

Der har du et kjapt søk på ebay av folk som sender til norge. Da er det bare å sammenligne og kjøpe inn det du føler er bra nok

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Søk etter dewalt på eBay Global handel – verdensomspennende handel med gjenstander i alle dine favorittkategorier

Der har du et kjapt søk på ebay av folk som sender til norge. Da er det bare å sammenligne og kjøpe inn det du føler er bra nok

Tusen takk for den linken, det gjorde ting enklere! Tror det blir så jeg går for Makita, og da deres LXT-serie, da de bruker Li-ion batteri, noe som gir lettere vekt. Etter at jeg kjøpte rc-helikopter, har jeg fått respekt for kreftene i et lithiumbatteri!:shock:

Har man først kjøpt et makita LXT verktøy og et par batteri, koster det ikke mye å kjøpe nye verktøy i samme serie.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle hva som gjør at du vil anbefale silencio?
    Har du erfaring med rockwool/glava sine plater også?

Mener absolutt ikke å være mistroisk, jeg er bare nysgjerrig.
    Har brukt silencio,rockwool og glava produkter, synes rett å slett silencio demper bedre. Og du slipper dette bordet rundt for å ta opp nedbøyninger langs vegg. Har opplevd "klakkelyd" mellom bord og spon plater.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mens vi venter..

Legger ut noen skisser over hvordan rommet blir til slutt. Farger på vegger og møbler stemmer ikke, dette er bare for å planlegge hvordan rommet skal bli. Sofaene og pc-bordet har vi fra før, så det blir de som blir brukt, til å begynne med iallefall. Rommet skal kunne brukes til andre ting enn film også, så det blir sofa og bord istedet for kinostoler. Jeg er heller ikke ferdig med å tegne inn alt som skal inn, mellom sofaene og bokhylla skal vi ha en stol og et lite bord, en liten lesekrok.
    Alt av elektronikk skal felles inn i kneveggen på høyre side foran, altså foran sofaen.

Som dere ser, er ikke kanalen som jeg tegnet i de første tegningene med på disse skissene. Jeg har nemlig åpnet gulvet og skal legge rørene der, opp i kneveggen og så ut gjennom den opprinnelige luftingen. Merarbeid, men da slipper jeg den skjemmende kanalen jeg fryktet jeg måtte ha midt i rommet.

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-loftstue-blert-jpg

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-loftstue-blert-frontvegg-jpg

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-loftstue-blert-bakvegg-jpg

Alt dere ser på den første skissen skal bygges opp fra grunnen av. Etter at eksisterende konstruksjon er revet..... Det som er tegnet inn "rett fram når man kommer opp trappa", er altså en bod.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Har brukt silencio,rockwool og glava produkter, synes rett å slett silencio demper bedre. Og du slipper dette bordet rundt for å ta opp nedbøyninger langs vegg. Har opplevd "klakkelyd" mellom bord og spon plater.
    Vet du om det er stor forskjell på lyddempingen til de forskjellige tykkelsene av Silencio?
    Silencio er nok det enkleste alternativet for min del, da det gamle plankegulvet ikke er 100% slett. Jeg frykter at om jeg skal legge kantavstiving på et ujevnt gulv, vil kanskje deler av overgulvet bli "hengende" på kantavstivningene. Silencio ser ut til å rette ut/tåle en del ujevnheter i undergulvet, i tillegg til at man slipper kantavstivning.

Rart at det ikke er mer info å finne på nett om Silencio..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det er stor forskjell på lyddempingen til de forskjellige tykkelsene av Silencio?
    Silencio er nok det enkleste alternativet for min del, da det gamle plankegulvet ikke er 100% slett. Jeg frykter at om jeg skal legge kantavstiving på et ujevnt gulv, vil kanskje deler av overgulvet bli "hengende" på kantavstivningene. Silencio ser ut til å rette ut/tåle en del ujevnheter i undergulvet, i tillegg til at man slipper kantavstivning.

Rart at det ikke er mer info å finne på nett om Silencio..

Det er selvfølgelig forskjell på en 4mm og en 36mm som du for sliencio i. Vet ikke hvor mye. Bruker du 4,6,12mm kan du ta opp en del av ugevnhetene i gulvet med å legge flere lag.. Tar du kontakt med Hunton, har di sikkert flere opplysninger ang. anbefalinger av type silencio som passer best for deg.
    Vet ikke om du har lest denne jeg:http://www.hunton.no/nor/pictures/pr...eanvisning.pdf

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du erfaring med å legge Silencio på gammelt plankegulv?
    Ser det står i leggeanvisningen at ved legging på spaltegulv av plank skal det legges et platesjikt på minst 9mm mellom plank og silencio. Da vil et gulv med Silencio bygge forholdsvis mye, 9mm plate+24mm silencio+22mm spon=55mm.
    Med Glava/rockwool blir tilsvarende 20mm trinnlydplate+22mm spon=44mm.
    Det er ikke store forskjellen om man har 240cm takhøyde, men jeg har 215cm tilgjengelig FØR gulv og takplater er på plass, så hver mm teller.

What to do, what to do...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med dette prosjektet, skal jeg oppgradere sikringskapet. Det som trengs er 18m hovedstrømskabel, 40amp. Hovedsikring, fordelingsskinne,sikringer: 1x20amp, 2x16amp, 4x10amp alle med jordfeilbryter, og en ringetrafo, pluss arbeid selvfølgelig. Har fått pris på 9500,- inkl. Mva for dette,da tar elektrikerfirmaet seg av alt papirarbeid og samkjøring med e-verket. Siden jeg ikke har peiling på hva slikt koster,må jeg spørre her, har jeg fått en grei pris?

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med dette prosjektet, skal jeg oppgradere sikringskapet. Det som trengs er 18m hovedstrømskabel, 40amp. Hovedsikring, fordelingsskinne,sikringer: 1x20amp, 2x16amp, 4x10amp alle med jordfeilbryter, og en ringetrafo, pluss arbeid selvfølgelig. Har fått pris på 9500,- inkl. Mva for dette,da tar elektrikerfirmaet seg av alt papirarbeid og samkjøring med e-verket. Siden jeg ikke har peiling på hva slikt koster,må jeg spørre her, har jeg fått en grei pris?
    Hei
    Dette er ikke en gale pris! Men hvorfor 40A hovedsikring? Er dette inntakssikringen i huset? IT eller TN nett? 3fase? (230 eller 400v i skapet).
    Synes denne virker litt i minste laget dersom det er inntakssikring og IT 230v.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RfR
    Hei
    Dette er ikke en gale pris! Men hvorfor 40A hovedsikring? Er dette inntakssikringen i huset? IT eller TN nett? 3fase? (230 eller 400v i skapet).
    Synes denne virker litt i minste laget dersom det er inntakssikring og IT 230v.
    Det blir lagt 3-fas, er 1-fas nå (Dvs. 3fas inn til huset, men 1-fas fra hovedsikringen.) . Vet ikke om det er 230 eller 400v, men i og med at det er et gammelt hus(1953), og siste oppgradering på el-anlegget er fra 80-tallet, er det sikkert 230v?
    40A fordi at det pr i dag er 63/80A inntakssikring(?) i "boksen" på utsiden av huset, og det er til to boenheter, dette er en tomannsbolig. Pr i dag er det bare en 63A hovedsikring tilsammen på begge boenhetene. Derifra går det en 1-fas kabel som deles til begge boenhetene. Nå skal det legges ny kabel til hver boenhet fra boksen utenfor huset, som sikres med 40A i hver boenhet.

IT eller TN-nett sier meg dessverre INGENTING...

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forstår jeg tegningen
    40A vil holde godt det, tar nok effekten ut fra forskjellige faser. Dermed får dere 40A hver....
    Vil si 9500,- er et godt tilbud jeg, bare å slå til.

IT = 230v (1 eller 3 fas)
    TN = 400v (1 eller 3 fas + N, 230v henter en ut mellom en fase og N)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt for en drømmeplass du har å jobbe med

Vurdert å ha et teknisk rom i "kottet" ?
    Og så projektor og lerret?

Side 4 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •