Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 33 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33
Viser resultater 641 til 660 av 660
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cyberpark
    Flott prosjekt. Hvilken farge har du brukt på kneveggene?
    Samme farge på alle vegger; Sober.

Det blir oppstart av prosjektet igjen over helga, nå som hverdagen er tilbake.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Statusoppdatering:

Tiden flyr, og ungene vokser raskere enn ugress..
    Vi har hele tiden hatt et ønske om å bo litt mere landlig og åpent enn vi gjør i dag. I og med at vi har to barn har vi hatt en deadline på flytting neste sommer, slik at størstemann får et år i barnehage før han begynner på skolen, slik at han blir ordentlig integrert og kjent med andre på sin alder. Vi har visst om et hus som skulle selges neste år, og var egentlig bestemt på å prøve å sikre oss det. Helt tilfeldig oppdaget jeg for noen dager siden at huset var lagt ut på Finn.no nå, og da var det bare å hive seg rundt. I går ble vi eiere av en enebolig ved sjøen, med over ett mål flat tomt!
    (I Buvika ca. 15km fra Tr.Heim)

Det var noen tunge dager med mange tanker i hodet ang. å selge her med det samme kinoen "min" er ferdig, etter å ha holdt på i 2 år med dette prosjektet hadde det vært godt å fått brukt det litt også, og ikke bare ha minnene fra all motgang og problemer under byggingen. Man kan uansett ikke være så egoistisk og korttenkt at man dropper familiens fremtidsplaner og ønsker for å få brukt lekerommet sitt.

Rommet mangler listverk, gulv og dør+foring før det er ferdig, jeg skal ut å handle inn dette nå.

Huset vi har kjøpt har 100kvm kjeller, så det er håp for et nytt prosjekt der også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bruker du bare erfaringen fra dagens prosjekt til å bygge noe enda sykere i det nye huset da Så får du håpe dere ikke selger det innen 3 år

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Da bruker du bare erfaringen fra dagens prosjekt til å bygge noe enda sykere i det nye huset da Så får du håpe dere ikke selger det innen 3 år
    Det nye huset er kjøpt for å bli boende.
    Jeg trodde jeg hadde grei snekkerpeiling før jeg startet, men det fikk jeg bite i meg MANGE ganger gjennom dette prosjektet. Jeg har lært vanvittig mye, så et nytt bygg må kunne gjøres på halve tiden! (Lurer på hvor mange ganger jeg blir påminnt denne kommentaren i årene fremover )
    Uansett ser jeg bare fordeler med å bygge i kjeller kontra loft; i kjeller har du én høyde på stendere, plater, isolasjon osv. Med skråtak må jo alt måles og kappes individuellt..

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får håpe at personen som kjøper ditt nåværende hus setter pris på all jobben du har lagt i loft-kinoen. Da vet du ihvertfall at den blir brukt til noe godt.

Uansett, gratulerer masse med nytt hus.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nytt hus!

Når er overtakelse?

Synd med kino rommet, jeg har gledet meg til og se det ferdig, men men, da får jeg vell snart en ny byggetråd og følge.. ;-)

Stian

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Gratulerer så mye med nytt hus!

Når er overtakelse?

Synd med kino rommet, jeg har gledet meg til og se det ferdig, men men, da får jeg vell snart en ny byggetråd og følge.. ;-)

Stian
    Vi tar over allerede 25 oktober, da selger ville selge til de som kunne ta over fortest mulig.

Satte opp en "to-do" liste på ting som må fikses før salg, selv om det meste er småting så har vi det travelt fremover gitt..!

Ny byggetråd blir det nok med tid og stunder, takk til alle som har kommet med gode innspill og moralsk støtte gjennom dette prosjektet!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nytt hus! Det har vært veldig fint å følge deg på oppbyggingen av loftskinoen, som du nå desverre ikke får gleden av.

Håper at du snart setter i gang igjen med ny kino, når dere har kommet dere inn i huset og fått alt på stell! :smile:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg klar for å se på neste byggetråd... Gratulerer med hus!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer så mye med nytt hus! Det har vært veldig fint å følge deg på oppbyggingen av loftskinoen, som du nå desverre ikke får gleden av.

Håper at du snart setter i gang igjen med ny kino, når dere har kommet dere inn i huset og fått alt på stell! :smile:

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Da sitter jeg klar for å se på neste byggetråd... Gratulerer med hus!
    Takk takk, begge to!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Tiden flyr, og ungene vokser raskere enn ugress..
    Vi har hele tiden hatt et ønske om å bo litt mere landlig og åpent enn vi gjør i dag. I og med at vi har to barn har vi hatt en deadline på flytting neste sommer, slik at størstemann får et år i barnehage før han begynner på skolen, slik at han blir ordentlig integrert og kjent med andre på sin alder. Vi har visst om et hus som skulle selges neste år, og var egentlig bestemt på å prøve å sikre oss det. Helt tilfeldig oppdaget jeg for noen dager siden at huset var lagt ut på Finn.no nå, og da var det bare å hive seg rundt. I går ble vi eiere av en enebolig ved sjøen, med over ett mål flat tomt!
    (I Buvika ca. 15km fra Tr.Heim)

Det var noen tunge dager med mange tanker i hodet ang. å selge her med det samme kinoen "min" er ferdig, etter å ha holdt på i 2 år med dette prosjektet hadde det vært godt å fått brukt det litt også, og ikke bare ha minnene fra all motgang og problemer under byggingen. Man kan uansett ikke være så egoistisk og korttenkt at man dropper familiens fremtidsplaner og ønsker for å få brukt lekerommet sitt.

Rommet mangler listverk, gulv og dør+foring før det er ferdig, jeg skal ut å handle inn dette nå.

Huset vi har kjøpt har 100kvm kjeller, så det er håp for et nytt prosjekt der også.
    Grattis med nytt hus!

Da blir vi "nesten" naboer, jeg bor i tettstedet et steinkast lenger ut

Litt kjipt ikke rekke å ta i bruk kinoen kanskje, men du får heller se det som en generalprøve til den ultimate kinoen du får nå

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Grattis med nytt hus!

Da blir vi "nesten" naboer, jeg bor i tettstedet et steinkast lenger ut

Litt kjipt ikke rekke å ta i bruk kinoen kanskje, men du får heller se det som en generalprøve til den ultimate kinoen du får nå
    Du bor i Børsa, eller?
    Har inntrykk av at det faktisk er en del personer fra Skaun her på Avforum.
    Jeg gleder meg til å få sjøutsikt og stor tomt, men det blir nok en stund til det er ferdig kino i Buvika, selv om den allerede er skisset ned i Sketchup!

Til alle som har fulgt tråden min:

Jeg kan røpe såpass som at loftkinoen SKAL bli ferdig og prøves før salg! Megleren er meget begeistret for å få selge en bolig med hjemmekino, og vil bruke det aktivt for å skape interesse.

Det er ikke tid til bildetaking og "blogging" på Avforum for tiden, da vi har det TRAVELT for å få huset klart til salg. Vi har hatt flere småprosjekter på gang som MÅ fullføres før salg, så nå er det fullt kjør fra morgen til kveld. Det ser litt ut som et av åstedene til sinnasnekkeren, bortsett fra at vi ikke blir sendt på hotell mens fagfolk gjør ferdig kåken..

Det er synd, men typisk har jeg hørt, at alt man har tenkt å gjøre "til helga kanskje" blir utført når man ikke skal bo i huset selv lenger. Fordelen er at man jobber effektivt når man ikke har noe valg; Bl.a har jeg og naboen (dette er en tomannsbolig) skrapt, skrubbevasket og malt hele huset på 4 dager, må si oss fornøyd med det!

For å nevne noe om kinoen, så er jeg 100% ferdig med taklistene, og har fått på plass alle spot'ene i taket. Nexa-dimmerne med trådløse brytere fungerer utmerket! Jeg har også malt alle stikkontakter og lufteventilene.
    Det som står igjen før utstyret kan kobles opp er å legge gulv og liste dette (blir eikelaminat og ikke vegg til veggteppe nå som det skal selges), liste ferdig rundt kneveggdører, montere lås i kneveggdørene, montere begge inngangsdørene, foringer og listverk til både dører og vindu, samt koble opp ventilasjonen.

Det blir dessverre lite bilder og tekst fremover da all tid går til ferdigstillelse av huset, men jeg lover at det blir bilder av det ferdige produktet!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du gjør klokt i å gjøre det ferdig. Det kan ha mye å si for summen dere oppnår. For de fleste er det stilig med en hjemekino, men er det rette typen som ser dette så er det solgt. Og ikke minst konene trenger å se det i live, en kan snakke om muligheter så mye en vil, men har en et ferdig resultat å vise så er det MYE lettere å få "overtalt" den bedre halvdelen.

Lykke til. Det er imponerende arbeid du har lagt ned i dette, og rev 2.0 blir enda bedre

Kjell

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke hatt tid til å ta bilder og "blogge" på avforum, men nå er rommet endelig ferdig! TRYKK HER for link til salgsprospektet om dere ønsker å se.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok lettsolgt, så virkelig flott ut8) gleder meg til å følge neste prosjekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor i Børsa, eller?
    Har inntrykk av at det faktisk er en del personer fra Skaun her på Avforum.
    Jeg gleder meg til å få sjøutsikt og stor tomt, men det blir nok en stund til det er ferdig kino i Buvika, selv om den allerede er skisset ned i Sketchup!
    Børsa it is.
    Ja, har registrert det samme. Men ingen jeg kjenner(som jeg vet i alle fall )

Alt til sin tid, jeg har ikke begynt på min heller, men planene har man jo!

Uansett, velkommen til bygda 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke hatt tid til å ta bilder og "blogge" på avforum, men nå er rommet endelig ferdig! TRYKK HER for link til salgsprospektet om dere ønsker å se.
    Så annonsen litt tidligere, kjente igjen kinoen
    Bør være grei å selge!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent 18 mnd i ny bolig. Har det blitt noen ny kino, eller planlegging av sådan?

Side 33 av 33 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •