Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 33 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 660
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Flott! Skal ringe Byggern og sjekke pris i morgen. (Har du kontakter må du si fra )
    Du har PM

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom jeg faktisk over et par Midgard Audio Oberon 6.1, så nå skal jeg være godt stillt på forsterkersiden. 7 kanals ICE-receiver, 2x ICE monoblokker, og 3x BASH ( i praksis det samme som ICE) subforsterkere.

Dagens oppdatering:
    Jeg har brukt ordet milepæl flere ganger i tråden, men i dag føler jeg det virkelig er riktig beskrivelse, -vegger og tak er ferdig malt!
    Dama grunnet og malte førstestrøket, så samarbeidet vi om toppstrøket for å få best mulig resultat iom. at MDF-platene må males med kost i perlestaffen og rull på flatene.
    Veggene er malt i fargen "Sober", taket i "blek sand". Vi var ute etter en fargekombinasjon som gir et mørkt rom i lav belysning og lysest mulig i "vanlig" belysning, og hittil ser det ut som vi har truffet godt.

Jeg legger ved noen bilder av hvordan rommet ser ut nå, dere får unnskylde fotoferdighetene:

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-frontvegg-ferdig-malt-jpg

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-yre-knevegg-ferdig-malt-jpg

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-ferdig-malt-jpg

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-venstre-knevegg-ferdig-malt-jpg

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent. Fine farger. Digg når ting begynner å komme på plass!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dette blir lekkert!

Likte fargevalgene, blir spennende å se når lister o.l kommer på plass

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva trenger jeg for å streame musikk fra PC/nett til anlegget?

Ny dag, og nok en gang trenger jeg hjelp fra forumets kloke hoder!

Jeg ønsker å kunne spille musikk fra PC og spotify på en enkel måte. Jeg har lagt opp nettverkskabel fra router til panelet bak anlegget, i tillegg til at det er Wifi i huset.
    Jeg ønsker å styre alt med Ipod Touch, så utstyret må være kompatibelt med den.
    (Når jeg tenker meg om så har jeg allerede kjøpt en Redeye dock, som omformer Wifi-signaler fra Ipod touch til IR-signaler, så jeg kan jo styre hva som helst, men drømmen er jo å ha et fint interface på touchen, med platecover o.l)

Er enkleste løsning å kjøpe en av Squeezebox-variantene, eller kan jeg streame musikk og Spotify via forsterker (LX71) eller BD-spiller? ( ser ut til å bli BDP9600)
    Hvor enkelt er det evt. å bruke Squeezebox classic med Ipod touch?

Finnes det andre løsninger som ikke er alt for dyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Squeezebox Duet på stua, samt noen Squeezebox Boom stående på andre rom. Alt koblet opp via wi-fi, og styrer alle vha iPeng på Iphone 4. Kjører musikk både fra eget bibliotek og Spotify

PC med Squeezeserver står på loftet(kablet til router) og dette fungerer 99% av tiden.
    Om jeg begynner å styre med Controlleren samtidig som jeg har iPeng oppe på telefonen, hender det at den ramler ut(Ipeng altså). Da må jeg restarte en liten programsnutt(spotifyd.exe) på pc'n... Men det kan likså godt være noe krøll på min pc som gjør det(gammel med XP)

Alt i alt veldig fornøyd med den løsningen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Jeg har Squeezebox Duet på stua, samt noen Squeezebox Boom stående på andre rom. Alt koblet opp via wi-fi, og styrer alle vha iPeng på Iphone 4. Kjører musikk både fra eget bibliotek og Spotify

PC med Squeezeserver står på loftet(kablet til router) og dette fungerer 99% av tiden.
    Om jeg begynner å styre med Controlleren samtidig som jeg har iPeng oppe på telefonen, hender det at den ramler ut(Ipeng altså). Da må jeg restarte en liten programsnutt(spotifyd.exe) på pc'n... Men det kan likså godt være noe krøll på min pc som gjør det(gammel med XP)

Alt i alt veldig fornøyd med den løsningen
    Det høres bra ut! Blir nok en Squeezebox her i huset også.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir ett flott rom!
    Utrolig inspirerende og lærerik tråd for oss som huger etter å lage ett kinorom

Følger spent med på hvordan dette blir til slutt!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget pent, lekker fargekombo. Og slettes ikke vanskelig å trives her. Har selv også tenkt litt i samme baner når det gjelder farger, sand, jordfarger, evt også i gråtoner. Flott!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Listverk atter en gang...

Jeg er fortsatt ikke helt bestemt på hvordan jeg skal liste knevegg-dørene..

Tipset fra Quiltmaster førte frem, Byggern kan skaffe den rustfri-lista jeg linket til på forrige side. De skal ha 1400kr for 19 meter, 30mm bred og 1mm tykk. (Lista er konveks, så den ser tykkere ut enn den er.)

Selv om det er over 1000kr billigere enn XL-bygg synes jeg fortsatt det er litt mye penger for listverk til 4 små dører, så jeg vurderer å bruke slike lister på dørbladene og ei tynn 30mm trelist på veggen.

Hvordan tror de lærde det vil bli seende ut, vil det bli fullstendig kræsj?
    Dørene det er snakk om er altså disse:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint man kan bidra med noe(enn så lite) til et så flott bygg

Mulig det er litt tidlig på en mandag, klarer ikke helt å se for meg hva du mener... ops:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint man kan bidra med noe(enn så lite) til et så flott bygg

Mulig det er litt tidlig på en mandag, klarer ikke helt å se for meg hva du mener... ops:

For å skjule ujevnhetene fra kappingen av veggplatene må jeg liste både på selve døra og på veggen. List på døra markert rødt, på veggen markert blått.

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-venstre-knevegg-ferdig-malt-listanvisning-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sånn.. Litt mer våken nå.

Vil da vel funke greit med tre på vegg og metall på dør?

Maler du samme farge som veggen er det vel ingen som vil legge merke til det heller..?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferien ble brukt sammen med familien, men nå som hverdagen er tilbake er det på tide å fortsette kinobyggingen.
    Kun en liten oppdatering i kveld, det eneste jeg har gjort er å fuge sprekken mellom vegger og tak med silikon. Jeg prøvde først å bruke biltemas overmalbare silikon, men den ble så stiv at den overførte mye lyd mellom vegg og tak.
    Da var det bare å gå på med tapetkniv å skjære ren glipen, og fuge på nytt med våtromssilikon. Denne er også fra Biltema, men MYE mer fleksibel, og nå er det ikke hørbar overføring mellom vegg og tak.
    Jeg brukte 16mm bunnfyllingslist fra Byggmax, og delte den på langs der glipen var for smal. Planen var opprinnelig å kjøpe bunnfyllingslist i 5/6mm også, men når Byggmakker skulle ha 90kr for 6 meter droppet jeg det. Byggmax tar 25kr for 6 meter....

Jeg har også malt og "pimpet" høyttalerterminalene som skal på vegg.
    Jeg mattet de ned med 240 papir, sprøytet med plastprimer og malte 3 tynne strøk med pensel. Toppstrøket strøk jeg over med samme type rull som veggene er malt med. Jeg ble fornøyd med jobben, nå har terminalene 100% samme farge og struktur som veggene.

Dagens bilder:

Noen steder truet bunnfyllingslisten med å forsvinne mellom de doble veggene. Jeg fant en enkel måte å holde de på plass, masse skruer ble skrudd inn og fjernet etter silikon var lagt på.
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bunnfyllingslist-holdt-fast-med-skruer2-jpg

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bunnfyllingslist-holdt-fast-med-skruer-jpg

Original høyttalerterminal:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-yttalerterminal-original-jpg

Malt 3 strøk og byttet tilkoblingsterminaler:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-yttalerterminaler-jpg

I to av terminalene har jeg også montert en RCA-kontakt. Disse terminalene er for sub'ene, nå har jeg både lavnivå og forsterkertilkobling i samme veggterminal!
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-yttalerterminaler-x2-jpg

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hva slags "små" ting som å male om og bytte terminaler gjør for helheten, gleder meg til å se disse på veggen. Konge!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffige, små detaljer som ser bra ut og blir prikken over i'en i en ellers meget bra hjemmekino! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatert innholdsfortegnelse og lagt til opplysninger om kostnad på byggingen i første post.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Oppdatert innholdsfortegnelse og lagt til opplysninger om kostnad på byggingen i første post.
    Dette ser meget bra ut, flott jobb med terminalene!

Er også imponert over at du har klart å holde kostnadene på et såpass lavt nivå, gleder meg til å se bilder av det ferdige produktet.

Bestemt deg for hvordan listing rundt kottdører blir?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut, flott jobb med terminalene!

Er også imponert over at du har klart å holde kostnadene på et såpass lavt nivå, gleder meg til å se bilder av det ferdige produktet.

Bestemt deg for hvordan listing rundt kottdører blir?
    Takk takk!
    Jeg har hele tiden hatt et mål om å holde kostnadene nede, og prøve å få et rom som er "mest-for-pengene". Hadde jeg visst alt jeg har lært i løpet av prosjektet før jeg startet, hadde det nok vært mulig å komme ut 10-15% billigere enn jeg har gjort nå.

Tror det blir så jeg går for rustfri-lister på dørene og tynne trelister på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott prosjekt. Hvilken farge har du brukt på kneveggene?

Side 32 av 33 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •