Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 660
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er ikke jeg snekker, så jeg kan ikke komme med noen konkrete svar, men heller hjelpe deg med å stille flere spørsmål
    Sålenge hanebjelken ikke verken er solid eller godt festet i takstolene (vanligvis er det brukt spikerplater på bærende sammenføyninger), tror jeg disse bare er der for spikerslag til himlingen. At de er satt inn med en etasjehøyde under 190cm, er nok for at loftet ikke skulle regnes som boareal når huset ble bygget.
    Hvis jeg har forstått deg rett (det er midt på natta nå!) mener du at kneveggene du skal sette opp er a) med på å stive av takstolene, og b) skal stå oppå et flytende gulv ? Her må du nok velge enten eller.

Når jeg bygget på huset kjøpte jeg ferdige takstoler, og der er både hanebjelken og kneveggene forankret til takstolene med spikerplater, for til sammen å bli en bærende konstruksjon.

Tar du mål av sakene og kontakter Takstolfabrikken, kan de nok hjelpe deg med å beregne dette tenker jeg.

Jeg ville være mer skeptisk til sviktende takstoler enn mugg på undertaket egentlig

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Det er ikke så lett å se av bildene dimensjonene på taksperrene dine, men jeg tror neppe denne konstruksjonen ville være godkjent med dagens krav til taklast...........

Mitt påbygg har også en bredde på 5m, og der er hele takstolen konstruert i 48x198 (2"x8"), unntatt gulvbjelkene som er 48x225.
    På de sitter hanebjelkene 215cm fra gulvbjelken og kneveggene reduserte rombredden til ca 370cm.
    Hvis jeg skulle fått dette godkjent med kneveggene lenger ut, måtte det legges inn en bærende drager i mønet i tillegg.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, og hvor mye taklast som regnes i din kommune, men hvis jeg husker rett er mine beregnet etter 400kg pr kvm.

Mener ikke å skremme deg, og det er ikke krav til å oppgradere eldre bygg til dagens standard selvfølgelig. Men det er jo greit at det holder noen år også, uten at taket siger ned i kinoen :-)

Kanskje greit om en snekker så på dette og uttalte seg?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Takk for gode tips!

Ble litt skremt av Kellen da jeg var på OBS og sammenlignet kvaliteten på en KELLEN-sirkelsag og en black&decker-sirkelsag til 599. Kellen-saga hadde 1-2mm slark, mens b&d-saga var helt fast i fisken. Nabo'n hadde tidligere ei KELLEN kapp og gjærsag, den var det MYE mer kvalitetsfølelse i enn den sirkelsaga fra samme produsent. Har du noen formening om hva den saga og det bordet du nevner koster tilsammen? Trenger kun en ca-pris... Har ikke mye bruk for ei slik sag etter jeg er ferdig med kinoen, derfor er f.eks dewalt uaktuellt, det blir for dyrt i forhold til bruken min.
    Jeg betalte ca. 800,- for bordet og jeg mener saga er nede på 17-1800,- på tilbud.

Kjøpte en enkel B&D sirkelsag senere som jeg er veldig fornøyd med. Dybdejustering, vinkling og sidemål gjør den veldig anvendelig.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    PS! Det er ikke så lett å se av bildene dimensjonene på taksperrene dine, men jeg tror neppe denne konstruksjonen ville være godkjent med dagens krav til taklast...........
    Taksperrene er 2,5"x6,5". Huset har stått i 55 år nå, UTEN støtte fra knevegger i det hele tatt,og jeg vil tro det blir mye mer solid etter å ha fått opp knevegger. Jeg skal ha dobbel vegg ute i kneveggene, altså en fast mellom gulv og takstol, og en montert oppå flytende gulv. Dette fordi jeg vil forsterke nåværende konstruksjon, og dempe mest mulig lyd. Skal jo ha lagringsplass ute i kneveggene, (krav fra sambo), og skal derfor bygge doble dører/luker ut til lagringsplassene.
    Det ser ut som jeg kun kommer til å legge ETT lag gips i tak, hadde ikke tenkt på den ekstra vekten to gipslag ville påføre takstolene, i tillegg til evt. snø.

Hanebjelkene er 1"x6", men veldig godt festet i takstolene. I følge flere som har vært innom og sett, er de montert der for å hindre taket i å bli trykket ned "fra spissen" mot gulvet, om du skjønner. Mye av det presset vil bli avlastet av mine knevegger, i tillegg vil jeg bruke 2"x4" til de nye hanebjelkene, 20-30cm lenger opp. Kommer til å sette opp de nye hanebjelkene og kneveggene før jeg fjerner de gamle hanebjelkene, for sikkerhets skyld. Kjipt om huset skulle falle sammen under kinobygging, tror ikke jeg hadde fått skryt av min kjære da.

EDIT: Takbjelkene var 2,5" ganger 6,5", ikke 2x8 som tidligere skrevet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da var det solidere enn det så ut på bildet. Heldigvis!
    Og de yttre kneveggene vil jo stive av MYE.
    Et tips er å legge de nye hanebjelkene under taksperrene, altså kappet med samme vinkel som sperrene, og feste de med spikerplater.

PS! Påbygget mitt er satt inntil et hus bygget i 1933, og der er alt skremmende dårlig dimensjonert. Men det står like godt etter 75 år det også

Nå venter vi bare på nye bilder (av det nesten ferdige rommet :-D )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    OK, da var det solidere enn det så ut på bildet. Heldigvis!
    Og de yttre kneveggene vil jo stive av MYE.
    Et tips er å legge de nye hanebjelkene under taksperrene, altså kappet med samme vinkel som sperrene, og feste de med spikerplater.

PS! Påbygget mitt er satt inntil et hus bygget i 1933, og der er alt skremmende dårlig dimensjonert. Men det står like godt etter 75 år det også

Nå venter vi bare på nye bilder (av det nesten ferdige rommet :-D )
    Øyemålet er ikke på topp, takstolene er 2,5"x6". Avstanden mellom takstolene C-C veksler fra 53 til 63cm.. :-? Huset er bygd av fagfolk, men jeg vet ikke hvordan byggeforskriftene var på begynnelsen av 50-tallet...
    Hvis det er så at spikerplater er mer solid enn å snekre hanebjelkene på siden av takstolen, skal jeg gjøre det.

Nesten ferdig ja... Kremt.... Det går ikke fort fremover når hele familien ligger rett ut med virusinfeksjon og høy feber. bare det å lufte bikkja er en stor prøvelse... :-? :-?
    BIlder kommer så snart jeg finner noe å ta bilde av! :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt grafikk for å vise gammel hanebjelke vs ny hanebjelke og knevegg, som man ser blir det mye kortere strekk i forhold til hva det har vært. Ny løsning til venstre.

Vedlegg 30823

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mye rockwool fra rivingen av gammelt rom, den blir brukt om igjen, er kun 3 år gammel. Tror jeg kommer til å gå for ultimat på resten av rommet, jeg HATER glass- og steinull, det kommer gjennom klærne uansett f..n..!:evil:
    (Om noen kommer og forteller meg at ultimat er dårligere til lydisolering enn rockwool, kommer jeg selvsagt til å gå for rockwool.)

PS:
    BEKLAGER AT JEG SVARER MED EN HAUG MED INNLEGG, MEN JEG HAR PÅDRATT MEG EN VIRUSINFEKSJON
    (NEI,IKKE DER NEDE ) OG
    HAR HØY FEBER, ORKER IKKE ALT STYRET MED Å REDIGERE SVAR TIL ALLE I SAMME INNLEGG.
    Hehe...kjenner til den redigeringa..helt i orden for meg
    Jeg har ikke noen verdens ting å underbygge fakta med mtp Ultimat kontra Rockwool, kun egen erfaring. Ultimat har jo heller ikke noe selv enda heller.
    En annen viktig ting er at lydisoleringen kun blir så bra som det svakeste punktet. Problemet med isolasjon generellt er svakheten man får mellom stender og matter. Har hatt litt trøbbel med Rockwool ift at den lett går i stykker. Da vet man aldri om det blir glipper her og der.
    Ultimat derimot er helt genial på dette punktet. Den går ikke i stykker og fyller inn mellom stenderene perfekt.
    Skulle jeg isolert på nytt hadde jeg definitivt gått for Ultimat på vegger, ingen tvil!
    Tak, som nevnt før er litt mer tricky. Hadde likevel vurdert å legge opp noen pappstrimler eller andre egnede "sperrer" slik at den holdt seg godt på plass og brukt Ultimat også her.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med en oppdatering?

Vel.. Ting Tar Tid, og det gjør virkelig jobb, barn og familie også.

Hadde tenkt å ikke komme med en oppdatering før mye hadde skjedd, type "Roffe"-tråd , for å få litt jevnere fremdrift fremover. Men saken er at når man skal renovere et 55 år gammelt bygg, trenger man så mye innspill og tips som mulig, og her er det samlet altfor mye ekspertise og gjør-det-selv/har-prøvd-det-før-folk til at jeg kan la det være ubrukt!

Så, hva har skjedd siden sist?

Hanebjelkene er hevet fra 185cm til 215cm, og stendere til kneveggene er satt opp. Jeg har idag bestillt og betalt 26 pakker 10cm Rockwool til den MEGET gode prisen av 179kr/pakke, og to stk 1188x1188mm vinduer fra Trenor. Forhandleren av vinduene visste ikke pris på "lydglass" i vinduene, så det får jeg svar på på mandagen.
    Bestillte uansett vinduene da forhandleren hadde kampanje med 50% rabatt denne uken, så får jeg betale ekstrakostnaden etter å ha fått pris på lydglass. (Vel og merke om det ikke blir ekstreme tillegg i prisen.)

Ellers har jeg mange,mange ganger iløpet av ETT ÅR!! vært innom nærmeste Coop Obs for å handle 110mm avløpsrør for å flytte luftinga til kloakken. HVER gang jeg har vært innom, har de vært tomme for de rørene. I dag prøvde jeg en annen Coop Obs, med samme resultat. Byggmakker rett ved Coop obs har rørene jeg trenger, men til over dobbel pris! Så da venter jeg. Og venter, og venter, og venter...

Nå er iallefall en god del materialer innkjøpt, fondet for handling av resten er "fyllt opp", så jeg satser på innflytting før jul. (Hvilken jul?)

Oppdatering følger, så snart jeg har noe å meddele, eller bilder av interesse!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhandleren av vinduene visste ikke pris på "lydglass" i vinduene, så det får jeg svar på på mandagen.
    Bestillte uansett vinduene da forhandleren hadde kampanje med 50% rabatt denne uken, så får jeg betale ekstrakostnaden etter å ha fått pris på lydglass. (Vel og merke om det ikke blir ekstreme tillegg i prisen.)
    Pristillegg for å få 30db (dvs, 32db demping) lydglass var på ekstreme
    350kr , så da bestillte jeg det. Det er ikke store trafikken utenfor huset her, men mye av formålet med å bygge dette rommet er å ha et "stillerom", hvor man kan trekke seg tilbake å bare nyyte stillheten etter en lang arbeidsdag/uke.

Satser på å få handlet inn diverse trelast iløpet av helga, så selve bygginga kommer igang igjen!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo utrolig billig "lydglass". Tanken om et stillerom er et godt utgangspunkt. Det er utrolig deilig å trekke seg tilbake til et rom som er dørgende stille; ikke noe during fra kjøleskap, ingen trafikkstøy eller nabounger som hyler, hører ikke kjerringa som går å murrer

Men hva med bilder da?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Tanken om et stillerom er et godt utgangspunkt. [...]hører ikke kjerringa som går å murrer

Men hva med bilder da?
    Sant skal sies, "kjerringa" (ser hun dette blir det bråk..) kommer nok til å nyte et stillerom minst like mye som meg.

Bilder ja.. Kan poste et av de jeg skal maile til XL-bygg i morgen. Jeg betalte 1000kr for levering 15km fra butikken, de skulle levere mandag formiddag mens jeg var hjemme for å ta imot isolasjonen. Synes det var stiv pris for kjøring, men det blir mye styr å frakte såpass mange kubikk selv, når man har kone og barn i bilen.

Mandag morgen ringte selger meg med pris på lydvindu, og jeg spurte da om det ble kjøring i løpet av dagen, slik jeg hadde bedt om. Han sa han ikke hadde hørt fra de som skulle kjøre ut varene, men at de uansett kom til å ringe meg for å avtale leveringstidspunkt.

Tirsdag ettermiddag, da jeg var på jobb, ringte de og sa at de sto i gårdsplassen min med 26 pakker Rockwool. Jeg sa som sant var, at ingen var hjemme, og at levering var avtalt mandag. Vi ble uansett enige om at han skulle laste av isolasjonen i gårdsplassen, etter at han hadde lovt meg at den var "meget godt pakket", og fint skulle tåle en regnskur. (Om noen fra Trondheim leser dette vet de at det kom en liiiiten regnskur tirsdag kveld...)
    Da jeg kom hjem etter jobb, ser jeg umiddelbart at mange pakker er fuktige på innsiden av embalasjen. Totalt rundt 10 pakker inneholder nå våt rockwool, pga at embalasjen absolutt ikke var så tett som mr. fraktmann fortalte meg. 4-5 av pakkene var mer åpne enn tette, se bilde....
    Hadde isolasjonen blitt levert til avtalt tidspunkt, hadde jeg vært hjemme og fått de under tak umiddelbart, og dette hadde vært unngått.

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-rockwool-skadet-emballasje-jpg

Selger lovte også å sende meg ordrebekreftelse på vinduene pr mail etter praten mandags morgen, jeg har fortsatt ikke mottatt dette. Prisene til XL-bygg var meget gode, men jeg kan dessverre ikke skryte særlig mye av servicen enda. Skal selvsagt gi de en fair sjanse til å ordne opp, dette er mer en irritasjon enn en "krise", da jeg har ikke bruk for isolasjonen på noen dager enda.

Satser på å få handlet mere materialer i helga, slik at jeg får kommet igang med bygging.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp post før man skal få noen timer på øyet:

Er det noen som har erfaring med Hunton sine "Silencio" trinnlydplater? Jeg vil ha en løsning med flytende gulv, som bygger minst mulig. Skal ha vegg-til-vegg-teppe, så jeg må ha gulvspon som øverste lag i gulvet, men vil ha en løsning som bygger minst mulig. Jeg kommer til å droppe doble vegger/rom-i-rom, da jeg ikke ser behovet for det lenger pga at vi har flyttet barnesoverommet, så det er i motsatt ende av huset i forhold til hvor kinoen blir plassert. Kneveggene i kinoen vil ha direkte kontakt med etasjeskillet, så jeg vil ikke få max effekt av et flytende gulv, spesiellt mtp demping av bass til stua i etasjen under. Jeg vil alikevel legge flytende gulv for å dempe så mye som praktisk mulig.

Så..

Kjøper jeg Rockwool/glava 20mm trinnlydplater og legger 13mm gulvgips og 22mm gulvspon oppå der igjen, eller Silencio i 24mm med 22mm spon på toppen? Ser at silencio skal kunne legges uten kantstøtte, slik at man får mindre mekanisk kontakt med undergulvet...

Hjelp og erfaringer mottas med stor takk!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kommer med innspill på posten over.

Oppdatering på rockwool- og vinduskjøp; Den klissvåte Rockwoolen ble etterhvert byttet, de kom på døra med nye pakker etter at jeg hadde sendt en del mailer, uten å engang få svar.
    Når det gjelder vinduene jeg bestillte, fikk jeg oppgitt leveringstid på 3-4 uker. Etter å ha "mast" om den våte Rockwool'en, fikk jeg en sms fra selger om at vinduene ikke kunne leveres før om 9 uker.......
    Tør ikke å anbefale andre å handle hos XL-bygg på Lade i Trondheim etter dette, iallefall ikke etter å ha hørt samme historie fra en arbeidskollega,han opplevde akkurat det samme da han bestillte vinduer der.

Jeg kansellerte ordren og bestillte Nordan-vinduer fra Tore Ligaard istedet. Fikk 2 stk 120x120 topphengslet, ferdig malt i hvitt, for 2850kr pr stk. Og de er klare til henting f.o.m i dag!
    Sparer 1300kr, og 6 ukers venting.

(Nå blir det vel slik at jeg ikke er igang med innsetting av vinduer før om MINST 6 uker... :???: )

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er tiden inne til å handle en del verktøy. Jeg MÅ ha en kapp- og gjær-sag pluss en sirkelsag, og trenger en drill som kan både bore og skru, og har lyst på dykkert/spikerpistol.

Etter å ha rotet meg inn på maxtool.com og sett deres priser på DeWalt, har jeg nærmest blitt forelsket..
    Er det slik at alt (det meste?) av DeWalt er bra kvalitet?Noe fra dem jeg bør styre unna? Jeg skjønner at det finnes ENDA bedre verktøy, men da blir også prisen deretter. Fungerer en 18v sirkelsag tilnærmet som en som går på 220v? Det virker forlokkende enkelt å slippe ledningen..

Er det noen som vil fortelle om erfaringer med DeWalt sitt verktøy, og kanskje også om handling fra USA? Ser ut til å være STORE beløp å spare på å handle derfra...

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er tiden inne til å handle en del verktøy. Jeg MÅ ha en kapp- og gjær-sag pluss en sirkelsag, og trenger en drill som kan både bore og skru, og har lyst på dykkert/spikerpistol.

Etter å ha rotet meg inn på maxtool.com og sett deres priser på DeWalt, har jeg nærmest blitt forelsket..
    Er det slik at alt (det meste?) av DeWalt er bra kvalitet?Noe fra dem jeg bør styre unna? Jeg skjønner at det finnes ENDA bedre verktøy, men da blir også prisen deretter. Fungerer en 18v sirkelsag tilnærmet som en som går på 220v? Det virker forlokkende enkelt å slippe ledningen..

Er det noen som vil fortelle om erfaringer med DeWalt sitt verktøy, og kanskje også om handling fra USA? Ser ut til å være STORE beløp å spare på å handle derfra...
    Hei, har brukt Dewalt og diverse andre merker.. å det ser ut som dewalt å makita er de som er de beste til normal pris. 18v drillen er sinnsyk.. den er så kraftig at den løsner hjulbolter strammet med hjulkryss. men en kan lett brenne den om en ikke passer på.. den blir fort varm uten turtall. flott maskin jeg aldri har hatt problemer med. sirkelsagen har jeg kun den gamle utgaven av som er litt mindre i sagbladet men den sager seg igjennom bløte trykkimp stokker og det meste annet.. det som er kjekt med den er at den er lett å utrolig lett å bruke å starte kappet med kun en hand.. åsså er det veldig tynnt blad på den så det går fort igjennom treet. digger dewalt.. bajonettsaga er fin til rivejobber å rehabelitering. kjøper en hele pakken så har en verktøy lenge... mitt er 6-7 år og bruker ennå 1 av orginalbatteriene.. og har et høykapasitet på 3ah da de orginale var 2.4 før. stikksaga er noe tregere enn ei 220v så den er ikke så mye brukt. er fin å ha om en ikke gidder å dra frem ledning. Å her er det liten fare for å kappe ledninger
    det er dyrt men det er kvalitet. men pass på batteriene.. de trenger å "cykles" lades helt ut og helt opp... da er det syk kraft lenge i 18v

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kapp å gjærsag tror jeg heter 707 eller noe.. den er veldig bra. den er fra det gamle ELU som ble kjøpt opp av DeWalt uslitelig så lenge en bytter reim i den da den ryker etter laaaang tid

de har og en kombinert kapp\gjær og ribbesag der en vipper rundt hele saga da en skal ribbe. Den er like god value for money. For skal en ha 707+ sagbord og ok kanskje en ribbesag så blir det ofte dyrere å tar mer plass enn den kombinerte som er like god å heller bedre med kraftigere motor å større klinge (blad)

skjelden det går noe galt med noe DeWalt uten at en voldtar det

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en DeWalt 12V batteridrill kjøpt på Europris til 799,- inkl. 2 batterier. Den er for så vidt sterk nok til vanlig skruing og boring med vanlig bor. Går man opp på spiralbor (sånn med "skrue" i tuppen) eller hullsag blir den for spe. Dessuten synes jeg batterikapasiteten er litt dårlig, må lades ofte (lader alltid helt ut før opplading). Men den er ganske lett og håndterbar og har grei kvalitetsfølelse.

Ellers må jeg si at trykkluft dykkertpistol er et must dersom man skal legge litt panel etc.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå vurderer jeg å gå for DENNE pakken, da det er drill og sirkelsag jeg ser for meg å ha mest bruk for, i tillegg til gjærsag. Slår fra meg å kjøpe sistnevnte fra statene, da de naturlig nok er beregnet på 110v. Settet over kommer på ca. 2700kr inkl. frakt og MVA. Laderen til settet over er beregnet på 110v den også, men den skal være grei skuring å bygge om, evt. bruke en 220v-110v trafo.
    Er det noen som har erfaring med å handle "refurbished" verktøy, og har noen erfaring med å handle verktøy fra USA?

Om noen har gode alternativer til pakken jeg linker til, rop ut! Fortell gjerne hvorfor jeg bør gå for ditt forslag også. (Jeg er på ingen måte låst til å kjøpe DeWalt, ei heller til en spesifikk nettbutikk.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du bestilt Dewalt til norge no da? Meiner Dewalt har sett ned foten her, og at du må bestille det til ei adresse i usa i tilfelle. Kan foresten anbefale makita. Bestilte fra maxtool.com, og er storfornøyd.

Side 3 av 33 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •