Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 33 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 660
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å finne hastighetsregulator!

Ei uke med monolog...
    Jeg fortsetter nå uansett, og håper noen finner glede i å lese tråden.

Etter å ha lest og deltatt i denne tråden har jeg bestemt meg for å droppe X10 til fordel for Nexa. Dette pga at Nexa kan dimmes prosentvis, noe som er en forutsetning for å få til gode lysscenario.

Over til innleggets overskrift, jeg må nå bestille resten av delene til ventilasjonen, og i den sammenheng må jeg ha en turtallsregulator. Utseendemessig kunne jeg tenkt meg noe slikt, som kan felles inn i veggen.
    Jeg har imidlertid hørt at trinnløse regulatorer (kan) gir brumming i vifta, derfor ønsker jeg en regulator som har faste trinn. Problemet er at jeg kun finner trinnvise regulatorer for utenpåliggende montering, og de er i tillegg både stygge og dyre.

Er det noen som har tips ang regulator som kan felles inn i vegg, og samtidig ikke lager støy i vifta? Trinnløs eller ikke har ingen betydning, det er støyen jeg vil unngå.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg følger med! Selv om jeg ikke kommenterer.

Keep the updated coming!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med litt uten å logge meg inn. Her krabber det sakte men sikkert mot et ferdig rom!

En ting jeg lurer på er hvorfor X-Comfort fra Moeller er helt utelukket? Dette kan også stilles på % . Genialt om du også bruker PC til å programmere, så kan du lage scenarier og du kan velge at når du trykker f.eks lys i tak PÅ, at det går på på si 60%, om du trykker en gang til så går det til 100%. Fint når du skal gjøre rent i rommet.

Men det blir kanskje dyrere enn Nexa og X-10? (Har aldri vært borti de i hverken jobb eller privat sammenheng.)
    Har også LITE reklamasjoner på X-comfort, og det har blitt endel oppigjennom.

Stå på, inspirasjon til å begynne på mitt eget rom dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egen erfaring med den reg bryteren er at den går dunken relativt fort også passer den ikke inn i elko sitt RS16 system så hvis du har en flerkammer ramme får du den ikke til å passe
    hvis du ønsker en reg som ikke brummer ta kontakt med micromatic eller bush jeger de har sikkert mye info å komme med ang reg brytere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Følger med litt uten å logge meg inn. Her krabber det sakte men sikkert mot et ferdig rom!

En ting jeg lurer på er hvorfor X-Comfort fra Moeller er helt utelukket? Dette kan også stilles på % . Genialt om du også bruker PC til å programmere, så kan du lage scenarier og du kan velge at når du trykker f.eks lys i tak PÅ, at det går på på si 60%, om du trykker en gang til så går det til 100%. Fint når du skal gjøre rent i rommet.

Men det blir kanskje dyrere enn Nexa og X-10? (Har aldri vært borti de i hverken jobb eller privat sammenheng.)
    Har også LITE reklamasjoner på X-comfort, og det har blitt endel oppigjennom.

Stå på, inspirasjon til å begynne på mitt eget rom dette her.
    Xcomfort er supre saker,og hadde jeg bygd et helt hus hadde det blitt xcomfort all over. Det som gjør Xcomfort uaktuellt,er prisen. Nexas innbygningsdimmer med RF-styring koster 230kr, sammenlign det med utpris på Xcomfort du.
    Det som imidlertid veltet både tua og lasset var prisen på sensiocontrolleren. Jeg har et mål om å styre ALT i rommet via Ipod touch, en controller som oversetter IR til Nexa-signal koster under tusenlappen. Jeg har allerede Redeye som oversetter wifi fra Ipod til IR, så jeg er snart i mål.

Husk å lag byggetråd når du starter byggingen da!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Etter å ha lest og deltatt i denne tråden har jeg bestemt meg for å droppe X10 til fordel for Nexa. Dette pga at Nexa kan dimmes prosentvis, noe som er en forutsetning for å få til gode lysscenario.
    Hvor får man kjøpt/ lest info om Nexa? veldig spent på hvordan løsningen blir til slutt, da jeg har planer om en mye lik styring av anlegget..

Stian

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Hvor får man kjøpt/ lest info om Nexa? veldig spent på hvordan løsningen blir til slutt, da jeg har planer om en mye lik styring av anlegget..

Stian

Regner med du har lest infoen jeg postet i denne tråden?

Et greitt utvalg av Nexa finner du hos Globy, de har gode priser også.

Har du spesifikke spørsmål om Nexa anbefaler jeg at du sender mail til support@nexa.se .
    Jeg sendte samme mail til Globy, Elby og Nexa, og fikk desidert best svar fra Nexa.

Jeg hadde (som jeg tror jeg skrev i tråden din) bestemt meg for X10-komponenter. Av en eller annen grunn har jeg bestandig trodd at Nexa ikke kunne styres med annet enn deres egne fjernkontrollere.
    Etter å ha lest meg opp på Nexa har jeg funnet ut at det er akkurat det jeg ser etter. De kan styres fra bryter på vegg, kan styres vha. IR om man kjøper en kontroller fra JbMedia, og de kan settes til direkte nivå på dimmingen. I tillegg er komponentene billige.
    X10 er også rimelige men kan kun dimmes opp eller ned, ikke prosentvis som er en forutsetning for å få litt avanserte lysscenario.

Min løsning på det elektriske blir som følger; 2 LWST-605 brytere på vegg, 3 LWMR-210 dimmere for lyssonene,
    og en LCMR-1000 av/på mottaker for å slå ventilasjonen av og på.
    For å kunne styre Nexa via IR (Redeye), skal jeg bruke en kontroller fra JbMedia.
    Turtallet på ventilasjonsvifta blir regulert av regulatoren VOR 12986 (se lengst ned på siden).
    Regulatoren er trinnvis, og skaper derfor ingen brumming i vifta. Minuset er at den er stygg og kun for utenpåliggende montering. Jeg kommer til å montere den inni kneveggen e.l, da jeg har sett at de på forumet som bruker denne så godt som aldri har behov for å justere hastigheten på vifta, de bruker bare trinn 1 eller 2.

3 av bryterne styrer da dimming, og den fjerde styrer ventilasjon av/på. Da har jeg full kontroll både fra veggbrytere, og fra Ipod Touch.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke hatt tid til og lest den tråden så nøye, har bare skummet lett igjennom.

Jeg gleder meg til og se resultatet dit, vis det ikke drøyer for lenge så kan jeg jo kanskje lære av dine feil... :twisted:

Stian

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg har desverre ikke hatt tid til og lest den tråden så nøye, har bare skummet lett igjennom.

Jeg gleder meg til og se resultatet dit, vis det ikke drøyer for lenge så kan jeg jo kanskje lære av dine feil... :twisted:

Stian
    Ja, du får følge godt med i tråden så unngår du nok noen skjær i sjøen.

Etter litt googling fant jeg en annen nettbutikk som er billigere enn Globy; KontakteN.
    De er billigere på frakta også, det jeg skal ha blir over 400kr billigere her enn fra Globy.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tlfsamtale med KontakteN har jeg nå bestillt følgende:

2stk. LWST-605
    3stk. TRÅDLØS MOTTAGER INNFELT 210W DIMMER - KontakteN AS
    1stk. TRÅDLØS MOTTAGER INNFELT 1000W AV/PÅ SELVLÆRENDE - KontakteN AS

Dette kom seg på 1012kr inkl. frakt. Over 400kr rimeligere enn fra Globy, og enormt mye billigere enn tilsvarende fra Xcomfort.

Da gjenstrå det bare å se om jeg får sakene til å snakke sammen..

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Etter en tlfsamtale med KontakteN har jeg nå bestillt følgende:

2stk. LWST-605
    3stk. TRÅDLØS MOTTAGER INNFELT 210W DIMMER - KontakteN AS
    1stk. TRÅDLØS MOTTAGER INNFELT 1000W AV/PÅ SELVLÆRENDE - KontakteN AS

Dette kom seg på 1012kr inkl. frakt. Over 400kr rimeligere enn fra Globy, og enormt mye billigere enn tilsvarende fra Xcomfort.

Da gjenstrå det bare å se om jeg får sakene til å snakke sammen..
    Ut fra bestillingslisten din ser det ut for at du baserer deg på å styre dimmerne (LWMR-210) utelukkende trådløst. Hvis du ikke har tenkt å ha en forankoblet "masterbryter", så vil du få det problemet vi tidligere har diskutert, nemlig at lysene dine vil stå på etter strømbrudd.

Som et apropos: Jeg spurte i sin tid JBMedia om de kunne implementere en egen strømbruddsfunksjon i kontrolleren sin, slik at den etter et strømbrudd skrudde lysene av, og det var de ikke fremmed for. Jeg vet imidlertid ikke om de har gjort det.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ut fra bestillingslisten din ser det ut for at du baserer deg på å styre dimmerne (LWMR-210) utelukkende trådløst. Hvis du ikke har tenkt å ha en forankoblet "masterbryter", så vil du få det problemet vi tidligere har diskutert, nemlig at lysene dine vil stå på etter strømbrudd.

Som et apropos: Jeg spurte i sin tid JBMedia om de kunne implementere en egen strømbruddsfunksjon i kontrolleren sin, slik at den etter et strømbrudd skrudde lysene av, og det var de ikke fremmed for. Jeg vet imidlertid ikke om de har gjort det.

Jeg har spurt Nexa om dette og mere til, jeg sakser inn innlegget mitt i tråden ang. lysdimming via Harmony:

"Jeg sendte en mail til Nexa.se med diverse spørsmål. Jeg poster spørsmål og svar her, i håp om at det kan hjelpe fremtidige Nexa-kunder.
    Oyvindk har nok hatt max uflaks når han bestillte dimmere, iom at han anskaffet den eneste som slår på lyset automatisk etter strømbrudd.

1. Stemmer det at ECMR-250 slår på lyset etter strømbrudd? Ja, den slår på efter strömavbrott.

2.Er LWMR-210 også slik at den slår PÅ lyset etter strømbrudd? Nej dom slår inte på efter strömavbrott.

3.Jeg må også vite om HDR-105 automatisk slår på lyset etter strømbrudd eller ikke, og om den har "self learn" funksjon? Nej, inte self learning funktion, den slår heller ej på efter strömavbrott.

4.Send meg gjerne en oversikt over hvilke dimmere som holder seg avslått etter strømbrudd. Samtliga utom ECMR-250.

5.Passer bryter LWST-605 i veggrammer fra f.eks Elko? Hvis ikke, hvilke veggrammer kan brukes? LWST-605 har tyvärr inget standard mått, vi har däremot en helt annan serie av produkter som går under namnet Nexa Professional, där du har brytare som är anpassade för ELKO ramar."

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Da er jeg med, det er altså kun ECMR-250 som har denne, etter min oppfatning, idiotiske konstruksjonen. Da burde du være "in the clear".

Når så det er sagt, så var min hovedgrunn til å velge ECMR-250 fremfor LWMR-210 at den skal tåle høyere effekt, samt at LWMR-210 ble sagt å ikke kunne dimmes prosentvis. Forhåpentligvis kan den det likevel, siden du har planlagt å bruke den nettopp slik.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en lwmr-210 til hovedlyset. Fungerer prosentvis sammen med jbmedia sin controller helt fortreffelig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Bruker en lwmr-210 til hovedlyset. Fungerer prosentvis sammen med jbmedia sin controller helt fortreffelig.
    Det høres jo gull ut. Jeg er jo som nevnt et annet sted ikke overbevist av X10, så på litt sikt kan det jo bli en JBMedia+Nexa på meg også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Aha. Da er jeg med, det er altså kun ECMR-250 som har denne, etter min oppfatning, idiotiske konstruksjonen. Da burde du være "in the clear".

Når så det er sagt, så var min hovedgrunn til å velge ECMR-250 fremfor LWMR-210 at den skal tåle høyere effekt, samt at LWMR-210 ble sagt å ikke kunne dimmes prosentvis. Forhåpentligvis kan den det likevel, siden du har planlagt å bruke den nettopp slik.

Her skremte du meg skikkelig! I all mailingen til Nexa, Globy og Elby glemte jeg rett og slett å spørre om LWMR-210 kunne dimmes prosentvis!:shock:

Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Supert! Da ser det ut til at alt blir som planlagt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som omtalt tidligere i tråden, har jeg tenkt å bruke Kef IQ9 (trykk for bilde) som fronter i kinoen. Jeg kjøpte disse for en slikk og ingenting pga at en av høyttalerne hadde veltet og fått en skade.

Jeg har en kompis som er oppretter som fikser skaden, og en lakkerer skal lakkere de i valgfri farge/finish.
    Problemet er bare å finne ut hvilken farge!
    Jeg har lyst på noe annet enn sort pianolakk, og har lenge tenkt på en eller annen gråfarge. Men så enkelt kan det jo ikke være, når jeg lufter "grå" for lakkereren hagler returspørsmålene -matt? -blank? -høyglans? -metallic?

Jeg hadde trodd at dette kunne bli en litt mer spennende del av prosjektet enn de vanlige byggebildene, men sist jeg skrev en post om lakkering av høyttalerne var det ingen som kommenterte i det hele tatt.

Ønsket er noe som ikke er mainstream, men som heller ikke er "harry", som ferrarirød e.l. Det må være en farge som kan funke i de fleste rom, da jeg sikkert kommer til å oppgradere (les: selge de) en gang i fremtiden.

Om noen synes dette høres spennende ut og har lyst til å komme med innspill, så hadde jeg blitt glad! Kom gjerne med bilder om du har sett noe som så kult ut

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det mine høyttalere ville jeg valgt noe så spenstig som matt sort, men man kunne jo bryte litt ved å lakkere "kula" på toppen mørk grå. Jeg synes egentlig ikke hvit eller lyse farger passer på høyttalere, men nå er jeg kanskje litt tradisjonell.

Men siden du har med en billakkerer å gjøre, så kanskje koksgrå metallic?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har en billakkerer til rådighet ville jeg ha valgt noe av det som er vanskelig å få til, nemlig blank sort pianolakk. Men det hadde sikkert sett tøft ut med matt sort også...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du tenker på mørk grå så har Toyota / Lexus en tøff grå farge de kaller Ash Grey, det er bare og stikke innom en toyota forhandler så har de helt sikkert en bil i den fargen.
    Fargen er mørk grå metallic, legger ved en link til en bil på Finn.no i den fargen

Farge koden er 1G3

Lykke til!

Stian

Side 28 av 33 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •