Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 33 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 660
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Karmskruene holder lenge alene! Dette trenger du ikke bekymre deg for. Er snekker og har retta uttallig mange tak og vegger på denne måten. Det du heller må tenke på er der skruene går igjennom plasten uten at leita klemmer intill sperra. Det burde du få tetta på et vis. Gjort så bra jobb så hadde det vert kjedelig å få kondensproblem pga det.
    Jeg mener å huske at det var du som tipsa meg om karmskruer,det skal du ha en million takk for!
    Etter å ha skrudd opp alle lektene i det ene skråtaket tror jeg jeg brukte 5 minutter på å rette taket.

Ang. perforering av fuktsperra så kommer jeg til å tette med akryl eller silikon der lektene ikke ligger inntil takstolene.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Om det blir mer solid eller ei, spørs på hvordan ting er montert.
    Er det noe som henger i taket, har det neppe noe å si.

Noe som er montert liggende eller hengende, vil nok ha bedre forutsetninger for å bære mer vekt, om det er en tilliggende overflate som har friksjon (litt som hjulmuttre på bilen, de knekker av om du ikke skrur de skikkelig til).

Det er neppe så veldig relevant for å henge opp takplater, men v/ f.eks. montering av en tung dør, kan det nok være lurt å ha noe som avlaster skruen.
    Jeg er enig med deg i tankene om belastning ved oppheng på vegg osv,da hadde lektene/karmskruene antakelig hadd godt av understøtte for å hindre bevegelse på tvers av skruens akse. Om lektene i taket mitt hadde vært skrudd ut fra ALLE takstolene ville jeg brukt klosser imellom jeg også,men hos meg ligger jo lektene helt inntil ca. 50% av takstolene,så de er godt avlåst i alle retninger. Når de proffesjonelle går god for løsningen ser jeg ingen grunn til å gjøre om på det.

Dører og vindu har jo en helt annen belastning enn et statisk tak, jeg ville heller ikke montert dør eller vindu med kun karmskruer da jeg ser for meg at åpning/lukking vil gjøre at skruene gradvis mister litt av grepet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Morro å se at det går fremover med prosjektet ditt.

Dører å vinduer blir bare montert med karmskruer ofte. Er ikke alltid det blir skummet heller.
    Dette er skruer som er laget for sitt område og er defor mere en godt nok til sitt bruk.
    Dører å vinduer skal jo også stå på klosser som fanger opp vekten av både bunnstokk og sidekarmene, så om du skal montere dører og vinduer er det bare å kjøre på disse skruene da også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPS kom nettopp med pakke fra Tyskland, noen som vil gjette hva innholdet er?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En BMW!

Eller vent, hvor stor er pakka?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bil denne gangen nei, det er nok litt mer kinorelatert enn det.

Eska var stor, 43x66x6cm, men veide med innhold bare 1kg. Innholdet er av massivt metall, skal monteres i kinoen og har en avgjørende rolle i forbindelse med elektriske tilkoblinger, men bruker ingen strøm selv..

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lukter vel litt "tilkoblingspanel" av det?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Ingen bil denne gangen nei, det er nok litt mer kinorelatert enn det.

Eska var stor, 43x66x6cm, men veide med innhold bare 1kg. Innholdet er av massivt metall, skal monteres i kinoen og har en avgjørende rolle i forbindelse med elektriske tilkoblinger, men bruker ingen strøm selv..

Anyone?
    Nei, dette blir heeelt umulig å gjette...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marker
    lukter vel litt "tilkoblingspanel" av det?
    Luktesansen din er i orden!

I pakken lå nemlig en slik: (samt en pose gelébjørner )
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-frontpanel-st-jpg

Her får den selskap av diverse deler bestillt iløpet av det siste året:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-frontpanel-byggesett-jpg

Og når de har blitt intime ser det slik ut:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-frontpanel-sammensatt-jpg

Det er fortsatt én ting som mangler, skruer for å skru fast Neutrik-kontaktene i frontpanelet...... Jeg vet det er andre som har lagd samme type panel, hvor fikk dere tak i passende skruer?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nei, dette blir heeelt umulig å gjette...
    Det er ikke alle som har lest tråden din vettu.

Du skal ha kred for at du fant denne måten å få laget frontpanel på, jeg husker det var nesten like spennende å lese posten der du fikk ditt panel, som når jeg fikk mitt eget!

Newcomer Frank87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du forresten bestilt dette tilkoblings panelet? ser ganske nydelig ut

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank87
    Hvor fikk du forresten bestilt dette tilkoblings panelet? ser ganske nydelig ut

Firmaet heter SCAEFFER AG. Du laster bare ned FRONT PANEL DESIGNER, og tegner panelet der. Programmet er enkelt og selvforklarende. Du kan sjekke pris etterhvert som du tegner inn hull, velger tykkelse og størrelse på platen osv. Du kan få teksten på platen i mange forskjellige farger også( og skrifttyper), jeg valgte bare ren gravering.
    Du trykker "order" i programmet og betaler med visa/kreditkort, så kommer panelet på døra etter 7-10 dager.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha kred for at du fant denne måten å få laget frontpanel på, jeg husker det var nesten like spennende å lese posten der du fikk ditt panel, som når jeg fikk mitt eget!
    Hehehe - ja, det var tider. Uansett: Gratulerer med flott panel!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempestilig.

Jeg valgte bort panel og koblinger for å beholde høytaler ledningen urørt helt frem.

Newcomer Frank87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmaet heter SCAEFFER AG. Du laster bare ned FRONT PANEL DESIGNER, og tegner panelet der. Programmet er enkelt og selvforklarende. Du kan sjekke pris etterhvert som du tegner inn hull, velger tykkelse og størrelse på platen osv. Du kan få teksten på platen i mange forskjellige farger også( og skrifttyper), jeg valgte bare ren gravering.
    Du trykker "order" i programmet og betaler med visa/kreditkort, så kommer panelet på døra etter 7-10 dager.
    så og hørtes ganske genialt ut, må få laget meg et panel når jeg en gang i framtiden får begynt på hjemmekinoen min

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i full gang med trekking av K-rør og plassering av veggbokser, men finner ikke ut hvor jeg skal plassere veggboksen for strøm og trigger til lerretet! Jeg kommer til å gå for et Dreamscreen tabtensionlerret, er det noen som vet hvilken side disse har strøm og trigger-inngangen?

Har lest noe om at dreamscreen-lerretene har en ekstern kontrollboks, hva er det og hvordan forbindes den med lerretet?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at lerretet har tilkoblingene i enden av kassetten på høyre side, sett forfra.

http://www.dreamscreen.no/uploadImag..._59_V4_TAB.pdf

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterhvert som arbeidet skrider fram, viser det seg at jeg har veldig lite plass tilgjengelig for lerretskassetten...
    Om jeg monterer kassetten 10cm ned foran vinduet, har jeg plass til en kassett på 223cm,ca. Det utelukker dessverre tabtensionlerret, og også motorisert "nedtrekks"lerret.
    Alternativene ser ut til å være enten et AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey Black AutoManual 203cm/92" (Æsj, så kjedlig da! )
    eller et motorisert Floor-up lerret.
    Førstnevnte er billig, sistnevnte ganske så dyrt. Iom at jeg har lagt litt anstrengelser i å få ALT motorisert/fjernstyrt, blir det litt surt å måtte gå for manuellt lerret.
    Floor-up lerretet føles litt for dyrt i forhold til hva jeg vil bruke på lerret, og i tillegg er jeg litt usikker på kvaliteten både på duk og motor-leamikken..
    Det finnes kanskje elektriske lerret som bygger mindre i bredden, uten at jeg har funnet det. (Joda, man kan gå ned i størrelse, men det føles ikke bra å betale 25000+ for 73 tommer, når man får samsungs 63" for 18-19k...)

Noen som har gode innspill å komme med?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ jeg har klart å spore opp, er 92" motorisert fra Grandview. 92" har kassettbredde på 228cm, da vil jeg dekke "kun" de øverste 13-15cm på vinduet.Grandview-lerretet får jeg tak i rett fra importør, så det får jeg tak i til en hyggelig pris. Fruen i huset var imidlertid ikke begeistret for å montere lerret foran vinduet, så om det ikke skjer et mirakel så må jeg vel bite i det sure eplet og gå for Floor-up lerret, selv om det ikke føles godt å bruke 7000kr på et 92" lerret.. Noen som har erfaring med Grandview, eller vet om andre floor-up løsninger enn den jeg ahr funnet selv?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg ser fra bilder på nettet at disse har bord/veggfeste, men ser ikke hvor mye de kan vinkles på festet. Er festet justerbart eller er det fixed i bakkant? Grunnen til spørsmålet er om du har litt ekstra vinkling eller om du er låst til 90 grader?

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-1290999685-jpg

Siden sofaen antakelig blir plassert der den er tegnet, så får vi ignorere litt den 'stakkaren' som havner i sorteper-posisjon langsved veggen ;-)

Tenk deg at du ønsker å sette opp høyttalerene slik at de ikke kommer i skygge på noen måter. Dvs uansett plassering så skal det ikke komme noe møbler eller personer som skygger direkte fra høytaler. Derfor ville jeg tenkt litt på å skrudd dem fast litt opp på skråtaket, pekende skrått mot sitteposisjon, men allikevel ikke så høyt at skråtaket trekker dem for langt inn i rommet.
    Jeg har funnet løsningen på opphengsproblemene; foten kan festes flere steder på satelittene, og vinkles i alle retninger. Om jeg henger høyttalerne opp ned får jeg montert de i skråtaket, og da kan de vinkles slik at de sikter mot sitteposisjon. Iom. at det er Coax-høyttalere har det ingen betydning hvilken vei de henger. Grillen kan til og med snus 180 grader, slik at logoen blir riktig vei selv om høyttalerne henger ned fra taket!

Med ny plassering blir akustisk senter i høyttalerne 110cm over gulv, fortsatt ikke ideellt, men mye bedre enn 85cm. Spørsmålet er fortsatt hvor høyt bør jeg plassere surround back? Samme høyde som surround, eller bør jeg kompensere for lav surroundplassering med å henge surr.back på de anbefalte 160cm over gulv?

Side 26 av 33 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •