Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 33 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 660
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    kjenner at jeg får mer og mer lyst til å flytte fra leilighet i oslo sentrum og kjøpe meg hus med loft eller kjeller!

Gjør det! Skjønner ikke at noen vil bo i Oslo, iallefall ikke etter jeg var der for to uker siden og rett og slett ble overfallt av nye landskvinner som ville gi meg "good time". Vi tror vi har problemer med tiggerne her i Trondheim, men i forhold til Oslo er vi rene kardemomme by!

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Takk!

Det er for lyddempingens skyld ja, -alle de indre veggene står oppå det flytende gulvet, og er dermed ikke i direkte kontakt med resten av huset. De yttre kneveggene er også med på å støtte opp takstolene.
    Jeg kan banke ganske hardt i "innerskallet" uten at det høres i stua under, banker man i ytterskallet høres det minst like godt i etasjen under som i rommet man står i.
    Jeg tok en test med slagbor på en gipsplate, først på undergulvet, så på det flytende gulvet. Det er STOR forskjell, selv om jeg skulle ønske enda mer demping enn det høres ut til å bli. Spent på hvordan resultatet blir mtp musikk da, slagbor er jo en forholdsvis ekstrem måte å teste på.

Lykke til med eget loft!
    Skal du ha rom i rom løsning? Vært inne på samme tanken med vegg på flytende gulv. Hadde dog tenkt å ha lydbøyler i tak og vegger. Tenkte rom i rom ble å stjele mye...rom

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Skal du ha rom i rom løsning? Vært inne på samme tanken med vegg på flytende gulv. Hadde dog tenkt å ha lydbøyler i tak og vegger. Tenkte rom i rom ble å stjele mye...rom
    Det stjeler en del plass ja, hos meg stjeler det ca 30cm. i bredde og lengde på rommet. Gulv og vegger blir rom-i-rom, taket blir den store flaskehalsen.
    Jeg er allerede på smertegrensa mtp takhøyde, så jeg kan ikke lekte ned taket i tillegg til lydgulvet. Jeg vurderer green-glue e.l mellom platelagene i taket for å få dempet mest mulig, men det blir uansett ikke like lydtett som veggene og gulvet. En del lyd vil nok gå via tak-takstol-vegg og ned i rommene under også, men jeg har rett og slett ikke noe valg. Uansett så vil løsningen jeg har valgt være MYE bedre enn 50-talls vegger og gulv, slik det var opprinnelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at noen vil bo i Oslo
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på hvordan resultatet blir mtp musikk da, slagbor er jo en forholdsvis ekstrem måte å teste på.
    Mitt rom er jo veldig likt ditt utgangspunkt og jeg har dobbelt flytende gulv.

Jeg kan fint se film med sub på kvelden uten å vekke minsteman som ligger rett under.

Jeg la mye arbeid å få det 100% tett, og "perfekte" acrylfuger.

Det rommet som ikke er ferdig på loftet hører du forskjell på om du går med sko eller barfot under som en sammenligning.

Utifra bildene burde du treffe noelunde tilsvarende.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Mitt rom er jo veldig likt ditt utgangspunkt og jeg har dobbelt flytende gulv.

Jeg kan fint se film med sub på kvelden uten å vekke minsteman som ligger rett under.

Jeg la mye arbeid å få det 100% tett, og "perfekte" acrylfuger.

Det rommet som ikke er ferdig på loftet hører du forskjell på om du går med sko eller barfot under som en sammenligning.

Utifra bildene burde du treffe noelunde tilsvarende.
    Det høres lovende ut! Du har ikke lydbøyler e.l i taket altså? Hvor gammelt er huset/takkonstruksjonen din?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir ikke helt komfortabel med å ikke ha noen form for lydtiltak i taket..

Er det noen som vet av noen form for "lydlekter" jeg kan bruke mellom takstoler og platelag? Jeg må jo uansett lekte med 23x48mm lekt på tvers av takstolene for å rette av taket, og for alt jeg vet så finnes det løsninger alá lydbøyler bare at det er hele lekter, beregnet på slikt...? Det finnes jo stålstendere for vegg som har gode egenskaper mtp lydoverføring..

Ekstremt dårlig forklart, men jeg håper alikevel noen har et godt tips å komme med!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare bruke lydbøyler da?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hvorfor ikke bare bruke lydbøyler da?
    Før det første; Takhøyde. Lydbøylene bygger ca25mm, i tillegg må lekta være min. 30mm ved bruk av lydbøyle.....
    jeg er allerede nede på 207-210cm på det høyeste...

Jeg ringte Rockwool for å høre hva de mente om lydbøyler i skråtak. "ØØØØØØØØØØØØØøøøøøøøøøøøøøøhhhh... De er jo ikke... beregnet på det da......" Når han fikk summet seg litt så konkluderte han med at virkningen iallefall blir vesentlig forringet ved montering i skråtak. I tillegg må jeg jo lekte på tvers av takstolene, og da vil belastningen på lydbøylene komme på tvers av den retningen de er lagd for å fjære. Han konkluderte med at det ikke vil være hensiktsmessig med lydbøyler i skråtak, og når de som selger "dritten" sier jeg ikke får nytte av det, må jeg nesten tro på det..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres lovende ut!
    Alltid sunt å ta det med en klype salt, klart man er fornøyd når man har gjort det selv.

Men så langt har jeg kun vekket sinnet i dama, i motsettning til småtassene.

Du har ikke lydbøyler e.l i taket altså?
    Nix, kun følgende:

- Luftlomme
    - Asfalt
    - 70cm glava + 50cm + 50cm
    - Plast
    - Gips
    - Strie
    - Maling

Hvor gammelt er huset/takkonstruksjonen din?
    56 modell meg kjent.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok være lurt å høre på produsenten ja (i alle fall hvis de på førstelinje-support vet hva de snakker om (noe som langt i fra er tilfelle bestandig...)).

Når det gjelder lydbøyler i skråtak, så vil de jo ikke bygge så voldsomt mye mer (2 cm?), men jeg ser jo at hver mm teller når du har så lite å gå på i utgangspunktet..

Når du snakker om "lyd-lekter" så finne det jo slik som dette:

AVshop.no / Auralex Resilient Channel "rom-i-rom" Elementer (24stk)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    - 70cm glava + 50cm + 50cm
    Ikke rart du har god isolering!!!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før det første; Takhøyde. Lydbøylene bygger ca25mm, i tillegg må lekta være min. 30mm ved bruk av lydbøyle.....

Jeg ringte Rockwool for å høre hva de mente om lydbøyler i skråtak. "ØØØØØØØØØØØØØøøøøøøøøøøøøøøhhhh... De er jo ikke... beregnet på det da......" Når han fikk summet seg litt så konkluderte han med at virkningen iallefall blir vesentlig forringet ved montering i skråtak. I tillegg må jeg jo lekte på tvers av takstolene, og da vil belastningen på lydbøylene komme på tvers av den retningen de er lagd for å fjære. Han konkluderte med at det ikke vil være hensiktsmessig med lydbøyler i skråtak, og når de som selger "dritten" sier jeg ikke får nytte av det, må jeg nesten tro på det..
    Hmm....dette var interessant. Har hele tiden sett for meg å bruke lydbøyler i tak og vegger.Byggesaker skulle sjekke nærmere, men nå ble jeg litt skeptisk. Er glava sine da, men kan ikke være store forskjellen. Avshop har vel noen stålbøyler til gips som man kan bruke? Har ikke link her, skriver fra tlf.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart du har god isolering!!!
    1m og 70cm tykk isolasjon hjelper nok på lyddempingen ja..

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm....dette var interessant. Har hele tiden sett for meg å bruke lydbøyler i tak og vegger.Byggesaker skulle sjekke nærmere, men nå ble jeg litt skeptisk. Er grava sine eller, men kan ikke være store forskjellen. Avshop har vel noen stålbøyler til good som man kan bruke? Har ikke link her, skriver fra tlf.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når du snakker om "lyd-lekter" så finne det jo slik som dette:

AVshop.no / Auralex Resilient Channel "rom-i-rom" Elementer (24stk)
    Det der er kanskje en løsning ja.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt slike til mitt rom, men har ikke montert de enda, du er jo langt forran meg så prøv gjerne de du også så kan jeg lære av dine feil!!

Stian

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Jeg har kjøpt slike til mitt rom, men har ikke montert de enda, du er jo langt forran meg så prøv gjerne de du også så kan jeg lære av dine feil!!

Stian
    sitter å venter på dere begge jeg...
    Skal ha 30cm isolasjon i taket, så derfor tenkte jeg det var god plass til lydbøyler.
    Viser det seg at lydbøyler ikke er et bra alternativ må man vel satse på slike skinner. Hvordan blir dette hvis man skal ha 2lag med gips forskjøvet med 30cm?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard

Stian

Jeg må gå en runde med meg selv ang. "resilient channels". Jeg trenger ca. 30stk, og de leveres selvsagt i pakker på 24....... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir ikke helt komfortabel med å ikke ha noen form for lydtiltak i taket..
    Hvorfor, det er vel et loft du har, og det er vel bare lyden nedover som reelt du må ta hensyn til ?

Side 21 av 33 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •