Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 33 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 660
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bredden blir 470cm når alt er ferdig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette blir jo meget, meget bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Selve turen var lite fornøyelig, og jobben med å bære 1200kg material opp 2,5 etasjer i ei altfor smal trapp var heller ikke gøy. Historien om turen derimot, den er morsom! (I ettertid)
    Jeg gikk ned 4 kilo under bygge prossesen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Jeg gikk ned 4 kilo under bygge prossesen

Jeg har holdt på så lenge med dette prosjektet at jeg har gått både opp og ned 4kg, mange ganger.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går da fremover på et vis, selv om Murphy lusker i kulissene hver gang noe skal gjøres. Forrige helg var planen å fortsette med innerveggene. Halvveis i frontveggen tømte sambo'n en kasseroll med kokende vann utover seg, så da ble det ikke gjort mer den helga. Jeg har fått gjort en del denne helga, nye bilder kommer snart!

Over til noe annet; nå har prosjektet kommet så langt at jeg må bestille det som trengs av kabler etc. I den sammengheng trenger jeg tips til HDMI-kabler som ikke koster skjorta, som takler full-HD+HD-lyd, samt er greie å trekke i 32mm K-rør. Jeg trenger en kable på 7-8m og en på 10m. Jeg ser at f.eks Ebay flyter over av HDMI-kabler, men jeg håper å kjøpe noe som er prøvd og funnet å fungere.

Tips?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper da jeg er nødt til å bestille kabler ASAP.

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Det går da fremover på et vis, selv om Murphy lusker i kulissene hver gang noe skal gjøres. Forrige helg var planen å fortsette med innerveggene. Halvveis i frontveggen tømte sambo'n en kasseroll med kokende vann utover seg, så da ble det ikke gjort mer den helga. Jeg har fått gjort en del denne helga, nye bilder kommer snart!

Over til noe annet; nå har prosjektet kommet så langt at jeg må bestille det som trengs av kabler etc. I den sammengheng trenger jeg tips til HDMI-kabler som ikke koster skjorta, som takler full-HD+HD-lyd, samt er greie å trekke i 32mm K-rør. Jeg trenger en kable på 7-8m og en på 10m. Jeg ser at f.eks Ebay flyter over av HDMI-kabler, men jeg håper å kjøpe noe som er prøvd og funnet å fungere.

Tips?
    Clas Ohlson.
    Billige, bra skjerma og fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ebay Fungerer utmerket Billig!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger litt mer spesifikke tips, og ikke utifra at de ser kule ut på bilder.
    At ALLE de 44.000 HDMI-kablene fra Ebay fungerer topp på 1080p+HD-lyd nekter jeg å tro på.
    Jeg kjenner folk som har løst sine bildeproblemer med å bytte fra clas ohlson-kabler til dyrere (les:bedre) kabel, så Clas Ohlson stoler jeg ikke på når det er snakk om så lange lengder, og at det skal takle både HD-lyd og -bilde.
    Det er som sagt snakk om 7,5 og 10m lengder, og kablen skal inn i vegg, så det er viktig at dette fungerer 100% fra starten av.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min kino så tror jeg at jeg kommer til og gå for DreamScreen Stealth HDMI fra AVShop.no, disse skal være av høy kvalitet og til en bra pris..
    Det ser også ut til at man kan demontere dekselet rundt HDMI stikket så da må det jo være mye lettere og trekke i rør!

Bilde er kopiert fra AVShop

jeg tenker også at det er positivt at det er 1.4 standard. jeg skal ikke bruke 3D med det første men kabelen skal jo klare og sende mye mer informasjon enn en 1.3 standard kabel!

Stian

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    I min kino så tror jeg at jeg kommer til og gå for DreamScreen Stealth HDMI fra AVShop.no, disse skal være av høy kvalitet og til en bra pris..
    Det ser også ut til at man kan demontere dekselet rundt HDMI stikket så da må det jo være mye lettere og trekke i rør!

Bilde er kopiert fra AVShop

jeg tenker også at det er positivt at det er 1.4 standard. jeg skal ikke bruke 3D med det første men kabelen skal jo klare og sende mye mer informasjon enn en 1.3 standard kabel!

Stian
    De der er sikkert knallbra, men jeg har et håp om å komme ut på ca. halve prisen av disse du linker til.. 1.4 er vel og bra, men slik det ser ut nå så blir vi ikke boende i dette huset mye mer enn et års tid, og jeg kommer ikke til å kjøpe 3D-projektor på den tiden iallefall.

Men takk for at du tar deg tid til å hjelpe uansett!

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flere alternativer jeg..

Jeg kjøpte en kabel på 10m fra DX, som jeg bruker vis jeg vil koble opp laptoppen i stua, den er trukket i veggen. jeg har ikke brukt den mye men har vell spillt av ett par HD filmer fra pc`n uten problemer..

Her får man ihvertfall mye kabel for pengene!

Stian

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til de som har bidratt med innspill ang. HDMI-kabler! Jeg har imidlertid funnet ut at jeg får tak i Supra gjennom jobb, så det blir 1.4-kabler fra de. Da er jeg rustet for fremtiden på den siden iallefall!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor milepæl er nådd, ENDELIG er jeg ferdig med alt stenderverk! Det er ubeskrivelig godt å være ferdig med såpass mye av grovarbeidet.
    Nå blir det draging av K-rør fremover, det blir godt med noe annet enn snekring en stund.
    Som alltid er det mer spennende med bilder enn tekst:

Ytterskallet til bakveggen ferdig ryddet og støvsugd:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-ytterskal-isolering-jpg

Isolasjon på plass i ytterskallet:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-isolert-ytterskall-jpg

På med barkduk for å hindre at isolasjonen faller sammen med tiden. Jeg har brukt et sted mellom 3500 og 4000 stifter på barkduken til hele rommet
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-ytterskall-isolert-jpg

Første del av innerskallet klar til montering. Bakveggen ble lagd i tre deler som ble skrudd og limt sammen, samt skrudd og limt til gulvet.
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-limes-til-gulv-jpg

2 av 3 deler ferdig og montert:
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-tredjedeler-jpg

Og her er bakveggen "ferdig"!
    Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-bakvegg-ferdig-jpg

Til slutt tar jeg med et bilde av frontveggen også. Pga div ulykker og uforutsette ting i hjemmet tok den en uke lenger enn planlagt, og ikke ble det tatt bilder under byggingen heller. I tillegg gjorde jeg en grov bommert mtp målene på toppdrageren, jeg trodde jeg husket målene fra en søndag til neste, men nei da... Konsekvensen vises med skrutvinger o.l remedier for å få plateslag høyt nok opp mot taket..

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-frontvegg-ferdig-jpg

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk du litt mere rom følelse tenker jeg!!
    Gratulerer så mye!

Stian

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med milepælen! Mulig det er nevt tidligere, men jeg har ikke fått det med meg. Noen spesiell grunn til at du lager doble knevegger inn til bodene? Pga lydisolering? Følger spent med på denne tråden, da jeg selv så vidt er begynt med eget loft.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Grattis med milepælen! Mulig det er nevt tidligere, men jeg har ikke fått det med meg. Noen spesiell grunn til at du lager doble knevegger inn til bodene? Pga lydisolering? Følger spent med på denne tråden, da jeg selv så vidt er begynt med eget loft.
    Takk!

Det er for lyddempingens skyld ja, -alle de indre veggene står oppå det flytende gulvet, og er dermed ikke i direkte kontakt med resten av huset. De yttre kneveggene er også med på å støtte opp takstolene.
    Jeg kan banke ganske hardt i "innerskallet" uten at det høres i stua under, banker man i ytterskallet høres det minst like godt i etasjen under som i rommet man står i.
    Jeg tok en test med slagbor på en gipsplate, først på undergulvet, så på det flytende gulvet. Det er STOR forskjell, selv om jeg skulle ønske enda mer demping enn det høres ut til å bli. Spent på hvordan resultatet blir mtp musikk da, slagbor er jo en forholdsvis ekstrem måte å teste på.

Lykke til med eget loft!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, ca. samme mål om mitt loft også. Kommer nok til å lese denne tråden her på nytt når jeg skal lage meg musikk-rom oppe på loftet.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner at jeg får mer og mer lyst til å flytte fra leilighet i oslo sentrum og kjøpe meg hus med loft eller kjeller!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Dette blir bra, ca. samme mål om mitt loft også. Kommer nok til å lese denne tråden her på nytt når jeg skal lage meg musikk-rom oppe på loftet.
    Det er morsomt at folk finner inspirasjon i denne tråden, det er faktisk en motivasjonsfaktor når det butter imot.
    Når vi engang flytter herfra håper jeg inderlig at jeg får et kjellerrom til rådighet, det er MYE mer jobb å bygge på loft mtp skråtak, enn å holde på i en firkantet rom. Ikke for å skremme deg, men slik er nå engang realitetene.

Side 20 av 33 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •