Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 33 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 660
    Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg formulerte meg nok litt dårlig. Det jeg er på utikk etter, er kontakter som kan felles inn i en plate ala RuneW's konstruksjon.

Der kommer jeg ikke i mål med Elkos system. Prisen er også en faktor, elko tar 500kr for noe man får (dvs, håper å finne) på ebay til 50..

Den biltema-saken hadde vært perfekt på veggen der jeg skal ha pc'en, hadde den bare hatt TO uttak.... :/
    Uansett var det bra du kom med flere forslag, det minte meg på at jeg også trenger en slik kontakt for parabolsignal!

Om jeg ikke finner andre alternativ, blir det nok elko-løsninger ved pc og projector, der jeg skal ha kun 2-3 tilkoblinger på minst mulig plass.
    Er det noe sånt du er ute etter?
    Neutrik NAHMDI-W-B HDMI Chassis Panel Connector Black - eBay (item 220504383745 end time Nov-12-09 00:22:43 PST)

F.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg formulerte meg nok litt dårlig. Det jeg er på utikk etter, er kontakter som kan felles inn i en plate ala RuneW's konstruksjon.

Der kommer jeg ikke i mål med Elkos system. Prisen er også en faktor, elko tar 500kr for noe man får (dvs, håper å finne) på ebay til 50..

Den biltema-saken hadde vært perfekt på veggen der jeg skal ha pc'en, hadde den bare hatt TO uttak.... :/
    Uansett var det bra du kom med flere forslag, det minte meg på at jeg også trenger en slik kontakt for parabolsignal!

Om jeg ikke finner andre alternativ, blir det nok elko-løsninger ved pc og projector, der jeg skal ha kun 2-3 tilkoblinger på minst mulig plass.
    Du vil ALDRI finne Elko på ebay.

Dessuten, prøv å gå rett til Elko. Kan nok være fare for at det er billigere å handle rett fra de.

Jeg tør forøvrig ikke å tenke på hvordan det er å koble dette panelet..

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Neutrik NAHDMI-W-B - HDMI chassis / Kontakter/Plugger / Kabler og plugger / Belco.no - Lyd, lys og scenevarehuset på nett

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi'n! Takk for hjelpa, nå mangler bare RJ45 og parabol så er jeg i mål.

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Du vil ALDRI finne Elko på ebay.

Dessuten, prøv å gå rett til Elko. Kan nok være fare for at det er billigere å handle rett fra de.

Jeg tør forøvrig ikke å tenke på hvordan det er å koble dette panelet..
    Ikke Elko, men like gode løsninger til en brøkdel av prisen, så lenge man er villig til en del leting etter deler og jobben med montering.

Jeg har gode priser på Elko via min elektriker, men det blir for rotete å bruke elko til:
    2xRJ45
    8 par høyttalertilkoblinger
    2xHDMI
    5xRCA

Det blir MANGE veggbokser det..! Målet er å få alt på samme panel, noe alá RuneW's løsning.
    Å koble opp ET panel med alle tilkoblingene blir ikke større jobb en å koble opp 10-12 sentralplater med et par kontakter i hver..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en 2x rj45 til 98kr...

- HCS Electronics

satelitt vegguttak:
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    her er en 2x rj45 til 98kr...

- HCS Electronics

satelitt vegguttak:
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    De der er også beregnet for montering i veggboks, dessverre. Som sagt er jeg ute etter løse kontakter, jeg vil ikke ha 10-12 veggbokser bak racket.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så snart jeg sluttet å søke etter ting som var "tilgjengelig for Norge", dukket riktig produkt opp.
    Neutrik RJ45 Chassis Cat5 Data chassis connector Black - eBay (item 380128994065 end time Dec-01-09 04:46:53 PST)

Den leveres til Norge den, så det ser ut som søkefunksjonen hos eBay ikke er så bra som man kunne ønske.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi'n! Takk for hjelpa, nå mangler bare RJ45 og parabol så er jeg i mål.

Ikke Elko, men like gode løsninger til en brøkdel av prisen, så lenge man er villig til en del leting etter deler og jobben med montering.

Jeg har gode priser på Elko via min elektriker, men det blir for rotete å bruke elko til:
    2xRJ45
    8 par høyttalertilkoblinger
    2xHDMI
    5xRCA

Det blir MANGE veggbokser det..! Målet er å få alt på samme panel, noe alá RuneW's løsning.
    Å koble opp ET panel med alle tilkoblingene blir ikke større jobb en å koble opp 10-12 sentralplater med et par kontakter i hver..
    Det jeg mente med vanskelig å koble, var den fra Elko. Så mye inn i så liten boks.
    Dette har du nok en løsning på, RuneW's løsning ser bra ut den.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger et råd fra snekkergutta her.

For å få litt fortgang i byggingen, vurderer jeg mer lettvinte løsninger enn å kubbe spikerslagene mellom takstolene, iallefall i skråtaket og på kneveggene. I den flate delen av taket kommer jeg ikke unna å kubbe imellom hanebjelkene for å beholde mest mulig takhøyde.

Jeg legger ved et bilde for å illustrere hva jeg tenker på, er det en god løsning å lekte 23x48mm langs de røde strekene (120cm fra hverandre) og de blå for spikerslag i start/slutt av hver plate? Da slipper jeg å må spesiallage absolutt alle spikerslag, det er jo forskjellig avstand mellom ALLE takstolene her..
    Det er sikkert enklere måter å gjøre dette på, derfor håper jeg på innspill fra dere her! Jeg har oppdaget at jeg har en enestående evne til å se hvordan ting bør gjøres, ETTER at jeg har gjort de på en helt annen måte..... :???:
    Som f.eks å sette opp stendere FØR jeg kledde taket med gips....

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-spikerslag-kino-jpg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er det like greit å kjøre 240cm mellom de røde lektene, og snekre blå lekter på hver takstol? (Om noen skjønte den, blir jeg imponert! )

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er det like greit å kjøre 240cm mellom de røde lektene, og snekre blå lekter på hver takstol? (Om noen skjønte den, blir jeg imponert! )
    Jeg synes det er en mye bedre ide siden du dar får støtte bak mer av spikerslagene dine.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legge platene på en måte da mener du?
    Ser ikke noe problem i det. Vil hvertfall spare deg for en del jobb! Om du gjør dette ville jeg brukt 36x48 lekter. Får du det litt stivere. om taket ditt ikke er rett så skal jeg lære deg en utrolig lettvint måte å rette det på. Si fra om du vil lære en liten yrkeshemmelighet.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doser_86
    Får du det litt stivere. om taket ditt ikke er rett så skal jeg lære deg en utrolig lettvint måte å rette det på. Si fra om du vil lære en liten yrkeshemmelighet.
    Det syns jeg var et utrolig ledende spørsmål!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om taket ditt ikke er rett så skal jeg lære deg en utrolig lettvint måte å rette det på. Si fra om du vil lære en liten yrkeshemmelighet.
    Det er bare å komme med det, det er sikkert fler enn meg som har nytte av innspill fra en fagmann!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legge platene på en måte da mener du?
    Ser ikke noe problem i det. Vil hvertfall spare deg for en del jobb! Om du gjør dette ville jeg brukt 36x48 lekter. Får du det litt stivere.
    Jeg har garasjen full av 23x48, så jeg håper det kan brukes....?
    Fortell meg gjerne hvordan DU ville kledt taket mitt, for å beholde mest mulig takhøyde, men samtidig bli minst mulig jobb..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei blir den tykke kabelen så går på tvers fjernet?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei blir den tykke kabelen så går på tvers fjernet?
    Der var du ja

Kabelen ble strømløs for 14 dager siden, og skal fjernes. Det samme med røret til venstre i bildet, det blir felt ned i gulvet, opp i kneveggen/skråtaket og ut der du ser det går ut på bildet. Det blir altså "rene" takstoler, til opplysning har INGEN av de samme senteravstand, det der derfor jeg blir fristet til å lekte utenpå istedet for å kubbe imellom, det tar så mye tid å kappe kubbingene når jeg må ha ca. 60 av dem, alle i forskjellig størrelse..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, da bare legger du hele lengder av liggende lekter hver for hver 60cm.
    utenpå taksperra fra ene til andre ende av rommet.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter du har skrudd opp den første gipsplata så har du en ende som det ikke er spikerslag til... der bare putter du inn en lengde med lekte på ca 50 cm å skrur denne fast på enden av gipsen slik at det blir spikerslag for platen ved siden av.
    det blir ca slik du har bilde de blå lengdene blir bare ca 50cm for de røde lengdene må ligge på hver 60 cm..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter du har skrudd opp den første gipsplata så har du en ende som det ikke er spikerslag til... der bare putter du inn en lengde med lekte på ca 50 cm å skrur denne fast på enden av gipsen slik at det blir spikerslag for platen ved siden av.

For å sjekke at jeg forstår deg riktig; Jeg lekter liggende CC60cm (Røde lekter), og fester ei lekt på ca. 50cm der hvor jeg har markert med blått? Trenger jeg ikke spikerslag stående midt på hver plate hvis jeg gjør det slik?

Piriums loftskino -Bilder av ferdig rom!-lekter-kino-jpg

Side 12 av 33 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •