Husbygging - Lyd i fokus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Husbygging - Lyd i fokus

Jeg bygger hus dette året og har tittet på et par lyd-løsninger , av typen "In-wall" (Sonos og Bose). Målet mitt er å ha god lyd i de fleste rom, og en 5.1 løsning e.l. ved TV'n. Er det noen her med erfaringer med disse systemene, eller noen anbefalinger å komme med? Har også sett på innfelt høytalere på Oslo HiFi-Center.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha lyd er in wall løsningen. Skal du ha god lyd er det ikke løsningen. Ikke fordi det ikke er mulig, men fordi det er praktisk talt aldri laget.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel også hvike krav man stiller. Det er mulig å få god lyd for mange med in-wall, men det krever god planlegging. Mange anerkjente leverandører leverer løsninger som vil gi flotte resultater. Man kan til og med få subwoofere for in-wall. å få like god lyd fra in-wall som med tradisjonelle løsninger er jeg nok som snickers tvilende til, men det må man nesten godta. belønningen er jo tross alt en lekker løsning som ikke tar opp areal. man kan også få en stor grad av brukervennlighet med å sette opp musikkservere og styringssystemer som gjør at man kan få full tilgang over hele huset. kombinerer man dette med full styring av lys og varme, inkludert en smekker fjernstyrt gasspeis, er det nok mange som vil vri seg av misunnelse her, meg inkludert.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygger med full EiB/DALI Lys og varme styring fra ABB, og når det kommer til lyd har jeg ikke råd til å være fullt så eksklusiv i mine valg. Ettersom jeg bygger i stor grad selv, har jeg muligheten til god prosjektering. Tanken var å bruke MDF kasser for inlemming av elementene i vegger og tak og trekke med meg kabler til de respektive stedene.

Er ikke ute etter High End for alle penga, men som sagt god lyd i de fleste rom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •