Akustikk problemer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hehe

snodige saker.
    okei.. nå har eg prøvd å bytte om kontaktan bak høyttaleran. eg har prøvd å plassere dem annerledes. så da e d væl bare å kjøpe akustikkplater da? er vel ikke anna som hjelpe?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2000
    snodige saker.
    okei.. nå har eg prøvd å bytte om kontaktan bak høyttaleran. eg har prøvd å plassere dem annerledes. så da e d væl bare å kjøpe akustikkplater da? er vel ikke anna som hjelpe?

Verdt et forsøk, ikke store utgiften

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation hvor

får jeg bestilt akustikk plater??
    har vært på Rockwool sine nettsider. men dær e det bare guider og forklaringer osv.. ikke nåkka bestillingsskjema eller lignende.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2000
    får jeg bestilt akustikk plater??
    har vært på Rockwool sine nettsider. men dær e det bare guider og forklaringer osv.. ikke nåkka bestillingsskjema eller lignende.

Tror det er billigere og gå direkte til nærmeste trevareforhandler......så kan du levere tilbake det du ikke trenger også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bor på landet

så kan være et godt stykke til nærmeste trevarehandler.. går det ann å bestille via nett? i det hele tatt?
    takk for rask respons!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg rett og slett ikke, er ganske uhamlige å sende i posten disse platene men viss du ringer en trevareforhandler og sier du skal ha en pakke så er det stor mulighet for at de har en bil som skal din vei i nærmeste fremtid

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile okei. :)

takk for hjelpen! blir nok å ringe en trevarehandel i nærmeste framtid å sjekke priser og slikt. takk for all hjelpen og tips dere har kommet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile :-D fant feilen! :-D

men er ganske flau da. ops: hehe
    har fått meg en liten lærepenge. alltid dobbelsjekk kabler og slike småting.
    sjekket + - på M65ene tidligere i uka. Men var vel ikke nøye nok.
    så på en måte har jeg klart å koble feil. ops: heheh
    byttet om på + - og da var bassen dær!:-D hehe
    Men har jo lært mye da! mange hjelpsomme sjeler her på forumet og gleder meg nesten til neste problem ettersom man enkelt får svar hær på forumet.
    Tusen takk for all hjelp!!! :-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda....fort gjort:-D Man lærer av sine feil!

Flott du fikk det til da

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Helt riktig, når du spiller musikk så skal det føles som du er tilstede, for meg vil det si at stemmen er i midten foran mens ulike instrmenter kan plasseres rundt i spekteret. Trommer feks. bak vokalisten, gitar på ene siden. bassgitar på andre. Og stemningen er det viktigste, Du skal heller ikke føle at lyden kun kommer forfra, men mer fra ørene dine og utover så i en bue foran deg. Derfor er jeg litt motstander av vinkling vinklingen ødelegger dette enorme perspektivet. Å høre Roger Waters og få en smell i bakhodet fra 2 høytalere i front er nirvana:twisted:
    Jeg har vinklet mine høyttalere og jeg opplever alt det du beskriver... Det er vel egentlig alt etter som hvilke høyttalere man har om man trenger å vinkle de, det er ihvertfall min erfaring.

Men apropo bassfeller, fjerner de bassen eller hjelper de til med å spre bassen i rommet? Jeg vil jo ikke ha mindre bass for å si det slik... :roll:

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg har vinklet mine høyttalere og jeg opplever alt det du beskriver... Det er vel egentlig alt etter som hvilke høyttalere man har om man trenger å vinkle de, det er ihvertfall min erfaring.

Men apropo bassfeller, fjerner de bassen eller hjelper de til med å spre bassen i rommet? Jeg vil jo ikke ha mindre bass for å si det slik... :roll:

Horn har en helt annen spredningskarateristikk. Men det kan gå bra med heftig toe in på domer også. Det enkleste er og prøve seg frem selv. Det viktigste er og spille høyt :twisted:

Bassfeller "tørker" opp bassen. Det kan virke mindre ja, men det vil gjøre den mer definert. Om det i det hele tatt er nødvendig er en annen sak. Er du nøgd med bassen så la det være

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassfeller "tørker" opp bassen. Det kan virke mindre ja, men det vil gjøre den mer definert. Om det i det hele tatt er nødvendig er en annen sak. Er du nøgd med bassen så la det være
    Hvis du har problemer med utfasing av bassen så vil rett plasserte/dimensjonerte bassfeller faktisk gjøre at du får mer bass. Et tips er å stable glavaruller i hjørnene av rommet, med plasten på. Ser jo såklart ikke ut, men da får du i hvert fall hørt effekten av å absorbere litt av bassen i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips er å stable glavaruller i hjørnene av rommet, med plasten på. Ser jo såklart ikke ut, men da får du i hvert fall hørt effekten av å absorbere litt av bassen i rommet.
    Godt tips ! Enkel mulighet for å se hvilken effekt man kan håpe på

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Hvis du har problemer med utfasing av bassen så vil rett plasserte/dimensjonerte bassfeller faktisk gjøre at du får mer bass. Et tips er å stable glavaruller i hjørnene av rommet, med plasten på. Ser jo såklart ikke ut, men da får du i hvert fall hørt effekten av å absorbere litt av bassen i rommet.

Det har du selvfølgelig helt rett i, det vil rette på fasen. Dog vil jeg heller annbefale og trekke de med ett salgs stoffmateriale fordi plasten kan skape noen grusomme refleksjoner om du er skikkelig uheldig. Men da oppover i frekvensene

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bass nok i massevis der jeg har ht'ene i stua nå, enda jeg sitter midt i rommet på en måte. Men jeg har prøvd å flytte anlegget til en annen del av stua der jeg har vegger så jeg kan henge opp bakhøyttalere, der ble bassen (fra frontene) sinnsykt dyp midt i rommet der sofaen skal stå, men jeg mistet nesten alt trykket! :shock:

Derfor lurer jeg på om en bassfelle i hvert hjørne bak meg vil hjelpe?

Det viktigste er og spille høyt :twisted:
    Hehe... :twisted:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •