Bygge solid bakvegg til plus/ 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge solid bakvegg til plus/ 2

Hei

Har akkurat nå begynt å rydde ut av et uthus jeg skal ha kino i. Det viktigste med rommet er at bassen skal sitte skikkelig. Derfor lurer jeg nå på hva som burde være bak subben. Subben skal stå i et hjørne mot en halvvegg og mot en bærevegg.

Jeg har derfor tenkt litt på å gjøre denne halvveggen kraftig slik at den vil opføre seg som en bærevegg evt. murvegg. Spørsmålet er bare hvordan? HVordan burde jeg bygge opp halvveggen?

Demeping av rommet er jo også noe annet som påvirker bassen. Planen hittil er følgende: Dekke hele taket (i kinodelen) med ecophon somba x-bass. Legge teppe på gulvet (for diskant). La veggene være bare og etterhvert kjøpe akustikk plater og bass feller. Jeg har også tenkt til å runde av hjørnene i front og legge glava inni, med litt luftrom bak.

Høres dett bra ut? er det noe jeg gjør feil ved å gjøre dette? Dette er første gang jeg bygger kinorom og jeg vil ikke gjøre noe feil, som ikke kan rettes opp igjen.

Jeg legger til noen bilder av rommet i sketchup, så dere skjønner hvor jeg har tenkt å ha sub og hvordan den halvveggen vil være

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen?