Heisann godtfolk. jeg vet dette sikkert er postet tusen ganger før, men jeg ønsker å samle litt info for min egen del i en egen post, og så kanskje jeg får oppdatert den litt etterhvert også med bilder og slikt. Det er ett par tre ting jeg lurer litt på sånn i første omgang.

1: Jeg har skjønt det slik at ett kinorom burde være passelig dødt med tanke på akustikk. Det som er tingen, dette er ett rom i ett hus hvor kun jeg bor, så det er ikke noe problem om lyden høres i andre rom heller. MEN, det store men'et mitt er: er det noen fordel for min egen del om jeg lydisolerer rommet, med tanke på bedre lyd i rommet når jeg ser på film og lignende? hører på musikk eventuelt.

2: Rommet er ikke helt firkanti. Eller, dvs. jeg har en liten innhuk der døra mest sannsynligvis kommer til å være. Jeg har også tenkt å stable alt av elektronikk i ett rack der, slik at lysene ikke blir sjenerende når jeg ser film. Men, burde jeg lage skråtak i rommet? bare sette opp noen stendere for å endre litt på strukturen i rommet? Det er ikke noen nevneverdig store problemer for meg å gjøre det, da jeg kan snekre selv. Vil det være fordelaktig å gjøre det slik?

3: Lys: dette skal jeg klare å lese meg fram til selv, men er det noen som vet om en dimmer som kan styres av Logitech Harmony 525 kontroller? Har ikke klart å lese meg fram til det her på forumet enda. :|

Det tror jeg er alt for denne gang. Dette er som sagt i en planlegging/vurderingsfase pr i dag, så det blir å ta litt tid før eventuelt bilder og slikt dukker opp.