Prosjekttråd: Anlegg i ny stue, oppsett og kabelføring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjekttråd: Anlegg i ny stue, oppsett og kabelføring

Hei,

Skal flytte og har da denne delen av stua(se bilde) tilgjengelig for hjemmekino.
    Høy WAF, men allikevel ikke altfor dyrt er nok stikkordene for dette prosjektet.
    Rommet til venstre på bildet skal bli kontor/datarom. Lurer derfor på å plassere største delen av anlegget der inne. over stua er det loft, men har ikke fått sjekket enda om det er lagt gulv eller ikke på dette loftet.

Mine tanker foreløpig er:
    Takboks like bak prosjektor. til bildesignaler og bakhøytalere.
    Disse ledningene kan da gå over loftet og ned i kanten av kontoret.
    I tillegg til lerret ned fra taket vil det nok bli en liten tv imellom fronthøytallerne. Blir nok derfor endel kabling gjennom veggen mellom fronthøyt. Der tenker jeg å lage hull stort nok til veggboks å sette inn ett rør som er like stort som veggboksen. evt flere mindre rør.

Planen er å komme med en sketchup tegning av rommet etterhvert, litt lettere å forklare da. Men foreløpig er dette et bilde fra hvordan det ser ut idag. Og ja, vi skal bytte farger.

Noe som har gjort noe lignendes tidligere? Noe spesielt man må huske på?
    Må jo ha en RF- fjernkontroll, har tenkt på Harmony 895.
    Lysdemping kan nok bli en utfordring her, så tar gjerne imot tips på det også, men står mye bra info om det allerede på forumet.

På forhånd takk for innspill og god påske.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sketchup og høytalerfeste

Da har jeg fått laget ett sketchup bilde av stua.

Tanken er å ha anlegget ståendes i rommet til venstre på bildet.
    Tenkte egentlig ett 106" lerret, men da blir det bare 30cm på hver side til høyttalerne(Dali 505). det blir kanskje litt lite siden det er en terassedør i ene kanten. Vurderer derfor å gå ned til 96" lerret for å få 15cm ekstra på hver side.

Var å så på stedet i påska. ligger kun rockwool på loftet, så lett å trekke ledning der.

Har også fått sett på veggfester til bakhøyttalerne. Men litt usikker på hvilken type jeg skal gå for.
    noe ala B-tech BT77 som klemmes fast rundt høyttaleren
    eller mer noe av typen Vogel VLB 100 hvor man skrur en plate bak i høyttaleren og "klikker" den på veggfeste. Noen som har gode/dårlige erfaringer med disse festemåtene?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av egen erfaring ville ikke jeg valgt 895. Den er veldig ustabil og man må stå timesvis for å få den til å ligge akkurat i laderen. Den er også litt treig og knotette. Hva med den nye harmony kontrollen som er firkantet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Av egen erfaring ville ikke jeg valgt 895. Den er veldig ustabil og man må stå timesvis for å få den til å ligge akkurat i laderen. Den er også litt treig og knotette. Hva med den nye harmony kontrollen som er firkantet?
    Hmm, Harmony 1000 du tenker på går jeg ut ifra.
    Synes nå egentlig formen på 895 virker greiere (f.eks enklere å betjene med en hånd) Men bra med tilbakemeldinger når man skal svi av over 2000 på en fjernkontroll. Ang lading, hvor ofte må den lades egentlig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •