Burde jeg sette opp vegg eller ikke i kinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde jeg sette opp vegg eller ikke i kinoen?

Jeg kjøper huset etter mine besteforeldre om ikke lenge.
    Der er stuen formet som en L. Jeg har tenkt til å bruke den ene delen av L'en til hjemmekino(se bilder). Vil det være en fordel lydmessig å sette opp en vegg bak i kinoen? Da vil romet bli på 12m2. Dette er jo ikke all verdens mye. Alternativet er at jeg henger opp en tykk gardin som "bakvegg". Da vil vell rommet bli "større". Kommer til å bruke noen gulvstående høytalere. Min store drøm er BW 802D som jeg garantert kommer til å kjøpe når jeg får råd. Så disse må kunne fungere i rommet.
    Som sub bruker jeg SVS plus/2

Håper noen har noen synspunkter på dette.

Edit: Paint bildet ble ikke så veldig bra ser jeg når jeg prøver å se på det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil få et mye enklere rom å jobbe med dersom du setter opp en vegg. Har selv en L-formet stue, og sliter med at det forsvinner mye bass inn til feil sted. Særlig gir det seg utslag i diper nedover i frekvens (avhengig av størrelse selvsagt) og det skal en del til for å rette på det vha EQ.
    Skal etterhvert også sette opp en vegg omtrent slik som du skisserer, får da en stue på ca. 25kvm som blr avlang, tror det blir enklere å gjøre noe med lyden da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt ville jeg anbefalt å sette opp en vegg, men i dette tilfellet så vet jeg ikke helt. 12m2 er ikke akkurat det største rommet til å herje med høy musikk og SVS..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo romkorreksjon i reciveren min og har tenkt å kjøpe meg en EQ til subben. Kan dette kompansere for rommet?
    Men, det er viktig for meg å "herje" med høy lyd og SVS.:-D
    Jeg har ingen erfaringer med små rom og store Høytalere, men det er litt kjedelig å sette opp en vegg hvis det spiller bedre uten. Det er også viktig for meg å få en fin frekvenskurve uten dipper. Det ødelegger av erfaring lyden veldig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •