Garage/kino.. Hva skal jeg søke om ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garage/kino.. Hva skal jeg søke om ?

Har tenkt lenge på å bygge på en garage som skal brukes som et dedikert rom.
    Har en enebolig med ganske liten tomt.. Men tror jeg skal kunne bygge en garage på 5x7 meter, så blir ca 6x4.5m innvendig. "ca 1m med teknisk rom"
    Og garagen skal bygges helt inntil huset vårt og ca en meter fra et nabo hus.

Siden husene står så tett her så må det brannsikres med et dobbelt lag med gips. så er jo egentli langt på vei til et dedikert rom allerede.

Skal en tur i kommunen i morgen, Så det jeg lurer på er hvor mye skal jeg si ang. bruk av rommet ?
    Kan jeg feks si at det skal bli et hobbyrom med innlagt strøm eller er det best å si det akkurat som det er ?
    Eller bare holde tett å si at det kun skal være en garage ?
    Tenker jo også på hva som skjer om det skulle begynne å brenne uten at jeg har sagt noe til forsikringsselskapet ang bruken.

Har også lyst til å gjøre så mye som mulig selv.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke spørre kommunen om hvilke krav som stilles til det ene eller det andre og hvilke konsekvenser det har å bruke "garasjen" til den ene eller det andre. Når du har fått svar på dette, så sender du selv inn den søknaden du syntes virker mest passende

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips, ikke bygg garasjen sammenhengende med huset, da vil garasjearealet plusses på bruttoarealet på huset ditt, og du må betale mer eiendomsskatt.
    10cm klaring er nok til å slippe det.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass også på at du i nabvarsel må si om det er garasje eller bolig.
    Hvis du rapportere inn bygg av garasje . og har en kranglete nabo som ikke liker at du har kino i garasje, kan du få problemer.

Var borti noe lignenede for noen år siden der en garasje ble bygd om til hybel, noe naboen ikke likte. Han som flyttet inn i hybelen måtte ut etter kort tid.

Lykke til med søknad og kinobygging

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Et tips, ikke bygg garasjen sammenhengende med huset, da vil garasjearealet plusses på bruttoarealet på huset ditt, og du må betale mer eiendomsskatt.
    10cm klaring er nok til å slippe det.
    Hvor mye utgjør en garasje på 40m2 i eiendomskatt? Det er jo litt kjipt å ikke kunne gå rett fra huset og inn i "kinoen" :?

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å forhørte meg litt i dag, Og virker som at ganske mye har skjedd med reglene for hvor mye man kan gjøre selv.. Var ikke noe problem å bygge dette selv sa dem så blir jo masser av penger spart der.
    Sa ikke noe om kino tho :P

Blir også bygget som en garage i utgangspunktet. så blir ikke noe dør inn til kino'n fra huset, i førsteomgang iallefall.

Men eiendomsskatt ble det uansett hvor garagen sto på tomta... Eneste unntak var lekestue og lignende under 15m2.

Så nå er det bare å sende inn søknad å vente på svar

Han som jeg snakka med i kommunen trodde ikke det ble noe problem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •