Ny leilighet - ny hjemmekino! Trenger tips og hjelp til bygging av rom..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny leilighet - ny hjemmekino! Trenger tips og hjelp til bygging av rom..

Hei!

Har nettopp kjøpt meg ny leilighet og lurte litt på om jeg skulle bygge inn et "kino-rom" i stua da det er ganske lytt til naboleilighetene, dessverre.. :neutral:

Har lagt ved et bilde av stua (ja det er fra prospektet, og ja det bodde gamlinger der, hehe).

Tenkte på å bygge en vegg tversover stua, så veggen med de 3 vinduene ble en langvegg. Rommet ville da bli ca 6.5x4 meter, noe som burde holde, eller?

Deleveggen vil bli isolert med 10 cm mineralull, har også tenkt på å lekte ut de to andre kortveggene også og legge inn 10 cm her også. Hva burde jeg da kle disseveggene med? Gips? Spon? Er dette tilstrekkelig for å isolere mot og for naboen?

Og hva med gulvet? Holder det med et lag slike trinnlydplater og laminat rett oppå? Stua ligger i 2. etasje, med gangen, en bod og badet mitt under. Ser gelenderet til trappa på bildet.

Noen som har noen gode tips/råd å komme med her?
    Målet her er jo å få god lydisolering så jeg slipper å ha naboene på døren hele tiden, så all hjelp mottas med takk!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og gratulerer med ny leilighet! hvor mye som må til avhenger av hva slags utstyr du skal bruke. Men en rom i rom løsning med eventuelt flytende gulv og tak hengende i lyd bøyler er vel det beste:-D

Her er en guide du kan hente mye info ut av: http://avforum.no/forum/generelle-guider/21887-guide-til-konstruksjon-av-av-rom-oppdatert-25-03-08-a.html

Når det gjelder materialvalg gips/spon o.l er det en tråd her du kan lese igjennom: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...isolering.html
    (mye krangling i denne tråden men den tar seg opp litt fra midten og ut)

6.5x4 meter høres ut som en drøm for meg som har 3.4 x 3.8 og er fornøyd med det:-D

Ellers er det mange bra byggetråder å hente ideer og tips ifra her på forumet, lykke til...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir projektor og lerret, gulvstående høyttalere, 5.1 eller 7.1, og en svs tenker jeg, hehe..

Det store spørsmålet her er jo egentlig hva som isolerer godt mot lyd til en greit pris og som er enkelt og greit å sette opp.. Mulig bassen er litt vrien der, eller?
    Har liten erfaring med dette.

Glemte å nevne taket i farten ja, greieste der må vel være å bruke sånne himlingsplater for å senke det 15-20 cm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •