Valg av løsninger i kino rom - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 135 av 135
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fulgt med kinoen din hele veien, og må si jeg er stor fan av de skråkassene du har laget som spotlysa er innfelt i. Håper du ikke har tatt patent på de, sånn at jeg må betale hvis jeg "stjeler" løsningen din

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereobenk

berntmagnus, Det er egentlig en hylle som IKEA selger under navnet LACK, helt kurrant til en billig penge :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skråkasser

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har fulgt med kinoen din hele veien, og må si jeg er stor fan av de skråkassene du har laget som spotlysa er innfelt i. Håper du ikke har tatt patent på de, sånn at jeg må betale hvis jeg "stjeler" løsningen din
    Denne patenten har jeg selv også "stjelt" fra Akto sin kino

Newcomer berntmagnus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Stord
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe.
    Takk, Ammatør.

Mvh

En genuin Amatør......

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Onkyo TX-SR875

Tja da var ny reciver i hus Onkyo TX-SR875 vill prøve ut denne og se hvordan denne fungerer i forhold til Denon 3806, skal bruke effektforsterkere på Front høytalere og senter høytaler så den blir i grunnen bare brukt som forsterker på de 4 x Klipsch RS 52 som er bak i rommet, men er litt nyskjerrig på HD lyd og bilde. Det blir vell etter hvert HD DVD spiller og prosjektor også

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med en tilbakemld på hva du syns kommer da... er litt spent på hvordan denne funker på Klipsch. Skal du ikke prøve den i det hele tatt på front da? Er du ikke litt spent selv på hvordan denne høres ut vs. Midgard ? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takplatene DINE

Kan du fortelle litt om disse takplatene? Er disse type "ferdigmalt/behandla"
    Hvordan fester du de opp?
    Og hva er de lagd av?

Navn? Type? Farge?

Ble mange spørsmål men muligens noe for min "fremtidige" kino, som påbegynnes ganske snart!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo

Regner med en tilbakemld på hva du syns kommer da... er litt spent på hvordan denne funker på Klipsch. Skal du ikke prøve den i det hele tatt på front da? Er du ikke litt spent selv på hvordan denne høres ut vs. Midgard ? :-D
    Onkyo TX-SR875
    Jeg vet fra tideligere at RF 83 Lliker kraftige forsterkere, så jeg bruker bare MA på front og center høyt, har bare testet litt i går kveld og det virker som denne reciveren spiller mere direkte på en måte, vanskelig og forklare, men det virker som Denon 3806 påvirker lyden mer, tilslører den, men det er altfor tidelig og konkludere på noe vis, må spille en stund, er ikke i tvil om at romkorreksjonen virker bedre her hos meg en hva Denon 3806 viste.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune.hana
    Kan du fortelle litt om disse takplatene? Er disse type "ferdigmalt/behandla"
    Hvordan fester du de opp?
    Og hva er de lagd av?

Navn? Type? Farge?

Ble mange spørsmål men muligens noe for min "fremtidige" kino, som påbegynnes ganske snart!
    Akustikkplatene heter Rocfon Dekor med c kant, det er Rockwool som produserer disse.

Fargen er litt matt hvit og ferdig behandlet med spessial malig for at lyden skal kunne vandre gjennom platene. Det er laget av en type presset Rockwool.

Akustikkplatene har jeg festet med festeklips som bestilles med platene, disse skrues i taket og platene blir festet i dem igjen. Dette fører til en luft åpning mellom taket og selve platene for lyd gjennomgang.

Festeklipsene blir skrudd på de to sidene av platen som ligger paralellt med takbjelker og på de to andre sidene følger det med små plater/splines som en trer inn gjennom spor i sidene på platene, mye detaljer, jeg annbefaler deg og gå in på siden til leverandøren: Rockfon : HOME
    Der kan du lese en del om detaljene rundt disse platene. :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Duo Recliner

Kom Hjem fra jobb på Fredag og der hadde møbelringen levert 1 stk Duo Recliner til kinoen, denne spessifisert jeg at ikke skulle leveres før jeg var hjemme selv, dette førte til at en av ungene hadde gått løs på pakkene der møbelringen hadde satt dem fra seg. Dette førte til at ene stolen var full i hull etter en saks, guttungen ville jo ha en pappkasse til og leke med selvfølgelig:evil: Ringte straks møbelringe og de beklaget sterkt, de lovet og hente den skadde stolen og lever en ny, men det tar tid, håper de kommer over helgen, da kan jeg utvide kinoen til 4 recliner sitteplasser

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kjipt med den stolen da!
    Men et solid trekk i podens ukelønn de neste 18 år skulle vel være en passende straff :twisted:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kjipt med den stolen da!
    Men et solid trekk i podens ukelønn de neste 18 år skulle vel være en passende straff :twisted:
    Her er det Møbelringen som må blø, siden stolene ble levert utenfor avtalt tid blir det dem som må levere nye stoler uten pris påslag, det blir hentet i morgen og erstattet med nye

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X Comfort

Da er tiden inne for og sette seg inn i PC grensesnitt for X Comfort lysstyringssystemet, har fått tak i trådløs sender og dette ser jeg kan ta litt tid og sette seg inn i, men det er jo halve moroa

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, nye utfordringer står for tur, jeg lurer på hvordan en best ungår lydoverføring mellom Lyddørene i rom i rom konstruksjon, noen som har innspill på dette ? Har lurt på og legge plate mellom dørkarmer med silikonfuger på begge sider men blir dette bra ?? Legger ved noen bilder rundt dør
    Hei!

Driver selv og planlegger/river plass til ny kino. Og skal også benytte meg av rom i rom løsning. Jeg må ha 2 dører inn til rommet, og 2 vinduer (1m*1,2m). Jeg skal ha doble dører begge plasser, men er veldig intr. i å høre hvordan du løste det med tanke på karmer og overgang til det "ytre" rommet?

Uansett, veldig mange bra løsninger i denne kinoen, mye mulig jeg stjeler litt fra den!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

løsninger rom i rom

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hei!

Driver selv og planlegger/river plass til ny kino. Og skal også benytte meg av rom i rom løsning. Jeg må ha 2 dører inn til rommet, og 2 vinduer (1m*1,2m). Jeg skal ha doble dører begge plasser, men er veldig intr. i å høre hvordan du løste det med tanke på karmer og overgang til det "ytre" rommet?

Uansett, veldig mange bra løsninger i denne kinoen, mye mulig jeg stjeler litt fra den!
    Vinduskarmer er ikke i kontakt med de indre veggene, de ligger i ca 2-3 cm sillikon og er bare knyttet sammen med glassfiber strie.

Mellom ytterdør og innerdør er der felt inn plater som er fuget med silikon på begge sider, både mot inner og ytter dør rundt hele.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •