Valg av løsninger i kino rom - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 135
    Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Dette ser flott ut! har fulgt med deg siden start, alltid moro med slike tråder!

Spørsmål: Jeg regner med du har lagt 18-19mm lekter under gulvet ute ved veggene? Når du får vekta av veggene og taket oppå gulvet, akkurat der lektene ligger, vil ikke det presse gulvet såpass ned at det blir liggende på lektene, og dermed skape fast forbindelse med gulvet under? I ditt tilfelle har det vel ikke så mye å si, men jeg har selv et prosjekt på planleggingsstadiet, der jeg vurdererer flytende gulv med vegger oppå, men i og med at mitt rom er ei loftstue, er jeg livredd for at flytende gulv blir forgjeves, om det blir kontakt mellom gulvene pga vekta over lektene.... :???:
    Jeg kikket litt på denne typen bygg med rom i rom hos byggforsk, men etter diskusjon med en snekker så ble det lagt flytende gulv uten noen forsterkning langs veggene, han mente dette ikke ville bli noe problem. Dette vil jo tiden vise når mitt rom blir ferdigstillt, men det vill sansynligvis ta litt tid, har mye utearbeid gjennom hele sommeren, må benytte været her på vestlandet om sommeren.:-D

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kommer til å gå for samme løsning tror jeg. 2 lag gips og mdf-panel over. Godt å vite at man slipper den hersens sparklingen! Hvordan blir det med gulvet? Teppe?
    Selv om du skal ha mdf-panel over, vil jeg anbefale deg å grovsparkle gipsplatene for å tette overgangene. Selve sparklingen går greit, det er verre når en skal begynne å pusse sparklingen for å utjevne overgangene. Det slipper en heldigvis når en i tillegg monterer mdf-panel. Selv brukte jeg kun et lag med gips før montering av mdf-panelet og jeg kan ikke si at jeg savner noe.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Selv om du skal ha mdf-panel over, vil jeg anbefale deg å grovsparkle gipsplatene for å tette overgangene. Selve sparklingen går greit, det er verre når en skal begynne å pusse sparklingen for å utjevne overgangene. Det slipper en heldigvis når en i tillegg monterer mdf-panel. Selv brukte jeg kun et lag med gips før montering av mdf-panelet og jeg kan ikke si at jeg savner noe.
    Jeg har allerede sparklet begge lagene med gips, og vil i tillegg pusse ned siste sparkling for å gjevnest mulig overflate på gipsen. Det som kan bli et problem er vekten av veggene ned på sidene av det flytende gulvet når jeg henger opp det tredje laget med plater på vegger og tak, men tiden vill vise dette. jeg skal bygge skråkasser langs veggene for og ta av litt av spennet i bjelkelaget før eventuel kledning med MDF plater. :???:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da har jeg misforstått. Det står at du har lagt gipslag nr 2 i post 56 da...
    Og ja, jeg skal selvsagt grovsparkle. Hva ble m2 prisen på mdf-panelet?

Edit: det var jo ikke du Ammatør som hadde skrevet det. He he he he... ups
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da har jeg misforstått. Det står at du har lagt gipslag nr 2 i post 56 da...
    Og ja, jeg skal selvsagt grovsparkle. Hva ble m2 prisen på mdf-panelet?

Edit: det var jo ikke du Ammatør som hadde skrevet det. He he he he... ups
    Prisen på MDF panel blir ca 120 kr plata eller ca 90 kr/m2 dette er da ubehandlet siden de ikke kunne levere platene i mørke farger, må male dem selv og det er jo like greit så får en den fargen en vil.:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Har du bestemt deg for farge da? Jeg lurer på en gråtone. Jeg lurer også på om jeg skal ha scenemolton på vegger og tak "innerst" i kinoen. Men det (som så mye annet) er litt i det blå enda.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Har du bestemt deg for farge da? Jeg lurer på en gråtone. Jeg lurer også på om jeg skal ha scenemolton på vegger og tak "innerst" i kinoen. Men det (som så mye annet) er litt i det blå enda.
    Må nok si meg enig med deg på det med farger, det er ut i det blå, ideene kommer etter hvert, med jeg likte tanken på en gråtone, men scenemolton i tak blir det ikke, er vist et sant h... og lime opp.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diplomat Lyddør

Var ute og fikk pris på 35 dB lyddør fra diplomat og det koster jo litt, ca 5800 kr ink karm, men de blir vell bedre resultat en hjemme bygget, tror jeg skal prøve og isolere den ytterste døren selv. Må vel komme opp med en måte og isolere lukene som kommer foran vinduene også, det ble for dyrt med lydisolerte vinduer og så er jo det bedre med luker for da blir rommet 100 % mørkt ingen strølys fra gardiner osv.:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på å lage et slags rammeverk til scenemoltonen. Dersom man lager det i en rødfarge allà referansekinoen til Hjemmekino, så blir det litt kinofølelse også.... Da slipper jeg å lime, og det kan taes bort dersom man vil gjøre noe med det senere. Tror ikke det blir så verst jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dører ja. Jeg har gått bort fra mye av den planlagde dempingen i rommet da jeg sliter med en pipe som uansett slipper gjennom lyd. I tillegg så skal jeg ha ett teknisk rom som sikkert kommer til å lekke litt. Jeg tror likevel at jeg går for 2 dører som jeg skal dempe selv.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stiver til skråkasser

Har nå begynt etter full stop i sommer, har i dag fuget alle skjøter mellom vegg/tak og vegg/gulv med silikon, montert skråstiver mellom vegger og tak for å bryte opp litt av de store flatene for lydens del og da passer det glimrende og bruke kassene til zone styrt downlights i samme slengen.:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja! Endelig igang igjen. Samme med meg. Stille i over 3mnd hos meg. Det var godt å komme igang igjen ja. Ser du enden på det? Eller har du veldig mye igjen?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygging

Se her ja! Endelig igang igjen. Samme med meg. Stille i over 3mnd hos meg. Det var godt å komme igang igjen ja. Ser du enden på det? Eller har du veldig mye igjen?
    Tja, der er en hel del igjen enda, må kle alle kassene langs vegg/tak, skjære hull til spotter så blir det vel og slippe til elektriker for nye strøm kurser, zone indelte downligths osv. Har planer om og legge en slags strie fra gulv til tak og kle taket med lydabsorberende plater. Fikk en hyggelig beskjed i dag fra stereofil hadde bestilt følgende klipsch høytalere i sort:
    4 x Klipsch RS-52
    2 x Klipsch RF-63
    1 X Klipsch RC-64

De har slitt med og levere RF 63 i sort, har ventet i 3 uker og i dag sa de seg villig til og sende meg 2 x Klipsch RF 83 uten pristilegg så dette lover bra, ble sendt fra Oslo i går. :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hå hå hå! Snadder! Ikke verst når det går den veien gitt.

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo litt av et prosjekt. Du har nok noe å glede deg til her vil jeg tro. Har du planer om hvordan disse skråkassenne du lager vil stå ferdige. spennende trå dette. husk det er kjempe med fine goe bilder av prosjektet.

stå på.. (fikk revet en vegg i kjellerne selv i dag, hjemmekino here ai kåm )

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

obs, dette ble feil

???

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    ???
    he.. du fatta kanskje ikke helt. Tenkte mer på hvordan downligtsa blir monter i kasse. utpåliggende, rett ned, eller eller.. men derfor jeg spurte etter bilde. så ser jeg jo selv.. :P

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acid
    he.. du fatta kanskje ikke helt. Tenkte mer på hvordan downligtsa blir monter i kasse. utpåliggende, rett ned, eller eller.. men derfor jeg spurte etter bilde. så ser jeg jo selv.. :P
    Jeg har kjøpt inn Glamox Vega spotter som en kan snu i 360 grader og vippe ned til 180 grader, blir felt inn i hull i skråkassene, disse kan en da justere til og kaste lyset inn mot vegg osv alt etter hvilken belysning en vil ha og hvor en vill ha lys. Har også kjøpt x-comfort lysstyring slik at jeg monterer på dimme aktoratorer og kan kjøre fire forskjellige zoner av tre spotter i hver zone ved hjelp av fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Gratulerer med fremskritt. Jeg ser du bygger skråkasser i overgangen vegg til tak og at flere andre også gjør dette. Derfor har jeg et spm:

Er dette kun for å ha noe å montere spottene i eller vil dette også føre til bedre lyd i rommet?

Jeg er litt fersk på dette så jeg må lære alt :???: Uansett - lykke til!

mvh.
    muthe

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av wintermuthe
    Heisann,

Gratulerer med fremskritt. Jeg ser du bygger skråkasser i overgangen vegg til tak og at flere andre også gjør dette. Derfor har jeg et spm:

Er dette kun for å ha noe å montere spottene i eller vil dette også føre til bedre lyd i rommet?

Jeg er litt fersk på dette så jeg må lære alt :???: Uansett - lykke til!

mvh.
    muthe
    Hei jeg er ingen proff på bygging men har lest her på forumet at og bryte opp store flater er en fordel for lyden og så er jo det en bonus at en i tillegg ikke trenger og lage hull i taket for spotter som vil gi en dårligere lydisolasjon mot stuen over kino rommet

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •