"skillevegg" i rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"skillevegg" i rom

Jeg legger inn mitt spm her heller =)

Nå har jeg kommet så langt i planleggingen av rommet mitt at det er påtide å spørre om hjelp =)

Her har vi rommet slik jeg håper det blir seende ut.. Rommet er et kjeller rom, som har mur på alle vegger. Veggene skal behandles med byggtett, men jeg må vente til det blir varmere ute før jeg kan gjøre dette. Så blir det lagt opp panel etterhvert.

Det jeg skal gjøre nå er å lage det platået som den bakerste stol rekka skal stå på og legge gulv på rommet.

Det tomme rommet som er tegnet opp, har jeg tenkt å bruke som et avslapnings rom ( drekka rom ).

Bredden på rommet er korekt og stolene som skal inn er 7 cm smalere i bredden. Det blir trangt, men det får fungere til mitt formål =)

Rommet er ca 7 meter langt og 3.6 bredt.. Den "veggen" jeg har tegnet opp er etter ca 5 meter... Den blir nok der pga bjelke i tak / vindu og ved ovn.,

Det som er det største cluet nå.. Er hvordan skal jeg skille disse rommene ?
    Skal jeg sette opp en vegg, Eller lage slik tøy vegg som hjemmekino setter opp ? Eller kanskje jeg bare burde droppe å skille rommene ? Eventuellt bruke gardiner som et skille ? Noen som har gode tips og komme med ?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en Pearl som henger i veggen?
    Ikke dumt oppsett det der.. Spørsmålet er vel hvorvidt du har behov for lydisolering til det andre rommet? Hvis du ikke trenger det, så er det jo helt klart enklest å lage et skille med stoff.. F.eks. noe liknende som det Hjemmekino bygger..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med gardiner så er det jo lett å få litt musikk når du drikker ihvertfall.
    kan jo snu di to bakerste stolene for 2 ekstra sitte plasser og det føles ikke så "cramped" som det muligens gjør med 2x3.6m...

Men så var det andre veien igjen da
    Mulig det vill bli litt problemer i bassen siden rommet er ca dobbelt så langt som bredt, og da 5m er mye bedre sånn sett.
    Og røyk og annen festlukt slipper man jo i kinoen og hvis man deler det, proj blir sikkert litt mer happy uten røyk ihvertfall.
    Den boksen i taket kan jo bli ypperlig hush boks, men det kommer jo ann på hvilken proj du skal ha om du trenger det.

hvis du skal ha hush boks hjelper jeg gjerne til med litt ideer (har en selv) striky har sikkert og noen gode innslag der...

Btw, tror jeg ville gått for ett par dipole bakhøytalere på veggen istede for stativ høytalerene...

Edit: hvis stoff så ville jeg brukt sort molton, da det er tykt og lystett, og vil sikkert ha positiv innvirkning på både lyd og bildet...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen aning på hvilken prosjektør det er =) hehe.. Det var en ferdiglaget en jeg fannt via google =) Har egentlig ikke noe behøv for lydisolering bak til "drikke" rommet..

Røyk er heller ikke noe problem da vi faktisk har forbud imot faenskapet i huset =) hehe..

Det rommet var tenkt til å brukes til en slags hush box. Men for øyeblikket har jeg en billig hitatchi prosjektør som kommer til å gjøre sin tjeneste en god stund fremover ( masse annet som må prioriteres økonomiskt ) Så jeg tenkte å lage litt god plass.. Slik at jeg har mulighet til utbygging når jeg får noe nytt =)

Allt av hifi utstyr er allerede innkjøpt, så jeg får bruke det jeg har =)
    ( patos lyric og midgard )

Det med mulighet til å snu di to stolene hørtes egentlig ganske genialt ut =)
    Hvor får man tak i sort Molton ? Norsk Sceneteknikk <-- Der =)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har flere tips og komme med ? Hvordan ville dere ha lagd en slik "vegg" ? Trenger litt brainstorm her før jeg starter =) Har ikke lyst til å starte når jeg er så usikker på hvordan jeg bør gjøre det...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk flere lag med molton og lag bare en tykk gardin. Det vil gjøre susen ved de aller fleste frekvenser.

Forøvrig anbefaler jeg deg å prøve å få en sitteplass i midten bak. Den blir som regel veldig bra da den er uforstyrret av de andre plassene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med sitteplass sentrert bake hadde jeg ikke tenkt på.. Problemet er jo at rommet er ganske smalt, hadde kanskje vært bedre hvis jeg hadde en toseter der istedet for 2 stoler =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •