Varmepumpe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Varmepumpe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varmepumpe

hei.. Noen som har noe begrep på varmepumper?
    har en kompis som er montør og forhandler av Hisense varmepumper.. har ikke hørt så fryktelig mye om disse når det angår kvalitet osv, hva er erfaringen med disse?
    får de svinbillig til innkjøpspris, men hvis det er noe svada, bruker jeg heller noen kroner ekstra på noe som er bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forumet er for lyd og bilde, så da foreslår jeg at du kjøper deg en ren klasse A-forsterker til oppvarming av leiligheten/huset. Billig er dessverre nesten alltid synonymt med dårlig, ikke minst når det gjelder varmepumper. Hold deg til kjente merker som Panasonic, Carrier, Mitsubishi ol.

mvh Nils

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hisense er "bra" pumper, men mener på de ikke er for nordisk klima..
    Var ihvertfall ikke det før:-D
    Men når det er sagt, er det flere nordiske versjoner av hisense(som forøvrig ikke heter Hisense)

Det kommer jo selvfølgelig an på pris, men går du for kvalitet vil jeg anbefale:

1. Daikin
    2. Sanyo
    3. Panasonic

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere i tråden så har ikke Hisense vært helt optimalt for det norske klimaet..Mener å ha lest at det blir litt i kaldeste laget for de her vinterstider..Men det kan jo ha endret seg mye det..Kommer stadig nye modeller veit du..

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba og Panasonic anbefales. Det vil lønne seg å satse på kvalitet så har du en større sikkerhet for å bli fornøyd mht støynivå, driftsikkerhet, effektivitet, garanti osv.

Står litt her også: Har du varmepumpe?

og her: Varmepumper - pump varmen inn

Div. linker ang. varmepumpe her: Varmepumpe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styrekabel til varmepumpe

Har anskaffet en Panasonic varmepumpe for selvmontering. Men så mangler det styre- eller kommunikasjonskabel mellom indre og ytre del.
    Det er oppgitt at typebetegnelsen skal være 245 IEC 57, noe jeg ikke finner noe sted. Kan jeg bruke en vanlig installasjonskabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv Daikin, med en utedel og tre innedeler. Er meget fornøyd!!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaonen
    Har anskaffet en Panasonic varmepumpe for selvmontering. Men så mangler det styre- eller kommunikasjonskabel mellom indre og ytre del.
    Det er oppgitt at typebetegnelsen skal være 245 IEC 57, noe jeg ikke finner noe sted. Kan jeg bruke en vanlig installasjonskabel?
    Hei. For det første, er det typebetegnelsen på kabelen du nevner her?
    Jeg håper det, for Panasonic har aldri gitt ut en pumpe som heter det du har skrevet så vidt meg bekjent.

Hvis du har typebetegnelsen på pumpa kan jeg helt sikkert hjelpe deg, jeg er forhandler av Panasonic.

Dessuten, trå varsomt. Det er ikke bare å skru dette sammen og håpe på det beste. Husk trykktesting, SKIKKELIG vacuumering og riktig mengde gass hvis det er litt lange rør. Skal ikke mye til å ødelegge slikt utstyr hvis det blir gjort en feil.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba og Sanyo er arbeidshester! Daikin er også veldig bra blitt (var litt tull med de i starten).

Panasonic er jo kjent for å være noe "ræl" i varmepumpemiljøet, men tror det er litt som med Ford Mondeo, de hadde en utrolig dårlig periode, hvor alt røk, og samt service. MMulig det er noe etterslengere som gir dem dette dårlige ryktet.

Men uansett, en varmepumpe er ikke noe teknologisk vidunder, så de er nok litt overprisa åkken som ...

Mitsubishi har jeg ingen erfaring med, men de virker veldig bra ut ifra andre som setter de opp/har dem.

Hisens har jeg aldri hørt om, men får du den VELDIG billig svart, så da kan det jo være en scooop . Varmepumpe er uansett ikke noe gave ifra gud for oss i kalde nord, rundt -18grader så kutter de, samt rundt 0 grader driver de mest å avrimer seg. Men grunnvarmen får du jo da .

Besitter selv en pumpe ifra Toshiba, fungerer fett den. Får iallefall varmen den produserer rundt i huset!

EDIT: øøh, var vist tatt opp igjen som en gammel tråd detta.. :P... GOGOGO..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker det du vil egentlig.. som man sier, kabel er en kabel . Og har du ikke troa på at en hifikabel gjør forskjeller, så er det iallefall IKKE noe forskjell der. Får kjøpt dem på Biltema, 5 ledere eller noe slik.

Uansett, selvmontering? Hvordan skal du få vakumert greia ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fujitsu...

Har nå mitt tredje hus, og har nylig montert min tredje Fujitsu varmepumpe..
    Anbefales..

Selv har jeg ASYA14LGC

Sjekk ut FJ Klimas nye hjemmesider:
    FJ Klima - distributør av Fujitsu varmepumper og klimaanlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikkje veit kva kabel som skal vær mellom ute og innedel, så trur eg du bør revurdere å gjer det sjølv... Selfølgelig føller det ikkje med kabel, da denne er i forskjellige lengder kvar gang. Det du skal bruke er ein PFXP 4G1,5. Men som sagt, la dei som kan dette ta seg av det. Det har du garanter igjen for..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ansgarscos
    Fujitsu...

Har nå mitt tredje hus, og har nylig montert min tredje Fujitsu varmepumpe..
    Anbefales..

Selv har jeg ASYA14LGC

Sjekk ut FJ Klimas nye hjemmesider:
    FJ Klima - distributør av Fujitsu varmepumper og klimaanlegg
    Kan skrive under på denne. Men så monterer eg Fujitsu-pumper da, så eg er vell kanskje litt partisk her... Men det er ikkje uten grunn at fujitsu er europas største forhandler av klimaprodukter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •