Globe's kjellerrom - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 126 av 126
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Etter å hå lest noen av erfaringene her på AVF, samt på HiFiSentralen, kjente jeg at jeg var klar for Sonos :-)

Var innom den lokale HFK her i Trondheim tidligere i dag, de hadde den ikke på lager. Har nå bestilt den via nettbutikken deres....spennende!

Kjøpe en "bundle" som inneholder:

1 x CR100 Kontroller
    1 x ZP80 passiv ZonePlayer
    1 x ZP100 aktiv Zone Player
    Strømforsyning/lader til Kontroller
    Nettverkskabler medfølger
    Farge: Sølv

Fant HFK som prisgunstig i forhold til andre leverandører.

Neste oppgradering nå må vel bli ......flere Zoneplayers...... :-)

Gleder meg!!
    Gled deg.

Sonos er genialt, og superenkelt å sette opp. Hvor har du tenkt å lagre musikken?

En ting du burde venne deg til først som sist (om du ikke allerede vet det), er at Sonos benytter (likt som alle MP3 spillere) tag for å hente informasjon om filer. Ergo kan det å velge musikk bli vanskelig om filene ikke inneholder slik informasjon. Men det er flere greie løsninger både på det og rundt det...

I min nye leilighet på bare underkant av 70kvm har jeg planlagt 4 soner. :-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første leste erfaring med Sonos var nettopp ditt innkjøp HåkonN :-)
    Etter å ha lest om denne hos deg, og lest dine erfaringer med dette i form av bidrag i andre tråder, gikk Sonos fra "kjekt å ha" til "bare må ha det" veldig kjapt! :-)

Jeg vurderer egentlig å kjøpe en ekstra Bundlepakke. Har to mye benyttede kjellerrom (Kinorom og oppholdsrom; jeg ser da bort fra vaskerommet :-) ), samt ser jeg for meg en sone på terassen, en i garasjen, en på kjøkken og en på bad...hmmmmm...skal vi se....det ble noen soner ja :-) Kommer tid kommer råd :-D

Det overrasket meg at HFK kom såpass gunstig ut i pris, 8990,- for pakka! Det vil da fort lønne seg med en ekstra pakke for videre utbygging, og en kontroller i hver etasje kan jo være greit å ha.

Har en god musikksamling, med et relativt bredt utvalg, som i dag streames via SqueezeBox SB3, tagger og grafikk skal være i orden. Det er USB-disker på en stasjonærPC som i dag er "host", ligger an til ReadyNAS om ikke lenge tenker jeg :-)

Gleder meg vilt og uhemmet....denne hobbyen bare GIR og GIR.....ja også TAR den noe også da...pytt pytt

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har full kontroll da ja.

Du kommer til å bli overrasket over hvor brukervennelig Sonos er. Prisen er det ingenting å si på...

Ikke glem at det er et forum på hjemmesiden til Sonos. Selv om du neppe kommer til å få bruk for det, er det endel greie tips der. Det er også mulighet til å legge inn ønsker om det er noe du savner i et egen katogori. Ny software/firmeware med nye funksjoner kommer av og til.

Den største jobben med slik musikk er å få et fast system, og organisere album på en skikkelig måte. Men har du først gjort det en gang...

Hobbyen "tar" litt penger, men penger er papir, papir er trær, og trær er det heldigvis nok av!! Få lirka de siste slantene ut av sparebørsa før skattefuten tar de...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Høres ut som du har full kontroll da ja.

Du kommer til å bli overrasket over hvor brukervennelig Sonos er. Prisen er det ingenting å si på...

Ikke glem at det er et forum på hjemmesiden til Sonos. Selv om du neppe kommer til å få bruk for det, er det endel greie tips der. Det er også mulighet til å legge inn ønsker om det er noe du savner i et egen katogori. Ny software/firmeware med nye funksjoner kommer av og til.

Den største jobben med slik musikk er å få et fast system, og organisere album på en skikkelig måte. Men har du først gjort det en gang...

Hobbyen "tar" litt penger, men penger er papir, papir er trær, og trær er det heldigvis nok av!! Få lirka de siste slantene ut av sparebørsa før skattefuten tar de...

LOL.....LOL.....

takk for tips, gleder meg virkelig til å bli bedre kjent med systemet ja.

Organisering av arkivet er et nøkkelbegrep ja. Har nok litt "her og der organisering", så jeg får ta noen økter for å skille klinten fra hveten i samlinga. Har endel ripppet musikk med 128-kvalitet, denne skal erstattes med Flac. 128 Kbps stammer tilbake fra den første "rippetiden" da teknologien rundt komprimering var ny, og for den saks skyld høyst nødvendig, av plasshensyn :-)

Fy faderen den Kontrollen er lekker! ....Det er jo litt "nutcase" og sitte her å prøve den via "tutorial" på Sonos hjemmesider he he...har den snart i hendene!
    Vedlegg 21426

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snuser også på den pakken. Selv om SB3 gjør samme jobb og er betydelig billigere kan ikke brukergrensesnittet, etter min mening, sammenlignes. Hvilke høytalere skal du koble til den aktive boksen? Den passive boksen regner jeg med at du plasserer i hjemmekinoen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg snuser også på den pakken. Selv om SB3 gjør samme jobb og er betydelig billigere kan ikke brukergrensesnittet, etter min mening, sammenlignes. Hvilke høytalere skal du koble til den aktive boksen? Den passive boksen regner jeg med at du plasserer i hjemmekinoen.
    Den passive skal i hjemmekinoen ja, så en ekstra passiv til stueoppsett. Den aktive har jeg ikke HT til enda, vurderer noen som kan stå ute (terasseplass) eller i baderom. Da sonene Hjemmekino og Stue er lytteposisjoner, og godt dekket med HT, vil nok ikke de øvrige planlagte sonene (Bad, Uteplass, kjøkken, Garasje) bli voldsomt påkostet.

Blir nok å oppgradere med en ekstra Startpakke etterhvert (prisgusntig i forhold til å kjøpe delene enkeltvis), greit med en kontroller pr. etasje......men tiden vil vise....og pengene da :-) Skal nå bli kjent med systemet og leke litt med det. Kobler den akive jeg nå får, til noen eldre stativHT som jeg har stående.

Enig i at SB gjør jobben, men Kontrolleren til Sonos, og konseptet med soner er jo helt genialt. Noe av det som er irriterende med SB er at displayet er irriterende lite, ser frem til å sitte med Sonos Kontroller i fanget :-)

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •