Globe's kjellerrom - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 126
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hei

liker det jeg ser!!!
    Prøv å vri subben 45grader og prøv også andre hjørnet bak.
    Jeg har min i høyre hjørne bak, deler ved 80Hz på film og ved 40Hz i musikk i advanced 2channel.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    liker det jeg ser!!!
    Prøv å vri subben 45grader og prøv også andre hjørnet bak.
    Jeg har min i høyre hjørne bak, deler ved 80Hz på film og ved 40Hz i musikk i advanced 2channel.

Supert, will do, tester!
    Reiser til Oslo om et par timer, skal være der hele neste uke. Kjenner at "være-hjemme-i-kjeller-trangen" er ganske sterk nå :-)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    gratulerer med en skikkelig godsub:-D

Ser du har murvegg foran, hva med å teste den foran i venstre hjørnet hvis det er plass, eller ihvertfall inntil en murvegg. Jeg personlig liker å ha subben i sammen med frontene på en eller annen måte, da jeg kjenner hvor trykket kommer fra, men det er jo smak og behag selvfølgelig. Det blir ofte generelt mer trykk hvis den får en murvegg å jobbe mot.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal prøves ja. Det er nok fare for at Lackhylla må forlate åstedet om frontplassering blir resultatet. Tok meg en runde med dB-måleren. 75 dB (testtone fra Denon) i sweetspot, 85 dB i ståhøyde ved frontene, bassen kjennes her mer varm, myk og kontant enn tilfellet er i sweetspot. Dette med sub plassert bak i vesntre hjørne. Skal også teste midtplassering bak (bak sitteplassene "rad 2") samt høyre hjørne bak. Denne veggen er yttervegg.

Venstre hjørne front er også en god teoretisk plassering da dettte hjørnet kombinerer murvegg (innervegg) samt panelkledd yttervegg.

Takk og pris for teppelagt gulv, Sub kan med dette skyves ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du!

Har ikke kikket innom her på en stund nå, så gjett om eg ble positivt overrasket!
    Ser skikkelig bra ut med de nye stolene, bare det ikke blir krangling om midtplassene..

Sånn ellers, gratulerer med ny sub! Plassering av sub er ikkje bare bare.. Har for min egen del alltid hatt gode erfaringer med trikset som går ut på å sette sub-en i godstolen, sweetspot om du vil, og gå rundt i rommet -høyt og lavt, for å finne det stedet der du hører den kraftigste og jevneste(frekvensmessig) bassen. Funker for meg, men det er kanskje ikkje like lett å sette en svs plus2 i stolen :-D Lykke til uansett!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig kommentar Smallhandz. I nærmeste familie er det nok kun jeg som vet å sette pris på sweetspotplasseringen :-) Men jeg viker raskt plassen ved annet besøk for å gi gjester best mulig opplevelse! Ikke for det, sønnen på 13 har også sett/hørt fordelen av å være plassert i midten.

Ja, det å finne beste plassering av sub er ikke det letteste. Er for tiden på reisefot, og kjenner jeg gleder meg til å komme hjem for å ta fatt på "jobben" ;-) Er ikke fremmed for at krabbeøvelsen skal prøves ut.

Takk for besøket, velkommen igjen!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om kravet på sweetspotplassen fra sønnen blir større etterhvert som han blir eldre og finner ut at hjemmekino er gøy.

Dette blir bare bedre og bedre, og jeg synes dette er blitt en av de penere kinoene her på avforum. Hjemmekino er ikke bare en investering for seg selv, men også for hele familien. Det er gøy for alle. Har en liten fetter som stadig spør om han kan komme på kino hos meg, og Istid filmene er en god slager og elsker når det skrus litt opp og kjenner isen brekke i starten av filmen... :-D litt OT men...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for svært hyggelig kommentar mangunsbw.

Ja, hjemmekinoen er så absolutt til glede for hele familien. Det er jo gøy når resten av familien også støtter opp om utviklingen av rommet da de også etterhvert setter stor pris på de gleder en kan få i rommet i forbindelse med film og musikk. Lytting til musikk er nok mere min greie her hjemme. Det å sette seg ned i sweetspot, dempe lyset, og fylle rommet med med den lyden som passer den stemningen man er i, eller ønsker å komme i, er ren nytelse!!

Rommet er også populært for en del yngre familimedlemmer (med venner) ja, og det er jo også morro. Istid, Biler og Nemo har figurert på lerrettet utallige ganger :-) (Filmer jeg også forøvrig liker å høre og se).

Det er jo lettere å selv nyte rommet når de man bor sammen med også setter pris på bruksområdene! Eneste utfordringen jeg har fått nå er at kona også ser seg om i huset etter et "eget rom" :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaahhhh, har vært på reise i en uke, rakk så vidt å "leke litt" med nyinnkjøpt Sub. Lengtet hjem :-)

I reiseruta rakk jeg en tur innom da-ty's (AVF) dedikerte hjemmekino. Han spilte noen utvalgte scener av "open Range" (Scene 10 og 11). Jeg satt der og kjente at hans SVS Plus sparka meg i kroppen for hver gang skuddene smalt. Har siden det sett frem til å tilbringe noen timer i mitt kinorom for å få til dette!!

Har i fag fått prøvd litt ulik plassering i rommet, fortsatt bak sitteplasser. Kjørt ny romkorreksjon, (fronter havnet på +2,5 dB, SW på -4,5dB), satte på nevnte scener "Open Range". Kevin Costner står, sammen med Robert Duvall, foran sine utfordrere, det prates litt, før Costner tekker revolver og FYRER av rett i panna på karen foran seg. Hva skjer???? JEG SKVETTER til. Det er nesten så det smeller for øra! Du slette tid her flyttes det luft, med voldsomt trykk RETT i sweetspot. Du kjenner at det er nesten så du kompenserer med å puste ekstra hardt ut når mellomgølvet tar i mot trykket, gåsehuden brer seg og jeg formelig kjenner varmen fra dypbassen......DETTE er kinofølelse det!!!

Skal ned i rommet for å fortsette denne utprøvingen nå, samt nye plasseringer. Hadde bare et behov for å få dette ut......til dere :-)

Takk for oppmerksomheten! ;-)

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også testet min plus/ 2 med Open Range. Er helt enig med deg at det er utrolig gøy nar bassen gir deg et realt hestespark i brystet. Lånte filmen av en kompis, vurderer å kjøpe den som test-film for å vise gutta:-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte jo innom tråden din også nå Globe, og dette er for meg en av de lekreste kinoene her inne! Stilrent!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for hyggelig kommentar teddytusen. Jeg har akkurat abonnert på byggetråden din, skal følge med deg i byggeprosessen videre. STÅ PÅ!! :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff. Må ikke legge sånn press på meg. Har gått tregt med meg i det siste, men etter at jeg nå har bestemt meg for å droppe rom i rommet, så skal vi vel få fart på sakene igjen tenker jeg. :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Uff. Må ikke legge sånn press på meg. Har gått tregt med meg i det siste, men etter at jeg nå har bestemt meg for å droppe rom i rommet, så skal vi vel få fart på sakene igjen tenker jeg. :-D
    Det kan være greit å senke ambisjonsnivået noe - "been there - done that"

Jeg skal bidra med vennligsinnet masing på tråden din :-) Prosessen er jo halve morroa!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D He he he. Trenger sikkert litt masing. Det neste nå er vel å finne ut av hvor alle k-rørene skal gå.... Noen tips angående legging av rør? Og hva koster en rull? (25meter?)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    :-D He he he. Trenger sikkert litt masing. Det neste nå er vel å finne ut av hvor alle k-rørene skal gå.... Noen tips angående legging av rør? Og hva koster en rull? (25meter?)

Clas Ohlson selger disse (16mm og 20 mm), felxirør, med trekktråd, for 129,- for 25 meter (16mm) Flexirør - Clas Ohlson

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å så genialt. :-D Jeg visste ikke at de solgte sånt. Flott.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, hvilken kino du har:-D

Dette er jo skikkelig gjennomført, denne raser med en gang opp på topp 10 lista mi

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Wow, hvilken kino du har:-D

Dette er jo skikkelig gjennomført, denne raser med en gang opp på topp 10 lista mi

Mange takk for hyggelig kommentar Vettemann. Hvordan går det med kinoen din da, ser av presentasjonen din at det skjer en god del ting hos deg også!

Sitter selv og vurderer utskifting av frontrekka...hmmm....morro å planlegge og drømme litt :-D...vi får se.

Takk for besøket, velkommen igjen ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å hå lest noen av erfaringene her på AVF, samt på HiFiSentralen, kjente jeg at jeg var klar for Sonos :-)

Var innom den lokale HFK her i Trondheim tidligere i dag, de hadde den ikke på lager. Har nå bestilt den via nettbutikken deres....spennende!

Kjøpe en "bundle" som inneholder:

1 x CR100 Kontroller
    1 x ZP80 passiv ZonePlayer
    1 x ZP100 aktiv Zone Player
    Strømforsyning/lader til Kontroller
    Nettverkskabler medfølger
    Farge: Sølv

Fant HFK som prisgunstig i forhold til andre leverandører.

Neste oppgradering nå må vel bli ......flere Zoneplayers...... :-)

Gleder meg!!

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •