Globe's kjellerrom - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 126
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser jo skikkelig bra ut!

Jeg har lagd en liten tråd på kledning av platene også, hvis det skulle bli aktuelt for deg. Ser ikke sånn ut, men man må jo endre litt av og til:-D

Kledning av akustikkplater

-Morten

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Dette ser jo skikkelig bra ut!

Jeg har lagd en liten tråd på kledning av platene også, hvis det skulle bli aktuelt for deg. Ser ikke sånn ut, men man må jo endre litt av og til:-D

Kledning av akustikkplater

-Morten

Jeg følger med arbeidet ditt ja. :-) Demping av rom er en GOD investering!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Ser at du også er blitt imponert over resultatet av å dempe rommet. Det virker plutselig meningsløst å bruke tusenvis på feks. kabler og spikes når det er rommet som er den største årsaken til dårlig lyd
    Fikk i hvert fall tidenes aha opplevelse selv, og det virker det som om du også gjorde :-D

Ja det skal være sikkert og visst! Dette var en skikkelig awakening! Har nettopp sittet 2 timer i rommet og formelig hatt Mark Knopfler sittende på fanget i sweetspot (huff...ikke noe vakkert bildet) :-) En hører at han skifter fingergrep på gitaren samtidig som de øvrige instrumentene breier seg ut og lydbildet leker seg gjennom bass, mellomtone og diskant. Det er en nytelse å kunne høre bl.a. skille på lav og høy mellomtone. En merker også at alt er blitt mere sømløst i lydbildet! NÅ kan man begynne å gå tilbake til fokus på kabler, plugger og spikes ;-) :-D

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og inspirerende lesning. Først av alt vil gi si at du har et utrolig flott rom. Selv har jeg bygget et kombinert HK-rom og jeg synes det er for mye klang i rommet ved f eks vanlig prat, kan virke som om rommet er noe "tett." Dette merker jeg ikke så mye når jeg snurrer film, sannsynligvis pga av romkorreksjonen i receiveren. Allikevel tror jeg lyden ville blitt merkbart bedre dersom rommet var ordentlig dempet. Jeg har syslet med tanken, men har tenkt å avvente til rommet er fullt møbelert. Det er derfor veldig interessant å lese om dine erfaringer med romdemping og ser at det mye bra erfaring som videreformidles. Jeg synes platene tok seg virkelig bra ut i ditt rom, muligens ville jeg vurdert å kledd bassøylene i et tilsvarende stoff. Men hvordan platene er festet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg synes platene tok seg virkelig bra ut i ditt rom, muligens ville jeg vurdert å kledd bassøylene i et tilsvarende stoff. Men hvordan platene er festet?
    Ja, jeg har vurdert å kle bassøylene. Mor10 her inne på AVF jobber med dette nå i sitt rom, så jeg sniktitter litt på hans arbeid før jeg eventuelt "skrider til verket". Det skulle ikke være store jobben kle dem, og det kunne gjøre dem noe mer nøytrale på frontveggen!

Platene er montert med spraylim. Prøvde to typer lim (Biltema og Clas Ohlson) før 3M ble redningen. Da satt det....ja ..som LIMT :-) 3M har i sin serie et spraylim som er beregnet for skumgummi.

Vedlegg 18124

Jeg også opplevde at romkorreksjonen tok noe av den romklang jeg hadde, men det kan ikke måles opp i mot det faktiske lydbildet du får når romkorreksjonen får tilpasse lyden til et rom som er noe lyddempet i utgangspunktet. Forbedringen var enorm på musikk, men også tydelig ved filmtitting. Hele frontrekka spiller varmere og tydeligere og dialogen ut fra senter er mer kontant enn tidligere. Velger å tro dette er fordi nyansene i lydbildet nå sitter der de skal sitte, ikke som endel av en en støysky preget av returlyder ( eller ekko kan man vel også kalle det :-) ), noe som var min lydopplevelse ved noe pådrag.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

demping

Hvor mye av bakveggen er dempet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Hvor mye av bakveggen er dempet?
    Har ikke dempet bak lerrett. Døra dempes etter ferdig listing. Så det blir hele veggen minus lerrett.

Endret: Nå svarte jeg vel vedr. Frontveggen. Bakveggen er enda ikke dempet. Den skal få 3 paneler som blir plassert ved siden av vindu, inn i mot hjørnet av rommet. Der er det "hel vegg". Vinduene er jo selvfølgelig et tema for seg selv, men disse har jeg, så langt, valgt å ikke gjøre noe med utover blendingsgardiner (rullegardiner), samt tykke gardiner til å dra for.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmaet som bistod meg med dempingen av rommet har nå kommet med nettside for sine tjenester og produkter, noe nyttig leseinfo er det også: Acoustic Tuning

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh..

Her fant jeg linken din.
    Slik er det du har montert dempe-platene.
    Vurderte de selv, men klarer ikke å bestemme meg.
    Hvor mye innvesterte du i disse?

A.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ahhh..

Her fant jeg linken din.
    Slik er det du har montert dempe-platene.
    Vurderte de selv, men klarer ikke å bestemme meg.
    Hvor mye innvesterte du i disse?

A.

he he ...velkommen til mitt arbeidsrom ambiance!

Se på post#77, der er bilder med oversikt og prisene jeg gav for panelene jeg valgte å satse på.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innkjøpt SVS PB12 plus/2, samt en Behringer FBQ-2496. Ankommer kinoen i morgen. Gleder meg vilt og uhemmet

Har byttet ut sofa (3+2) til fordel for 6 stk reclinere. Det ble reclinere av den noe billige typen (har sett på Ekornes, men ble vel voldsomt både størrelse og pris), men de jeg nå har kjøpt ser bra ut og er gode å sitte i. De har fotskammel og kan legges helt ned. Greit med slike stoler som ikke har noe handtak eller liknende på siden, dette gjør at de kan plasseres greit inntil hverandre og danne pene "kinorader" :-)

Vedlegg 18851 Vedlegg 18850 Vedlegg 18849

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med SVS Stolene var også veldig fine!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker NAD-master.

Skal bli vanvittig morro å få oppleve trøkket fra denne i rommet. Har vært så heldig å fått en demo av hva SVS PB12 plus kan levere (besøk hos da-ty@online.no), og har i tillegg lest såpass mye om plus/2 her inne på AVF at nå er jeg klar for å oppleve dette selv :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir gøy å høre om! Du har vel noen timer/dager/uker foran deg med kalibrering nå da
    btw: ta gjerne en titt på tråden min også..

edit: abonnerer på tråden din også.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: skjedde noe merkelig...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så mye bedre ut Globe. Du får komme tilbake med lytteinntrykk når alt sitter som det skal. Hvor bredt er rommet ditt?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok forsøke å formidle mine er faringer så fort det sitter. Som jeg forstår av andres erfaringer her, kan det ta noe tid :-)

Rommet er 3,8 m bredt.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering

Når man vet hvor bra det kan bli til slutt er det verdt alle timer og frustrasjon, svette og tunge løft osv. Gledestårene kommer når det vibrerer langt opp i ryggraden

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Når man vet hvor bra det kan bli til slutt er det verdt alle timer og frustrasjon, svette og tunge løft osv. Gledestårene kommer når det vibrerer langt opp i ryggraden

Jeg er SÅ klar :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har lest masse om disse SVS-subbene, man har sett mange bilder. Jeg bestemte meg for Plus/2, gikk for den.....men var ikke forberedt på hvor stor den faktisk er :-) Som det står i manualen til subben "Size is everything" :-D

Plassering, har jeg bl.a. lært her på AVF, er punkt 1.

Legger ved en skisse av rommet, mottar gjerne innspill på dette vedr. plassering. Jeg har nå plassert den i bakre hjørne. Har såvidt rukket å starte konfigureringen, men skjønner at dette SKAL ta litt tid for å få ut maksimalt av hva denne kan levere. Det er jo litt av morro også det da, å bruke god tid på dette!! Behringer ligger her også, ikke tilkoblet enda! Nok en installasjon som vil kreve noe tid :-)

Dere har jo alle sett en SVS PB12-Plus/2 før, men her er den igjen altså.
    Vedlegg 18882

Her er en grovskisse over kinorommet med markering av yttervegg og innervegg.
    Vedlegg 18884

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •