Globe's kjellerrom - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 126
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var AVR 3805 solgt, og valget av ny reciever ble AVR 4306. Jeg har lenge sett på denne og hadde vel egentlig tenkt å "spare" de 6.000,- denne ligger 3806 over i pris. Men min fasinasjon av alt som kan "pinges" samt en noe bedre forforsterkerdel, webgrensesnittet, 3 HDMI inn, USB og en tro på at dette skal bidra til at jeg lar denne få oppholdstillatelse i en tid fremover, gjorde sitt til at valget ble 4306. Beslutningen satt ikke lengre inne enn at om HFK hadde hatt 3806 i sort utgave på lager, så hadde jeg tatt den med hjem :-).

Sitter nå, med 8 lange dagers venting foran meg, før den ankommer, har lastet ned manualen i pdf og leser til øyet blir stort og vått!

Har nå vært på Dynabel og bestilt Supra HDMI/DVI kavel til AVR4306/DVD3910, samt en 10 metring HDMI/HDMI til AVR4306/PTA E900.

Gleder meg til å tweake, trykke , lytte og se :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HFK på lørdag for å kjøpe noen kabellengder samt noen plugger, klar for ny reciever. Men , fikk da samtidig beskjed om at Recieveren som ble bestilt i forrige uke, ville bli noen dager forsinket. (leveringsdato 2.2.2007):-(

I og med at jeg har en uke på meg, startet jeg i går kveld med å koble ned alt av kabler. Skal hente kabelkanaler i morgen (Elektroskandia), male dem sorte (langs vegg) og trekke nye HT-kabler til PJ i kanaler (suprakabel 10m HDMI), cat5, surroundHT og bakHT. Har ribba alle vegger og tatt til med sparkel og maling. I og med at rommets fremre del nå er sort (silkematt) med grått tak, skal nå de øvrige vegger i rommet få en noe lysere gråtone, samt skal det innfelles to skap i veggen. Panelet er revet der skapene skal stå. Skal også legge om el. i rommet tilpasset den nye kablingen.

Dette er arbeid som skal pågå i venteperioden. Håper å bli ferdig til fredag og håper på å IKKE bli utsatt for flere forsinkelser på leveransen av AVR 4306 ;-)

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Denon og B&W venn

Ja jeg har Denon og B&W oppsett, og liker det kjempe bra. lykke til.

søk på Håkon på minhjemmekino for å se litt på mitt rom

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håkon
    Ja jeg har Denon og B&W oppsett, og liker det kjempe bra. lykke til.

søk på Håkon på minhjemmekino for å se litt på mitt rom

Flott oppsett Håkon, har lagt igjen score og kommentar hos deg! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid bæsj å vente på noe nytt til anlegget, men det blir sikkert verdt ventetiden når du endelig får forsterkeren i hus! :-D Dessuten får du malt og slikt, det blir helt sikkert fint som bare det! De to skapene du skal felle inn, blir de bare til dvder og cder, eller skal du ha forsterkere og slikt inni skapene?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref bilde 5 i mitt første innlegg her (presentasjonen), så er det snakk om å felle inn to DVD-skap i veggen der den første døra har vært. Dør nr. 2 på samme bilde fører inn til et hybelkjøkken som ikker er i bruk av oss. Første tanke var å la denne døra stå, som "kjekt å ha til senere", men har vært inne på tanken å fjerne døra for å felle inn et Rack. Har kommet over et serverrack som hadde passet meget godt inn der. Hybelkjøkkenet har såpass til lengde at dette ikke vil medføre noe negativt for bruken av dette rommet. Racker er levert komplett med hyller, vifte, lydisolert og med et patchepanle øverst. Men så var det dette med tidsfaktoren før dette lar seg realisere da :-)

I første omgang blir det nå innfelling av DVD-hyller for å få opp standarden på selve rommet. Ser jo litt merkelig ut nå med dette "hullet i veggen" som så åpenbart har vært en døråpning :-D

Hyggelig at du følger med ;-)

EDIT: og som du så treffende utrykker det, ja det er "bæsj" å måtte vente på noe nytt :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var dagen, AVR 4306 skulle ankomme, snakket med HFK pr telefon, fikk bekrefet joda, den ligger her klar....og jeg har vært klar leeenge :-)

Dro ned til butikken, eska ble henta frem, MEN....sølvmerket på esken indikerte sølv som chassie. Jeg kjente jeg nesten ikke våget å spørre....spurte, nesten med en slags ironsik humordreining i stemmen, " det er sort, ikke sløv..med tanke på dette sølvmerket på esken". Ekspeditøren titta på skjema sitt, det sa BLK.....men eska sa SLV...og en ny skaffes på ....EN UKE!

Dette er skikkelig shitty...og det er ikke å ta i ;-)

Ja, ja.....nå blir det MYE MERE tid til å shine kinorommet! Humphhmmmm..

Skal vi se....en uke er...... 7 dager.....det vil si...168 timer.....eller.....1080 minutter.....hmmm .der stoppa hueregninga!

Waiting........... :-) Takk for oppmerksomheten! :-)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig? Og du får ikke låne noe i mellomtiden?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kunne få låne en Reciever av dem...men takket nei, Jeg hadde lagt opp til en helg med kabling, kobling, konfigurering, måling, pinging, tweaking, lytting, titting....ja en skikkelig hobbyhelg.......så det å låne for å kunne se film....det er ikke DER tenningen ligger nå ;-)

.....still waiting......

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Ja, jeg kunne få låne en Reciever av dem...men takket nei, Jeg hadde lagt opp til en helg med kabling, kobling, konfigurering, måling, pinging, tweaking, lytting, titting....ja en skikkelig hobbyhelg.......så det å låne for å kunne se film....det er ikke DER tenningen ligger nå ;-)

.....still waiting......
    Det var da ikke noen bombe fra HFK

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan så si.....still waiting...."Helga blir ikke helt den samme uten" :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blir

veldig bra nå, når kjellerstuen/kinoen blir pusset opp!
    en ting jeg lurer på.. de bakhøytalerne som du har på bilde 5. Hvilke høytalere er det? de ligner veldig på de som jeg har har du noe info om dem? jeg vet ikke noe særlig om mine:/

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pera^^
    veldig bra nå, når kjellerstuen/kinoen blir pusset opp!
    en ting jeg lurer på.. de bakhøytalerne som du har på bilde 5. Hvilke høytalere er det? de ligner veldig på de som jeg har har du noe info om dem? jeg vet ikke noe særlig om mine:/

Ja, i ventetiden på ny Reciever blir oppholdstiden i rommet benyttet til oppussing, så det er jo bra :-)

De HT du ser på bilde 5 er noen gode gamle B&W DM-580, mer info om dem finner du her.

Ut i fra bildene fra din presentasjon kan det se ut som om du har modellen DM-570, mer info om dem finner du her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

se

der ja

takker veldig for info:-D

lenge lurt litt på disse høytalerne... fikk dem av min onkel, som også er hifi frelst

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pera^^
    der ja

takker veldig for info:-D

lenge lurt litt på disse høytalerne... fikk dem av min onkel, som også er hifi frelst

Bare hyggelig det! Snill onkel :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventetiden på ny reciever har nå ført til at noen av oppussingsplanene som var utsatt til våren, er tatt frem igjen. Jeg har "demontert" kinoen og startet deler av prosjektet.

Stuet sammen og tildekket.
    Vedlegg 16661 Vedlegg 16662

Det er nå denne delen av rommet som tas. Her er det panel på vegger. Nå er det behandlet med grunningsmaling ("Snikkarrep."), dette er en litt tykk grunningsmaling som tetter små skader og stiftehull i panel. Taker er malt med ett strøk grå (Kode 6500 Silkematt) det skal ett strøk til før fargen dekker 100%. Har innkjøpt veggmaling lys antikk (silkematt). Skal med dette forsøke å "dele" rommet i to hva gjelder farger. Det blir til at man sitter i den lyse delen og nyter bilde i den sorte delen av rommet. Tror denne delingen vil fungere greit for rommet da det er en deling i form av innfelt bjelke i taket, samt en 25 cm "forskyvning" av rommet med sideveggene. Om jeg får noen effektive dager og timer den neste uka kan det hende jeg tar gulvet i samme slengen. Gulvet skal dekkes med en teppebellegg (grå, antrasitt, eller liknende). Men om tiden ikke strekker til (skal være ferdig neste helg), så blir dette flyttet til "vårprosjektet".
    Vedlegg 16663

Da jeg ikke har tenkt å lekte ut vegger i denne omgang, blir alle kabler lagt inn i skinner. Har kjøpt inn 20 meter med skinner som skal festes langs med vegg og opp på tak. Her er de skinnene som skal legges langs med venstre sidevegg. Malt sort, og skrues fast til veggen. Til prosjektor vil det bli lagt skinner som skiller strøm og signalkabler.
    Vedlegg 16667

Dørpåningen som ble igjen etter forrige ombygging av tilstøtende kjellerrom skal nå fylles med glava og felles inn med DVD-hyller.
    Vedlegg 16664 Vedlegg 16665

Stolene er nå solgt (hentes i dag) og inn skal en tre seter og en to seter sofa (sort, skinn). Har kjøpt inn en romperister for å prøve effekten det gir ;-) Det har vært så mye fokus på det her på AVF i det siste via mange interessante og spennende tråder at man får jo lyst til å prøve :-). Tenker å sette denne opp fra Rotel RB 1070. Denne effektforsterkeren går til senterHT front i dag, senter skal få effekt fra AVR-4306 når den kommer i hus, så får jeg da vurdere om jeg kobler RB 1070 tilbake til senter og skaffer ny effektforsterker til romperister(e). Er spent på effekten en slik romperister gir i en sofa. Tenker å sette opp sitteplassene med 3 seter bak, løfte denne 25 cm og sette 2-seter foran. Romperisteren blir montert i 2-seteren.
    På bilde skues også en pakke mottatt fra Eltek, den inneholder HDMI/DVI kabler (1 stk 10 meter HDMI/HDMI og 2 stk 1 meter HDMI/DVI) Skal benyttes mellom AVR 4306/PT-AE900, HTPC/AVR 4306 og DVD3919/AVR 4306.
    Vedlegg 16666

Nei nå må jeg ned i kjellerrommet igjen. Skal lage ferdig rammen til innfellingen av DVD-hyllene, før jeg maler taket med 2. strøk.

Takk for oppmerksomheten!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo bare bli meget bra, du har en del arbeid foran deg, men alt dette er jo egentlig bare hygge!

Lykke til, vi liker å følge med her!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo du har helt rett, mye arbeid, og mye kos med dette. :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helgas økt dekket 2 strøk på tak og 2 strøk på vegger. Fikk også felt inn DVD-hyller i veggen. Stolene er nå hentet av ny eier (du verden Finn.no er effektivt), så nå skal jeg se meg om etter passende 3 og 2 seter sofa. Skal i morgen ut å se på teppe/ gulvbelegg. I morgen blir jeg ferdig med malejobben (skal ta vindusposter et strøk til, samt male dørblader), og jeg skal få lagt nytt gulvbelegg tirsdag/onsdag, legge ut kabelskinner og montere PJ og strekke kabler på onsdag/tosdag. AVR 4306 skal være i hus på torsdag :-)

Oversikt over "oppsamlingsdelen" av rommet, stolene er nå hentet. "Kablerotet" som sees til venstre er delen av singnalkablene som tidligere har ligget langs med vegg, og langs med taklist til PJ. Det skal bli deilig å få dette i kanaler :-)
    Vedlegg 16825

Ble fornøyd med innfellingen av DVD-hyllene. 5 cm brede lister rund "rammen" nå, så blir dette bra.
    Vedlegg 16826 Vedlegg 16828

Veggene med Lys Antikk (silkematt). Tror det kan bli en litt artig kombinasjon i rommet med denne markerte "sorte boksen" som en ser inn i fra den lyse delen av rommet :-)

Fikk tilgang til den kommunale kinoen i forrige uke for å finne frem noen filmplakater, plukket ut en 10-12 stk. 5 av disse ble levert til et rammeverksted som laminerer plakatene med matt overflate og lager til rammer. Skal bidra til å pynte opp veggflatene noe.

Har tenkt meg en tur innom et firma her i byen som driver med bl.a. romakustikk/lydkontroll i rom. Skal se på ulike dempeplater og annet materiale som kan bidra positivt i mitt rektangulære rom.

Vedlegg 16829

Aaahhhh det er helt utrolig hvor jeg gleder meg til å kable opp, plasere ut HT og koble til ny reciever når den kommer. Lydkilden i kinorommet i disse dager er denne:
    Vedlegg 16827

Har stor tro på at neste helg skal bli en av de STORE helgene, for mitt vedkommende ;-) :-)

Takk for oppmerksomheten!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se du jobber hardt! Det ble jo skikkelig nice med innebygget dvd hylle, ser skikkelig gjennomført ut nå. :-D

Hvilket firma er det du skal innom som driver med akustikk??

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •