Globe's kjellerrom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 126
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Se på det, mr myagi sin hjemmekino var noe av det beste eg har sett når det gjelder å bruke sort og grått. Det hjelper med rett lys-setting og oppbrytninger ja :-D Eg er nok litt tyngre til sinns enn deg globe, så eg holder fast ved planen min om freshe røde veggpanel
    Er bare bakveggen og elektronikkgjørnet som er grått. Resten av rommet er sort. Kompinasjonen sort filt og sort maling ser meget bra ut hos han. Men som sagt, det er mange flott kinorom her på AVF. Man må titte rundt å få innspirasjon

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er bare bakveggen og elektronikkgjørnet som er grått. Resten av rommet er sort. Kompinasjonen sort filt og sort maling ser meget bra ut hos han. Men som sagt, det er mange flott kinorom her på AVF. Man må titte rundt å få innspirasjon

Så sant så sant Da-ty, hvordan går det med den nye senteren da, den skal vel ankomme snart? Savner litt flere bilder av din kino da! Du venter med å oppdatere bildene til frontrekka er komplett skjønner jeg :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Så sant så sant Da-ty, hvordan går det med den nye senteren da, den skal vel ankomme snart? Savner litt flere bilder av din kino da! Du venter med å oppdatere bildene til frontrekka er komplett skjønner jeg :-)
    Si det du Skulle vist ta 4 uker. Håper den kommer i slutten av januar. Skal få lastet opp noen nye bilder når alt er komplett. Gleder meg enormt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste igjennom tråden din igjen. To rader i kinoen. Konge da. Fikk ikke med meg det første gangen. Blir topp. Misunner størrelsen på rommet ditt. Skulle ønske det var jeg som skulle begynne på nytt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si det du Skulle vist ta 4 uker. Håper den kommer i slutten av januar. Skal få lastet opp noen nye bilder når alt er komplett. Gleder meg enormt
    Og vi gleder oss med deg :-)

Det blir nok noen oppgraderinger her også om jeg kjenner meg selv rett. Det å pusse opp bidrar jo kun til å holde oppgraderingssyken vedlike :-)

Det første som "ryker" er nok recieveren og subben :-) Det er nesten så jeg kjenner tærne krølle seg i ren nytelse når jeg skriver dette :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kle hele veggen som lerretet henger på med sorte panel ja. Har du planer om å kopiere? Gjelder å komme på originale ideer vet du! Må innrømme at eg har hentet inspirasjon fra en hjemmekino i dvd&hjemmekino. En med røde stoff rammer på veggene og alt utstyret innfelt i veggene. :-D
    Har du fortsatt tenkt å holde det enkelt og greit, eller begynner ambisjonene å ta overhånd?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Skal kle hele veggen som lerretet henger på med sorte panel ja. Har du planer om å kopiere? Gjelder å komme på originale ideer vet du! Må innrømme at eg har hentet inspirasjon fra en hjemmekino i dvd&hjemmekino. En med røde stoff rammer på veggene og alt utstyret innfelt i veggene. :-D
    Har du fortsatt tenkt å holde det enkelt og greit, eller begynner ambisjonene å ta overhånd?
    Her begyner ambisjonene og ta overhånd ja :-D

Bak lerettveggen har jeg en bod, i hele veggens bredde. Denne boden har yttervegg.
    Vedlegg 15779
    På bildet ser du den provisorise inngangen til rommet, så denne "bodtarmen" er ikke i bruk til annet enn lagring :-) dvs. rot! Sånn er det når man har nok av plass i deler av huset som ikke er i bruk, det er ufattelig hva man tar vare på. :roll: Tok en liten rydderunde inne i "boden" i ettermiddag. Fikk flyttet emballasjen vedr. kinoutstyret opp på loftet. Har tatt vare på alle pappeskene vettu :-D

Ved å rive denne "lerettveggen" vil jeg få tillagt rommet ca 130 cm i lengde. Boden er nå kun full av "ræl" så her blir det nok en containerleie :-) Ser for meg at jeg river veggen (mursteinsvegg....fyttigrisen det blir støvete), lager en drager tversover som jeg hviler takdragere (lydddempingen) på, denne drageren må jeg så legge ned på nye vegger slik at den ikke er i kontakt med husets yttervegg og veggen vis a vis. Videre, ser jeg for meg at jeg kan bygge meg et tak i denne delen som senkes litt i forhold til det øvrige taket, legger inn noen downlights, kler denne nedsenkningen med sort filt/belegg......Jo da, man kan si at ambisjonene stiger....det er jo dette som er MORRO!! :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW...der fikk jeg status som "Aktiv".....MORRO det også :-D ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her begyner ambisjonene og ta overhånd ja :-D

Bak lerettveggen har jeg en bod, i hele veggens bredde. Denne boden har yttervegg.
    Vedlegg 15779
    På bildet ser du den provisorise inngangen til rommet, så denne "bodtarmen" er ikke i bruk til annet enn lagring :-) dvs. rot! Sånn er det når man har nok av plass i deler av huset som ikke er i bruk, det er ufattelig hva man tar vare på. :roll: Tok en liten rydderunde inne i "boden" i ettermiddag. Fikk flyttet emballasjen vedr. kinoutstyret opp på loftet. Har tatt vare på alle pappeskene vettu :-D

Ved å rive denne "lerettveggen" vil jeg få tillagt rommet ca 130 cm i lengde. Boden er nå kun full av "ræl" så her blir det nok en containerleie :-) Ser for meg at jeg river veggen (mursteinsvegg....fyttigrisen det blir støvete), lager en drager tversover som jeg hviler takdragere (lydddempingen) på, denne drageren må jeg så legge ned på nye vegger slik at den ikke er i kontakt med husets yttervegg og veggen vis a vis. Videre, ser jeg for meg at jeg kan bygge meg et tak i denne delen som senkes litt i forhold til det øvrige taket, legger inn noen downlights, kler denne nedsenkningen med sort filt/belegg......Jo da, man kan si at ambisjonene stiger....det er jo dette som er MORRO!! :-D
    Har du muligheten så riv i vei. Blir jo bare bedre og bedre dette. Hvor stort blir det hvis du river veggen. meter X meter....... Blir 3 rader nå da...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du muligheten så riv i vei. Blir jo bare bedre og bedre dette. Hvor stort blir det hvis du river veggen. meter X meter....... Blir 3 rader nå da...

He he .. da blir det 7,80 X 3,80 ..... Blir nok riving her ja :-) Da MÅ jeg finne en løsning for HT bak også, på tross av vinduene!!

Da takhøyden er 2,30 så blir vel rad 3 forbeholdt barna i huset :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he .. da blir det 7,80 X 3,80 ..... Blir nok riving her ja :-) Da MÅ jeg finne en løsning for HT bak også, på tross av vinduene!!

Da takhøyden er 2,30 så blir vel rad 3 forbeholdt barna i huset :-)
    ÅÅÅJJJ da. Må jo nesten kjøpe deg AVC A1XVA da. 10 kanaler. Fytti katta å stort rom. Stakkars meg, får klare meg med mitt lille jeg da

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er oppdatert romskisse ved riving av vegg. Gammelt lengdemål ca. 6,50, nytt mål 7,80 :-)
    Vedlegg 15780
    Får starte rydding av boden og nedmontering av utstyret til helga!

Skal til Oslo i morgen og videre til Stavanger på torsdag og fredag så det blir ikke gjort noe før helga kommer :-(

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅJJJ da. Må jo nesten kjøpe deg AVC A1XVA da. 10 kanaler. Fytti katta å stort rom. Stakkars meg, får klare meg med mitt lille jeg da
    "stakkars deg" jaggu sa jeg....Med det du oppgraderer til på utstyrsfronten for tida synes jeg IKKE synd på deg :-) :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er oppdatert romskisse ved riving av vegg. Gammelt lengdemål ca. 6,50, nytt mål 7,80 :-)
    Vedlegg 15780
    Får starte rydding av boden og nedmontering av utstyret til helga!

Skal til Oslo i morgen og videre til Stavanger på torsdag og fredag så det blir ikke gjort noe før helga kommer :-(
    Skulle nesten ha tatt deg en tur innom da. Siden du skal til Oslo. Bor 10 min unna Gardermoen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten ha tatt deg en tur innom da. Siden du skal til Oslo. Bor 10 min unna Gardermoen
    Du sier noe......jeg skal bo på Rica Gardermoen fra onsdag til torsdag for så å ta "early morning flight" videre til Stavanger. Hadde jo vært vannvittig morro å tatt en tur innom da, passer det da?!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe fremgang hos deg, kjekt å følge med.
    Vær oppmerksom på at et så rektangulært rom ikke er helt bra m.t.p lydbølger o.l
    En ide kan da være å bryte opp langveggene med søyler, og også legge bassfeller i hjørnene på bakveggen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe......jeg skal bo på Rica Gardermoen fra onsdag til torsdag for så å ta "early morning flight" videre til Stavanger. Hadde jo vært vannvittig morro å tatt en tur innom da, passer det da?!
    Å ja da. Er til og med hjemme alene i morgen. Kan hente deg på hotellet og kjøre deg tilbake Ikke noe problem når det er snakk om HIFI

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja da. Er til og med hjemme alene i morgen. Kan hente deg på hotellet og kjøre deg tilbake Ikke noe problem når det er snakk om HIFI
    Kjempe :-) Jeg melder deg i løpet av ettermiddagen i morgen jeg da, så sees vi :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Den er grei. Er hjemme sånn ca 1700. Litt middagsmat og en dusj så er jeg klar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SOm endret tittel sier, ble ikke det noen storoppussing i denne omgang. Jeg har endel reisevirksomhet i forbindelse med min jobb, og jeg hadde ikke hjerte til å legge kinofunksjonaliteten "brakk" nå i vintersesongen.

Det ble til at jeg koblet ned utstyret for å male den delen av rommet som er i synsfeltet. Dette lot seg gjøre da taket i rommet er delt av en H-bjelke som ble et skille mellom "nymalt del" og "uendret del".

Vedlegg 16124 Vedlegg 16125 Vedlegg 16126 Vedlegg 16127

Jeg valgte løsning med svarte vegger (silkematt) og grått tak (kode 6600). OG DU VERDEN........dette å få anonymisert veggene hjelper UTROLIG! Synes hele opplevelsen i rommet steg flere hakk!! Og når bildet kommer tydeligere frem og kontrastene bedres så gir dette også et ikke uvesentlig løft i lydopplevelsen under filmvisning

I forhold tilhvordan denne delen av rommet var tidligere, er opplevelsen nå at bildet har kommet fokus når du sitter i sweetspot, en ser ikke ikke bakveggen og lysrefleksjoner fra tak og sidevegger er minimale - NYDELIG!

Jeg har nå fått fjernet peisen, murt igjen veggen og fjernet overflødig dør.

Neste trinn nå er å flytte inngangen til rommet og legge nytt gulvbelegg, koksgrått teppebelegg.

Nå skal resten av helga nyttes til film og musikk :-)

Er forvørig i ferd med å selge Denon AVR 3805. Salget ble avtalt i går, men den er ikke hentet enda, så AVR 3806 (eller 4306) blir nærmere vurdert i løpet av uka. ;-)

Vedlegg 16128 Vedlegg 16129

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •